محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829687725
نقد و بررسی Horizon: Zero Dawn
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Horizon: Zero Dawn "به قلم علیرضا رزمجویی" رستگاری در افق "گریلا گیمز" بالاخره محدودیتهای خود را کنار زده و با تمام قدرت همهی موانع سر راه خود را از هم دریده است. نمای اول شخص را دور انداخته تا بتواند انعطاف گیمپلی را بیشتر به رخ بکشد و بر روی پروتاگونیست قدرتمند و خاص خود تاکید کند. خود را از مکانهای بسته رها کرده تا بتواند روایتی چند بعدی و داستانی پرجزئیات را بازگو کند. بازهی زمانی اکتشاف نشده و مرموزی را انتخاب کرده است تا با فراغ بال از نوآوریهای علمیتخیلی خود برای حیرتزده کردن مخاطب استفاده کند؛ و در نهایت عناصر نقشآفرینی را سوار بر این ایدهای آرمانی کرده است تا اندکی از آزادی عملی که به تازگی در این استدیو موج میزند را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. در واقع گوریلا سعی دارد از منطقهی کشتاری که به منطقهی امنِ خود تبدیل شده بود بیرون آمده و با ریسکهایی حیاتی خود را در معرض خطر قرار دهد. اما آیا از پرتگاههای کشندهی این سبکِ جدید نجات یافته است یا در این صحنهی رقابتِ پرازدحام به فراموشی سپرده شده است؟ معمولا وقتی صحبت از آیندهی چند ده ساله میشود، اولین چیزی که به ذهن خطور میکند پیشرفت تکنولوژی و وابستگی بشر به آن است اما وقتی این عدد 4 رقمی شود، پیشبینی و حتی تصور این آیندهی دور نیز بسیار چالشبرانگیز است و از قضا وقایع هورایزن نیز در 1000 سال بعد روایت میشود. حالا "گریلا گیمز" ریسکی را پذیرفته است که بسیاری نگران آن بودند. وقتی جهانی را ارائه میدهید که پر از رباتهای عظیمالجثه، ویرانههایی از ساختمانهای مدرن و از همه عجیبتر انسانهایی که بصورت اولیه و قبیلهای زندگی میکنند باشد، باید آمادگی پاسخ دادن به سوالهایی اساسی را نیز داشته باشید. این کنجکاویها با شروع کردن بازی به اتمام نمیرسد چون در واقع تمام این سفر دربارهی پاسخ به سوالات و کشف رازهای نهفتهی زمین است. از این جهت شخصیت اصلی بازی یعنی "ایلوی" نیز با مخاطب همراه است و تمام سالهای نوجوانی خود را برای دریافت پاسخهای خود، صرف تمرین و یادگیری فنون بقا در این دنیای رباتیک کرده است. کنجکاوی "ایلوی" کنجکاوی مخاطب است. این کلیدی طلایی است که مانند قلابی برای شکار توجهِ مخاطب استفاده شده است و تا پایان بازی در کنارمان است. رویکردی که به طور غافلگیرکنندهای در ارتباط برقرار کردن و همزاد پنداری با Aloy نیز جواب میدهد و باعث میشود از همراهی با او تا آخرین لحظهی ماجراجوییهایش لذت ببرید.
"هورایزن" صبورانه و با ظرافت جهانش را میگسترد و کم کم آن حس کنجکاوی جای خود را به رضایت و گاه حیرت میدهد. اما چیزی که بیش از هر چیزی لایق تحسین است، این است که بازی اجازه میدهد خودتان به جستوجو بپردازید، تفکر کنید و خودتان تکههای معما جهان را در کنار هم بچینید. اینجاست که متوجه خواهید شد بازی در ایجاد حس اکتشاف و ماجراجویی نیز به موفقیت رسیده است. ماجرا به همین جا ختم نمیشود؛ محیطهای پرجزئیات و باهویت که پر از نشانههای انسانهای پیشین (The Old Ones) میباشد، دنیایی پویا و آخرالزمانی را بوجود آورده است که با گشتوگذار در هر گوشهی آن میتوانید چیزی را فرا بگیرید. اغلب در بازی از مکانها و ویرانههایی سر در میآورید که کنجکاویتان را برمیانگیزد و از خود خواهید پرسید که هدف از این ساختمانهای ویران شده در سالیان گذشته چه بوده است و این حقیقت که همیشه میتوانید با کمی جستوجو جواب خود را پیدا کنید، بسیار رضایت بخش و شیرین است. بنابراین ریسکی که ممکن بود به حس گنگ ماندن یا بیتفاوتی منجر شود، مخاطب را با دنیایی خو میدهد که قبل از تجربه حتی از احتمال وجود آن مطلع نبود. با نگاهی ساده به عناصر گیمپلی و نقشآفرینیِ "هورایزن" میتوان تاثیراتی از عناوینی نظیر "ویچر 3"، "مس افکت" و "فارکرای" را در آن یافت. اگر این ویژگیها به خوبی با هم ترکیب نشوند یا به اندازهی کافی پخته نباشند، ممکن است فقط به مخلوطی بیهویت از چند عنوان شاخص تبدیل شود. اما "گریلا گیمز" ریسک استفاده از ویژگیهای محبوب عناوین دیگر و مقایسه با آنها را به جان خریده است و سعی داشته ترکیبی بینقص را تحویل بدهد و خوشبختانه این رویکرد تا حدی جواب داده است. "هورایزن" را صرفا نمیتوان یک عنوان نقشآفرینی نامید؛ زیرا خبری از تصمیمهای سرنوشتسازی که روند بازی را تغییر میدهد نیست و انتخاب دیالوگ را فقط میتوان واکنشی از سوی مخاطب به بازی خواند. شخصیسازی در مرحلهای قرار ندارد که گیمپلی بازی را دگرگون سازد و از همه مهمتر نقش و رفتار "ایلوی" را نمیتوانید به طور کامل در اختیار بگیرید. همهی اینها را میتوان ناشی از تصمیم گریلا برای حفظ کردن سکان هدایت بازی و نگه داشتن بازی در مسیری که باید طی شود دانست. با این حال به اندازهای کافی عناصر نقشآفرینی در بازی تزریق شده است که حس آزادی عمل را منتقل کند و تجربه بازی صرفا به سمت یک بازی اکشن ماجراجویی نرود.
با وجود تمامی این جذابیتها و البته نکات عمیق و تحسینبرانگیز، بازی بینقص نیست و گهگاه ضعفهایی دیده میشود. به طور مثال میتوان از مراحل فرعی شروع کرد. خوشبختانه ماموریتهای فرعی به خوبی در سطح نقشه پراکنده شدهاند. برخلاف بیشتر عناوین این سبک، با هجوم همزمانی از ماموریتهای کوچک و بزرگ مواجه نبوده و شاهد چیدمانی منظم و شیک در این زمینه هستیم. اگر محتوای ماموریتها را مورد بررسی قرار دهیم، با اینکه تقریبا هیچ ماموریتی خستهکننده و تکراری نیست ولی همزمان میتوان گفت که تقریبا هیچ کدام از آنها به یاد ماندنی یا تاثیرگذار هم نیستند. این ماموریتها اجازه میدهد تا با دنیای جذاب بازی، محیطها و اعتقادات و خلق و خوی انسانهای ساکن یک منطقه آشنا شویم اما هیچوقت به گونهای نمیتواند مخاطب را با خود درگیر کند که باعث اهمیت دادن به شخصیتی یا تفکر دربارهی عملی تاثیرگذار شود. در طول این ماموریتها با شخصیتهای زیادی آشنا میشویم، صحنههای جرم را بررسی میکنیم، در نبردهای فراوانی شرکت میکنیم ولی بعد از مدتی واقعیتی که با آن روبهرو میشویم این است: معمولی بودن این ماموریتهای فرعی و عدم وجود شخصیتهای جذاب و به یادماندنی برای عنوانی که تقریبا در همهی زمینههای دیگر در سطح اعلایی عمل کرده است، مناسب و راضیکننده نیست. عنصر مهم دیگری که وظیفهی اتصال مخاطب به دنیای مذکور را دارد، دیالوگ است. دیالوگهای زیادی در حین ماموریتهای فرعی و اصلی رد و بدل میشوند که معمولا در سطح کیفی خوبی قرار دارند و به اندازه کافی در همراه کردن مخاطب با خود موفق میشوند. همینطور صداپیشگی به غیر از چند مورد کوچک با دقت و ظرافت خوبی انجام شده است. مشکل کوچک اما لازم به ذکری که در دیالوگها وجود دارد نه به نحوهی نوشته شدن آن و نه به نحوهی اجرای آن برمیگردد بلکه این محتوای دیالوگها است که در برخی موارد نامناسب به نظر میرسد و حقایقی که بازی در اختیار مخاطب قرار میدهد را نقض میکند. برای مثال "ایلوی" از ابتدای زندگی خود به دور از جامعه بزرگ شده است و به اندازهی کافی فرصت جمعآوری اطلاعات کافی و تقویت مهارتهای اجتماعی خود را نداشته است اما در مکالمههایی که بین او و دیگران مشاهده میکنیم، به حقایقی اشاره کرده و به نحوهای آنها را بیان میکند که با چیزی که بازی از او نشان میدهد متناقض است.
جدای از این موارد بهتر است به درون بخش اکشن بازی و مواجهه با این جهان روباتیک برویم. احتمالا اولین کاری که با دیدن رباتهای جذاب و باشکوه انجام خواهید داد برداشتن تیروکمان خود و حملهور شدن به سمت آنهاست و این کاملا قابل درک کردن است! اما زمانی که در آنِ واحد نعرههای یک Thunderjaw عظیم را تحمل میکنید، یک Strormbird همیشه خشمگین از آسمان با تمام توان خود گلولههای الکتریکی را بر سرتان میریزد و دو Ravager از فاصلهای دور شما را هدف گلولههای لیزری خود قرار دادهاند، متوجه خواهید شد که دفعهی بعد باید با استراتژیتر عمل کنید. مخفیکاری یا کار گذاشتن انواع تلهها و کشاندن دشمنان به سمت آن میتواند رویکردی مفید باشد و به خوبی نیز در بازی اجرا شده است. اما زمانی که بتوانید با Override کردن رباتها آنها را به متحدان خود تبدیل کنید، دیگر به تنهایی پا به میدان نبرد نخواهید گذاشت. به جان هم انداختن دو Sawtooth و تماشای نبرد پر تنش آنها و کنده شدن و پرتاب شدن قطعات فلزیشان به اطراف از لذتهایی که است فقط در "هورایزن: زیرو داون" میتوان یافت. البته بعد از شکار کردن رباتهای موردنظرِ خود جذابیت به اتمام نمیرسد و به قسمت جالب بعدی یعنی جمعآوری غنیمتهای جنگی میرسیم! نه تنها مبارزه با رباتها دلچسب و هیجانانگیز است بلکه صداگذاری و انیمیشنهای آنها نیز بسیار منحصر بفرد و ماهرانه طراحی شدهاند و همیشه از صدای غرش و عرضاندام آنها تحتتاثیر قرار خواهید گرفت. اما با این وجود زمانی که بازی سعی میکند مخاطب را از این نبردهای خواستنی بیرون بکشد و به وسیلهی دشمنهایی از نوع انسان که از ناکجاآباد ظاهر میشوند، مانعی بر سر راهِ مخاطب ایجاد کند، بیشتر از همیشه به یک عنوان معمولی تبدیل میشود. نیمی از قابلیتها و انعطافپذیریهای مبارزات در این وضعیت از بین میرود، اشتیاق و هیجان به مبارزه فقط به مسئولیتی که بر روی دوشتان سنگینی میکند تبدیل میشوند و تنها روش سرگرمکنندهای که میتواند به کمکتان بیاید، استفاده از قابلیت مخفیکاری به جا و ضروریِ بازی است. بنابراین به طور کلی میتوانیم نتیجهگیری کنیم که Horizon: Zero Dawn در ترکیب ویژگیهای آشنایی که در عناوین دیگر دیدهایم تقریبا موفق عمل کرده و فرمول مخصوص خود یعنی مبارزت حماسی و رباتهای مرگبار را نیز به آن اضافه کرده. نتیجه، گیمپلی روان و لذت بخشی را ارائه میدهد که آدرنالین اعتیادآور آن را نمیتوانید ترک کنید و هر وقتِ آزادی را که بدست بیاورید بصورت خودکار صرف شکار کردن رباتها و تبدیلشان به لاشههای فلزی خواهد شد.
اما تمام این پستی و بلندیهای گیمپلی، چگونه در مقابل چشمانمان نقش میبندد و چگونه به ثمر مینشیند؟ زمانی که با عنوانی به این عظمت روبهرو میشویم معمولا انتظار دیدن تعدادی بینظمی و اشکال را داریم اما "گریلا گیمز" با تمام قدرت، کیفیت و سطح پولیش عناوین خطی AAA را با خود به دنیای عناوین جهانباز و پهناور آورده است. سوپرایزی کمنظیر که همهی عناوین سبک آرزوی داشتن آن را دارند. ریشهکن شدن باگهای عجیب و غریب، صفحههای لودینگهای کمیاب، ثبات فریم و کیفیت بصری مسحورکننده، همگی دست در دست هم دادهاند تا با شاهکاری تکنیکی روبهرو باشیم که در حیرت زده کردن مخاطبِ خود خستگیناپذیر است. تنوع آبوهوایی و محیطی بیشتر از چیزی که فکر میکنید حس یک عنوان جهانباز را منتقل میکند و یکی از کمنظیرترین زیستبومهای ممکن را ارائه میدهد. در واقع به سادگی میتوان گفت، وقتی به محیط بازی خیره میشوید یا اعضای پرجزئیات یک ربات را از نظر میگذرانید، هیچ عنوان جهانبازی مانند Horizon: Zero Dawn نمیتواند باعث تحسین شما شود. حالا میدانیم که شکستن چارچوبهای امن و ریسکپذیری میتواند چه نتیجهای داشته باشد. "گریلا گیمز" به چشماندازی که از سالها پیش رویای آن را در سر داشته، قدم گذاشته است و حالا هیچ چیزی نمیتواند از اوج گرفتنش جلوگیری کند. از همان لحظهی پایانِ بازی که تا حالا ، تکهای از امید در ذهنم بیتابی میکرد: این باید مشابه همان فرصتی باشد که استدیوی "ناتیداگ" نیز از آن استفاده کرد و با جهشی از "جک اند دکستر" به "آنچارتد" خود را به سطحی دیگر رساند و هیچگاه به پشت سر خود نگاه نکرد. حالا هر چقدر هم که هوس کیلزون دیگری کرده باشم نمیتوانم به خود اجازه خواستنِ آن را بدهم چون "گریلا گیمز" حالا اهداف والاتر و هیجانانگیزتری دارد. بازبینی تصویری
نکات مثبت دنیایی منحصربفرد و تحسینبرانگیز داستانی درگیرکننده، پرجزئیات و عمیق با قهرمانی کاریزماتیک نبردهای حماسی با رباتها و طراحی فوقالعاده آنها بهترین کیفیت بصری تا به امروز در عناوین جهانباز موسیقی، صداپیشگی و صداگذاری عالی رابط کاربری ساده و هوشمندانه نکات منفی شخصیتها و ماموریتهای فرعی به یاد ماندنی نیستند مبارزه با انسانها به اندازهی کافی پخته نیست برخی از دیالوگهای نامناسب سخن آخر "هورایزن: زیرو داون" حتی با تمام انتظارات و هایپ پیرامون خود، غافلگیرکننده است. "گریلا گیمز" تجربهای نفسگیر و تحسینبرانگیز را خلق کرده است که آغاز دورانی جدید را برای این استدیو نوید میدهد. دورانی که احتمالا پر از رباتهای عظیمالجثه و هلگاستهای فراموش شده خواهد بود!
3 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
اولین نقد و بررسی Horizon Zero Dawn منتشر شد
به گزارش پردیسگیم و به نقل از Gamepur عنوان Horizon Zero Dawn حدود 10 روز دیگر به طور رسمی در سراسر جهان عرضه میشود و در طی این مدت نیز نقدها و نمرات بازی به مرور منتشر میشود در اصل ممنوعیت انتشار نقدها دوم اسفندماه یعنی دو روز دیگر برداشته میشود و سایت&جدول فروش هفتگی بریتانیا: صدرنشینی Horizon Zero Dawn در اولین هفته انتشار
عنوان انحصاری جدید کمپانی سونی یعنی Horizon Zero Dawn موفق شد بازی عرضه کنسول The Legend of Zelda Breath of the Wild Nintendo Switch را در بریتانیا کنار زده و در هفتهای که چهارم مارس به اتمام رسید صدر جدول فروش هفتگی بازیها در این منطقه را بدست آورد بر اساس گمشکلات عملکردی بازی Horizon: Zero Dawn در نسخه نهایی حل شدهاند
به گزارش پردیسگیم و به نقل از Gamingbolt تمامی مشکلاتی که بازیکنان زیادی در نسخهی پیشنمایش Horizon Zero Dawn با آن مواجه شده بودند در نسخه نهایی حل شدهاند این بدین معنی است که زمانی که تاریخ عرضهی بازی فرا برسد شما در هنگامموسیقی بازیها: Horizon Zero Dawn
درود بر تمامی کاربران گرامی پردیس گیم اکنون با موسیقی متن بازی Horizon Zero Dawn در خدمت شما هستیم بازی Horizon Zero Dawn یک عنوان اکشن نقش آفرینی با دوربیت سوم شخص است که توسط استودیوی Guerrilla Games توسعه داده شده و در 28 فوریه 2017 توسط Sony Interactive Entertainmeآپدیت 1.03 عنوان Horizon: Zero Dawn هم اکنون در دسترس است
عنوان Horizon Zero Dawn در تاریخ February 28 مصادف با 10 اسفند به صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شد و از سوی منتقدان نیز نمرات بسیار خوبی را کسب کرد حال اطلاعاتی از آپدیت جدید این عنوان منتشر شده است به گزارش پردیسگیم و به نقل از gamingbolt چندی پیش ازجزئیاتی از درجه سختی Horizon Zero Dawn منتشر شد
زمانی که Horizon Zero Dawn طی چند هفته دیگر منتشر شود درجههای سختی متفاوتی برای تجربه بازی وجود خواهد داشت که به انتخاب شما بستگی دارد Mathijs de Jonge کارگردان بازی در توئیتر اعلام کرد بازیکنان میتوانند در 4 درجه سختی متفاوت به تجربه آن بپردازند به گزارش پرHorizon Zero Dawn: گوریلا گیمز جهانی زیبا و مرگبار خلق کرده است
Horizon Zero Dawn گوریلا گیمز جهانی زیبا و مرگبار خلق کرده است به قلم Michael McWhertor از وبسایت Polygon هورایزن زیرو داون Horizon Zero Dawn برای استدیو بازیسازی هلندی گوریلا گیمز که از زمان تاسیس بصورت اختصاصی بر روی سری شوتر کیلزون Killzone تمرکز داشتهدومین جلسه نقد و بررسی سیوپنج دوره جشنواره فیلم فجر در مجموعه فرهنگی سرچشمه
دومین جلسه نقد و بررسی سیوپنج دوره جشنواره فیلم فجر در مجموعه فرهنگی سرچشمه در ادامه برگزاری سلسله نشست های دفتر سینمایی سرچشمه دومین نشست در خصوص آسیب شناسی و تحلیل عملکرد سیوپنج دوره جشنواره فیلم فجر با حضور سه سینماگر برجسته روز نهم اسفندماه از ساعت 14 در سالن کنفرانس مجموعکتاب «گچ پژ» نقد و بررسی میشود
در سومین نشست سهشنبههای کتاب طنز کتاب گچ پژ نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3891715 - دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲ ۰۲ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; کتاب گچ پژ اثر محسن رضوانی فردا سه شنبه ۱۲ بهمن ماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد و بررسی میشود بهنقد و بررسی For Honor
نقد و بررسی For Honor به قلم سینا ربیعی این نقد بر مبنا نسخه ارسالی ناشر برای وبسایت پردیسگیم نوشته شده است هنر رزم و شمشیرزنی حلقه گمشده بازیهای اکشن تاریخی است و چیزی که تا به امروز ما در بازیها مشاهده کردهایم نشان دادن شمشیر صرفا به عنوان-
علم و فناوری
پربازدیدترینها