تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817402625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای تبدیل ایران به قطب خودروسازی خاورمیانه/شرط‌ حضور خودروسازان بزرگ در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تلاش برای تبدیل ایران به قطب خودروسازی خاورمیانه/شرط‌ حضور خودروسازان بزرگ در ایران
بسیاری از برندهای دیگر نیز در حال آماده‌سازی برای گرفتن سهم در بازار مصرفی ۸۰ میلیون نفری ایران هستند با این حال، دولت ایران پیش‌شرط‌اش را عدم حضور هیچ شرکت واسطه در سرمایه‌گذاری مشترک قرار داده است و هم‌چنین تولید‌کنندگان را ملزم به ارائه خدمات پس از فروش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس اقتصادی- سایت «المانیتور» با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد سیاستگذاران ایرانی بر روی تبدیل کردن ایران به قطب خودروسازی خاورمیانه تمرکز کرده‌اند،‌ این پرسش را مطرح کرده است که این تصمیم چه هزینه‌های احتمالی برای ایران در پی خواهد داشت؟


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سایت می‌نویسد: «نمایشگاه بین‌المللی خودرو برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته در ماه فوریه در ایران برگزار شد و برندهای معتبر آسیایی، اروپایی و ایرانی از جمله قدیمی‌ترین شرکای فرانسوی ایران یعنی رنو و پژو نیز حضور داشتند. دو روز پس از برگزاری کنفرانس خوردوسازی در برج میلاد تهران، نمایشگاه خودرو تهران برگزار شد که در آن ۴۰۰ خودروی تولید شده بین‌المللی به نمایش گذاشته شدند. به گزارش «آفتاب‌نیوز» شرکت‌های ایرانی و خارجی دست‌کم شش توافق‌نامه را در حاشیه  این کنفرانس به امضا رساندند. در نمایشگاه خودروی تهران شرکت‌کنندگانی چون کیا، بی ام دابلیو، اسکانیا، هیوندای درخشیدند. حتی برندهای روسی هم شرکت داشتند». 


این سایت در ادامه به نقل از مدیرعامل یک شرکت خودرو در ایران اشاره می‌کند که آن شرکت وارد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت روسی UAZ شده است و قرار است وسایل نقلیه روسی از ماه اوریل وارد ایران شوند. او گفته است که شرکت‌های ایرانی ۴۰ درصد از قطعات خوردوهای ساخت آن برند را تامین می‌کنند. او گفته که ارائه خدمات گسترده پس از فروش اولویت اصلی برای این برند روسی است. او اعتقاد دارد که این موضوع روس‌ها را به رقبای سرسخت چینی‌ها در بازار خودروی ایران تبدیل می‌کنند. 


المانیتور اشاره می‌کند که برند لاندن تاکسی یکی از گران‌ترین تولید‌کنندگان تاکسی‌های حرفه‌ای در جهان نیز در نمایشگاه خودرو تهران حضور داشت و مدیران آن به دنبال رونق بازارشان در ایران هستند. این برند بریتانیایی به همراه شریک چینی‌اش در حال حاضر در منطقه آزاد تجاری شمال غربی ارس همکاری دارند. الکس لو مدیر این برند به المانیتور می‌گوید که با مقام‌های ایرانی در حال رایزنی برای ورود به بخش‌های اصلی و مرکزی ایران است. 


بسیاری از برندهای دیگر نیز در حال آماده‌سازی برای گرفتن سهم در بازار مصرفی ۸۰ میلیون نفری ایران هستند با این حال، دولت ایران پیش‌شرط‌اش را عدم حضور هیچ شرکت واسطه در سرمایه‌گذاری مشترک قرار داده است و هم‌چنین تولید‌کنندگان را ملزم به ارائه خدمات پس از فروش کرده است. 


الماینتور می‌افزاید که ایران در مسیر تبدیل شدن به قطب خودروسازی در منطقه تا موفقیت راهی طولانی دارد. اکنون ایران در بازار داخلی نیز نمی‌تواند نیاز لازم را تامین کنده. تحریم‌های فلج‌کننده، سوء‌مدیریت و منافع افراد ذینفع در صنعت خودرو همگی مقصر اصلی برای این عقب‌ماندگی در یک دهه گذشته شناخته شده‌اند.»


دست‌کم ۱۱ مدل خودروی در ایران با حداقل استاندارد کیفیت هستند. نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت اما می‌گوید که بهبود کیفیت و استانداردسازی هزینه قابل توجهی را بر صنعت خودروسازی تحمیل می‌کند و اگر خریداران خواستار کیفیت بهتر هستند باید افزایش قیمت در خودرو‌ها را نیز تحمل کنند. 


المانیتور می‌نویسد: «این در حالیست که مصرف‌کنندگان ایرانی اکنون نیز از قیمت‌های نامعقول و بالای خودرو در ایران گلایه دارند. آنان می‌گویند که صدها هزار خودروی معیوب داخلی در سال به فروش می‌رسند؛ آن هم بدین‌خاطر که تعرفه واردات خودرو بالاست و خودروهای وارداتی بسیار گران‌تر از بودجه طبقه متوسط ایران هستند.»




۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن