تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816575834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارتباطات: «تلگرام» در ایام انتخابات فیلتر نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزیر ارتباطات: «تلگرام» در ایام انتخابات فیلتر نمی‌شود
«محمود واعظی» گفت: تلاش ما همواره بر این بوده که مطالب و کانال‌های ضداخلاقی و ضد دین، از همین میزان بسیار اندک نیز که هست، بیشتر کاهش یابد.
آفتاب‌‌نیوز : تابناک نوشت: با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در ایران، می توان این شبکه ها را یکی از تأثیرگذارترین ابزار تبلیغاتی دانست؛ ابزاری که به نظر می رسید تا پیش از این، تنها در حوزه های اقتصای، فرهنگی و سایر زمینه هایی که سود مالی از اهداف اولیه آنهاست، به کار گرفته شود، اما چند وقتی است که در سیاست هم خودی نشان داده تا جایگاه خاصی بخصوص در تبلیغات انتخاباتی ایفا کند.

اسفند ماه گذشته و در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بر خلاف دوره های گذشته، کمتر خبری از نام و تصاویر کاندیداها در خیابان های کشور بود. این امر که بیشتر در تهران بروز یافت، شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام را که درصد عظیمی از ایرانیان از آن استفاده می کنند، جایگزین تبلیغات سخت و خیابانی کرد.


در سال 1394 هر روز که به هفتم اسفند ماه نزدیک تر می شدیم، از یک سو تبلیغات کاندیداها در شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر می‌شد و از سوی دیگر، مسائلی در خصوص مختل شدن برخی شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام تا روز انتخابات طرح می شد.


فضای مجازی جای تبلیغات انتخاباتی را گرفت


با این حال، شبکه های مجازی در کنار پوسترهایی که جایشان بر سر دیوارها و بیلبوردهای شهر بود، به یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین ابزار تبلیغاتی کاندیداها تبدیل شده و این شبکه ها تا روز انتخابات بر خلاف شایعات فراوان در خصوص مختل شدن آن، بدون کمترین مشکلی فعال بوده تا این روزها باز هم با توجه به اهمیت آن، توجهات همه را به خود جلب کند.


با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، باز هم مسائلی پیرامون فیلتر برخی شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام مطرح می شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با «تابناک» هرچند طرح مسائلی با هدف محدود ساختن تلگرام را تأیید می کند، ابراز امیدواری می نماید که مشکل خاصی بر سر راه این شبکه اجتماعی پیش نمی آید.


آمار وزیر اطلاعات از شرایط تلگرام درست است


«محمود واعظی» در پاسخ به اینکه وزیر اطلاعات به تازگی اعلام کرد، «تنها نیم درصد کانال‌های تلگرامی ضد دین است، این آمارها چقدر جدی است و با توجه به این آمار، آیا همچنان برای فیلتر تلگرام، عده‌ای به دولت فشار می‌آورند یا خیر؟» اظهار کرد: وزارت اطلاعات بر فضای تلگرام بیشتر از ما اشراف دارد و قطعاً آمار وزیر اطلاعات در این باره نیز درست است.


وی در عین حال تأکید کرد: تلاش ما همواره بر این بوده که مطالب و کانال‌های ضداخلاقی و ضد دین، از همین میزان بسیار اندک نیز که هست، بیشتر کاهش یابد.


درباره تلگرام به ویژه در ایام انتخابات نظرات مختلفی وجود دارد


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا این وضعیت باعث کاهش فشار برای بستن «تلگرام » شده است یا خیر، گفت: درباره تلگرام دیدگاه‌های مختلفی مطرح است، به ویژه با توجه به فضای انتخابات، مسائلی در حال وقوع است که چندان به این آمارها ارتباطی ندارد.


وی با بیان اینکه عده‌ای از ابتدا با فضای مجازی مخالف بودند و فقط هم بحث تلگرام مطرح نیست، ادامه داد: فشارها همواره بوده، ولی سعی ما بر این بوده که فضای مجازی، فضای پاکی باشد و همه بتوانند از آن استفاده کنند.


زمینه استفاده از ابزارهای نوین را برای مردم فراهم می‌کنیم


واعظی در پاسخ به اینکه همچون انتخابات 94، آیا در سال 96 نیز تلگرام فعال خواهد بود و آیا فیلتر نخواهد شد، تصریح کرد: ان‌شاءالله شرایط به گونه‌ای خواهد بود که مردم بتوانند از ابزارها و فضاهایی که اطلاعات را افزایش می‌دهد، استفاده کنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: همه تلاش ما در وزارت ارتباطات سالم سازی فضای مجازی و فراهم آوردن زمینه استفاده مردم از ابزارهای نوین ارتباطی است؛ بنابراین، درباره این مسأله حتی در شرایط انتخابات تحت تأثیر تلاش عده ای خاص قرار نخواهیم گرفت.




۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن