تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817516684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در معرض خطر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در معرض خطر
نداشتن اطلاعات کافی و عادت‌های غلط در فوتبالیست‌های ایرانی می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا وارد کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، فوتبال در دنیا روزبه‌روز در حال پیشرفت و ترقی است و قوانین جاری در آن هم هر چند وقت یک بار دجار تغییرات جدی می‌شود. از جمله تغییراتی که گاه به گاه صورت می‌گیرد، تغییر در قوانین داوری است. داور یکی از اصول اساسی فوتبال است و بدون حضور او مسابقه امکان برگزاری ندارد. از طرف دیگر، در فوتبال جهان پذیرفته شده که اشتباه داوری جزئی از فوتبال است و تا زمانی که قضاوت بازی‌ها توسط انسان انجام می‌شود، اشتباه هم وجود دارد و این مساله جا و زمان هم نمی‌شناسد، می‌تواند در لیگ داخلی یک کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس یا شاخ آفریقا باشد یا در جام جهانی که بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا است.

به تازگی، قوانین داوری باز هم مورد بازنگری قرار گرفته و تغییرات اساسی در آن صورت گرفته است. داوران فوتبال در همه کشورها در کلاس‌های بازآموزی شرکت کردند و با قوانین جدید آشنا شدند. خیلی از تصوراتی که قبلا از صحنه‌های داوری وجود داشت، اکنون دیگر تغییر کرده و تصمیم‌های داوران طبق قوانین جدید گرفته می‌شود.

به عنوان نمونه اگر تا قبل از تغییرات قوانین داوری، بازیکنی در میانه میدان به عمد، جلوی حرکت توپ را با دست می‌گرفت، به عنوان خطای غیر ورزشی با کارت زرد داور روبه‌رو می‌شد اما امروز، تنها در صورتی داور به آن بازیکن اخطار می‌دهد که با خطای هندش جلوی حمله یا ضدحمله حریف را بگیرد و در واقع خطایش تاکتیکی باشد.

همچنین درباره خطای بازیکنان یا دروازه‌بان داخل محوطه جریمه تغییراتی صورت گرفته است. پیش از این هر خطایی در موقعیت تک‌به‌تک، توسط دروازه‌بان صورت می‌گرفت، جریمه اش کارت قرمز بود، همین‌طور اگر مدافع در موقعیت تک‌به‌تک با مهاجم روی او خطا می‌کرد و مانع از پیشروی‌اش به سمت دروازه می‌شد، کارت قرمز می‌گرفت اما امروز قوانین به صورتی تغییر یافته که در بیشتر مواردی از این دست، جریمه بازیکن خطاکار، صرفا کارت زرد است.

* خطری که بازیکنان پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان را تهدید می‌کند

بازیکنان تیم‌های ایرانی همیشه با موضوع داوری‌ها مشکل داشته‌اند. بیشترین اشکال هم آنجا است که فوتبالیست‌ها و حتی مربیان لیگی در ایران از قوانین و اصطلاح‌های داوری بی‌اطلاع‌اند و به همین دلیل در صحنه‌های داوری – با توجه به اطلاعات قبلی و به‌روز نشده – اعتراض می‌کنند و وقتی با جریمه داور روبه‌رو می‌شوند، بیشتر اعتراض می‌کنند.

این مشکل بارها در لیگ برتر رخ داده و باعث اخراج و محرومیت بازیکنان شده است. داور در زمین بازی موظف به اجرای قوانین است و اگر بازیکنی از قوانین اطلاع نداشته باشد، تقصیری به گردن داور نیست.

از طرف دیگر، داوران در ایران در برخی موارد، آن طور که باید با خاطیان برخورد نمی‌کنند و باعث می‌شوند که بازیکنان دچار عادت‌های بدی شوند. مثلا در لیگ برتر، معمولا داوران با اعتراض بازیکنان با عطوفت برخورد می‌کنند و تا زمانی که اعتراض‌ها شدید نشده و مثلا بازیکن با داور برخورد فیزیکی نداشته، دست به کارت نمی‌شوند. این در حالی است که در مسابقات بین‌المللی، صرف اعتراض به داور – مخصوصا در موقعیت‌هایی که هیچ توجیهی ندارد – بلافاصله با اخطار همراه می‌شود.

در دیدار پرسپولیس و الهلال، در صحنه‌ای از بازی در نیمه نخست، روی مدافع پرسپولیس خطا صورت گرفت و داور هم به درستی خطا را گرفت اما جلال حسینی به داور اعتراض کرد؛ شاید اعتراض او نسبت به عدم برخورد داور با خطاهای قبلی حریف بوده یا کاپیتان پرسپولیس اعتقاد داشته که داور باید از کارت زردش استفاده می‌کرد، هر چه بود، اعتراض حسینی بی‌مورد بود و داور سریلانکایی هم بی‌درنگ او را با کارت زرد جریمه کرد. اگر اشتباه داور در دقایق پایانی بازی در کارت ندادن به حسینی نبود، پرسپولیس از حضور کاپیتانش در دیدار با الوحده امارات محروم می‌شد.

عادت‌های بد بازیکنان ایرانی در لیگ برتر ایران در اعتراض‌های مکرر به داور – آن هم سر هر صحنه داوری – عاقبت‌های بدی هم در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. ضمن این که نباید فراموش کنیم که بر خلاف لیگ برتر ایران، گرفتن دو کارت زرد در لیگ قهرمانان آسیا باعث محرومیت از بازی بعدی می‌شود. به این ترتیب بازیکنان تیم‌های ایرانی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند باید به شدت مراقب رفتار خود در زمین بازی باشند تا با محرومیت‌های بیهوده و اعصاب خردکن، روبه‌رو نشوند.

شاید هم بهتر باشد که تیم‌های ایرانی با استفاده از کارشناسان داوری، قوانین داوری و نحوه رفتار درست در هنگام مواجه شدن با تصمیم‌ها داوران را به بازیکنان خود آموزش دهند. جلوی ضرر را هر وقت بگیریم، منفعت است.



۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن