تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817446806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظریه «اروپای چندسرعته» باعث فروپاشی اتحادیه اروپا می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 نظریه «اروپای چندسرعته» باعث فروپاشی اتحادیه اروپا می‌شود
نظریه «اروپای چندسرعته» باعث فروپاشی اتحادیه اروپا می‌شود کشورهای اروپای شرقی از نظریه «اروپای چند سرعته» که خواستار اقداماتی در جهت تسریع و تقویت روند همگرایی شده، انتقاد کرده‌اند که این اختلاف نظر باعث افزایش شکاف در اتحادیه اروپا و حتی فروپاشی این سازمان خواهد شد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، برخی کشورهای اروپای شرقی از بیانیه پاریس و برلین در مورد ضرورت تسریع در همگرایی اروپایی در چارچوب نظریه «اروپای چند سرعته» انتقاد کردند.  روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، این مطلب را به نقل از برخی نمایندگان پارلمان اروپا بیان کرده است که یادآور شده اند، افزایش اختلاف نظرات در این رابطه می تواند به فروپاشی اتحادیه اروپا منجر شود.  

این نظریه در نظر دارد که کشورهای دارای قدرت اقتصادی بیشتر سریعتر از دیگر اعضای اتحادیه اروپا که عوامل اقتصادی و سیاسی لازم برای مشارکت در برخی طرحها را ندارند، به همگرایی مبادرت کنند. تایید نهایی این طرح باید در تاریخ 25 ماه مارس در نشست سران اتحادیه اروپا در رم انجام شود.

"آندری مامیکین" نماینده پارلمان اروپا از جمهوری لتونی به این روزنامه گفته است که اعضای کشورهای اروپای غربی در اتحادیه اروپا با این اقدام عملا برای کشورهای شرق اروپا ضرب الاجل تعیین کرده اند.

این سیاستمدار لتونیایی یادآور شد: «بین ما برخی اختلاف نظرات بویژه در زمینه مهاجرین وجود دارد. بزرگترین تامین کنندگان مالی اتحادیه اروپا، یعنی فرانسه و آلمان، بخاطر عدم تمایل کشورهای اروپای شرقی با موافقت در مورد تصمیمات پیشنهادی برای حل این مشکل، بتدریج در حال قطع کردن حمایت مالی از آنها هستند. اکنون اعضای اروپای شرقی اتحادیه اروپا در مقابل این مسئله دشوار قرار گرفته اند: خواست اروپای غربی را در مسئله مهاجرین برآورده کنند یا در حاشیه اتحادیه اروپا قرار بگیرند.»

آینده اتحادیه اروپا به چه صورت خواهد بود؟

"آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشست سران کوپک اتحادیه اروپا در «ورسال»، که در تاریخ 6 ماه مارس برگزار شد، اعلام کرد که آن دسته از کشورهای اتحادیه اروپا که در روند تسریع همگرایی ادغان نشوند، باید بدون توجه به کشورهایی که با هم در این زمینه متحد شده اند، به مسیر خود ادامه دهند. صحبت بر سر نظریه «اروپای چندسرعته» است که از سوی کشورهای ایتالیا، اسپانیا و بنلوکس هم مورد حمایت قرار گرفته است. لازم به یادآوری است که این نظریه در سندی تحت عنوان «کتاب سفید» در مورد آینده اتحادیه اروپا تنظیم شده است که چندی قبل به کمیسیون اروپایی ارائه شده است.

به نوشته این روزنامه، راهکار «اروپای چندسرعته» در وهله نخست رفاه کشورهای اروپای غربی را تقویت می کند. این کشورها تلاش می کنند تا همکاریهای خود در عرصه اقتصادی و بانکی را تعمیق بخشند. توسعه زیرساختارها هم در جایگاه بعدی قرار دارد. برای مثال ساخت یک خط آهن سریع السیر در نظر گرفته شده که همه کشورهای اروپایی را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد.

علاوه بر این، در نظر گرفته شده است تا روند همگرایی در زمینه تامین امنیت سرعت یافته و همکاریهای بین ساختارهای نظامی و البته در زمینه علمی افزایش یابد. در مجموع صحبت بر سر شکل گیری «باشگاه سرانی» در داخل اتحادیه اروپاست، از آنجا که اعضای اروپای شرقی نمی توانند از چنین روند توسعه سریعی، حمایت کرده و با کشورهایی مانند آلمان و فرانسه، یا دیگران، پیش بروند.

اعمال فشار اروپای غربی بر کشورهای شرق اروپا

"ایوان اشتفانیتس" نماینده پارلمان اروپا از کشور اسلواکی، به خبرنگار «ایزوستیا» گفته است: «بروکسل باید شرایطی را فراهم آورد تا همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند از آن بهره مند باشند. تحقق نظریه تنها منجر به افزایش شکاف بین کشورهای اروپای غربی و شرقی خواهد شد و در این بین مردم کشورهای شرق اروپا احساس می کنند که «شهروند طبقه دوم اروپا» محسوب می شوند.»

قصد سیاستمداران غربی می تواند تاثیر منفی هم بر ثبات کل اتحادیه اروپا داشته باشد. برای اعضای اروپای شرقی این سازمان مشخص خواهد شد که رهبران اروپای غربی نمی خواهند «کشورهای ضعیف تر» که آنها هم حقوق و منافع ملی خود را دارند، به دنبال خود بکشند.

"توماش زدخوفسکی" نماینده پارلمان اروپایی از جمهوری چک، به این روزنامه توضیح داده است: «اعمال فشار از سوی اعضای غربی ممکن است به شکاف جدی در میان کشورهای اروپایی منجر شود. بسیاری از کشورها ممکن است به فکر خارج شدن از اتحادیه اروپا بیفتند که این امر در دورنمای آینده می تواند باعث فروپاشی این اتحادیه شود.»

افزایش اختلافات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا

به نوشته این روزنامه، اصل مهم وحدت که می بایست در روند همگرایی در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد، شروع به لغزش کرده است. اعضای این سازمان نمی توانند زبان مشترکی در بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی آنها پیدا کنند که مشکل مهاجرین، تنها یکی از این مسائل است.

اختلاف نظرات سیاسی باعث شکاف اقتصادی بین کشورهای اروپایی می شود.  نظریه «اروپای چندسرعته»   در نظر دارد تا روند همگرایی کشورهایی که تمایل و آمادگی آن را دارند، سرعت بگیرد. البته در عمل تنها کشورهای اروپای غربی از چنین شرایطی برخوردارند. قطعا در چنین شرایطی، کشورهای اروپای شرقی که منافعشان در حاشیه قرار می گیرد، به مسئله عاقلانه بودن ادامه عضویتشان در اتحادیه اروپا خواهند اندیشید.

همانطور که تجربه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نشان داد، حتی کشورهای ثروتمند اروپایی هم به این مسئله پاسخ منفی داده اند. حال باید دید مقامات بروکسل این مسئله را درک می کند یا خیر. این مسئله در نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است در تاریخ 25 ماه مارس برگزار شود، مشخص خواهد شد. 

منبع: تسنیم


95/12/20 - 14:13 - 2017-3-10 14:13:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن