تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817332331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم حرکت به سمت سالم‌ سازی فضای مجازی | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: در ترکیه بالغ بر ۱۰ سال است که اینترنت کودک و نوجوان از بزرگسالان جدا شده و همین تجربه در اروپا و امریکا نیز در حوزه ارتباطات به چشم می‌خورد، ما هم باید به این سمت برای سالم‌سازی فضای مجازی برویم.

به گزارش تراز ،سید مرتضی موسویان در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال در تالار سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ویژگی اصلی نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال این بود که افزایش 220 درصدی در ارسال آثار را شاهد بودیم، اظهار کرد: اطمینان کامل داریم با این روند افزایشی، سال 96، سال خروج از رکود خواهد بود؛ رکود موجود در سالهای 93 و 94 باعث شده بود تاثیر بسزایی را در فعالیت همه فعالان رسانه‌های دیجیتال شاهد باشیم. 
وی افزود: مقایسه آمار سال 94 با 95 نشان می‌دهد نشان می‌دهد که تعداد کاربران اینترنت 55 درصد افزایش یافته و ضریب نفوذ ایران در این حوزه به بیش از 55 درصد رسیده که بالاتر از نرخ متوسط 46 درصدی دنیاست.

موسویان با بیان اینکه اینترنت سال 4.5 در کشور ما مهیا است و تا سه سال دیگر شاهد راه‌اندازی نسل پنجم خواهیم بود، عنوان کرد: چند سالی می‌شود که استفاده از رایانه‌های کوانتومی شروع شده و تا سه سال دیگر استفاده از این ظرفیت بیش از گذشته خواهد شد و رفته‌رفته کامپیوترها کوچک شده و در واقع توانسته‌ایم از اتم به الکترون، پروتون و نوترون دست یابیم.

وی وظیفه مرکز اطلاعات فناوری این وزارتخانه را ایجاد محیطی ایمن و سالم در فضای مجازی دانست و گفت: این وظیفه براساس مصوبه سال 94 شورای عالی فضای مجازی برعهده ما گذاشته شده است و همانطور که در ترکیه بالغ بر 10 سال است که اینترنت کودک و نوجوان از بزرگسالان جدا شده و همین تجربه در اروپا و امریکا نیز در حوزه ارتباطات به چشم می‌خورد، ما هم باید به این سمت برای سالم‌سازی فضای مجازی برویم.

موسویان گفت: مدتهاست که با عقلای کشور بر سر چگونگی برخورد با فضای مجازی بحث و تبادل نظر داریم و به این نتیجه رسیدیم که قادر به رفتار سلبی در این فضای نامحدود نیستیم و برگرفته از الگوی دیگر کشورها که به تشخیص هویت سازنده محتوا رسیدند، تصمیم گرفتیم محتوا را در فضای مجازی شناسه‌دار کنیم لذا طرح «شامد» کلید خورد. 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در راستای اجرای این طرح بالغ بر 43 هزار سایت داخلی نشانه‌‌دار شد؛ در راستای مصوبه دیگر شورای عالی فضای مجازی، ساماندهی کانالهای بیش از 5 هزار عضو را شروع کردیم و آنها را مکلف به ثبت هویت و اطلاعات کردیم تا رنج سنی مخاطبان و کلیدواژه‌های آنها مشخص شده و قادر به ارائه سرویسهای بهتری به مردم باشیم.

موسویان افزود: طرح نظارت مردمی را بر روی سامانه شامد قرار داده‌ایم تا اگر مردم محتوای سایت و کانالی را خارج از قواعد عرف دانستند تیک مربوط به شامد را از آن بگیرند و در واقع همانند دیگر کشورهای اروپایی نظارت بر این شبکه‌ها را برعهده مردم گذاشتیم.

وی همچنین به طرح لوگوی هوشمند این مرکز اشاره کرد و گفت: 4 هزار لوگوی هوشمند برای کسب و کارهای تجاری و آموزشی صادر شده که ترکیب آن با دیگر حوزه‌ها نشان از صدور 43 هزار لوگو در فضای مجازی دارد؛ این لوگوها قادر هستند موضوع سایت وگزارشهای مردمی را ارائه کنند و تاکنون بیش از 5 هزار و 500 کانال و بالغ بر یک هزار صفحه اینترنتی اقدام به دریافت این لوگو کردند هر چند که الزامی برای آنها وجود نداشته است. 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دسته‌بندی‌های موضوعی کانالها گفت: در این بخش اولویت با فرهنگ و هنر، اقتصاد مالی، علمی و فناوری، سیاسی و اجتماعی و معارف اسلامی است.


منبع: تسنیم

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 18 اسفند 1395 - 11:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن