تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817447765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت واحد گاز و برق در سراسر کشور عمل سفیهانه‌ای است/ مبادله انرژی فصلی ارزش مکانی ایران را نشان می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


شمس اردکانی:
قیمت واحد گاز و برق در سراسر کشور عمل سفیهانه‌ای است/ مبادله انرژی فصلی ارزش مکانی ایران را نشان می‌دهد
روز نو : رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: قیمت واحد گاز و برق در سراسر کشور عمل سفیهانه‌ای است.

به گزارش روز نو؛  شمس اردکانی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در ششمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین نگه داشت انرژی اظهار داشت: قیمت واحد گاز و برق در سراسر کشور عمل سفیهانه‌ای است، اصل این کار توسط شخصی به نام جکسون قبل از انقلاب طی ریزی شد، این اتفاق در خصوص بنزین رخ داد، به طوری که در نظر گرفته شد تا قیمت بنزین در تهران، شیراز و آبادان به یک میزان باشد و هزینه حمل و نقل بنزین از آبادان به تهران و سایر شهر‌ها حذف شود، این کار درست نیست و باید هزینه حمل و نقل و انجام سایر امورات در انتقال هر نوع انرژی چه در داخل و چه در خارج کشور برآورد و اعمال شود.
 
وی ادامه داد: در سایر کشور‌ها همینطور است به گونه‌ای که در انجام پروژه‌های خطوط لوله انتقال انرژی هر کشوری سهم حق العبوری خود را دریافت می‌کند، علاوه بر این مسیرهای در نظر گرفته شده برای این خطوط انتقالی باید عقلانی باشد.
 
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه شبکه برق ایران به لحاظ پایداری مطمئین‌ترین شبکه منطقه است، افزود: کشور آماده است تا از سوریه تا منتهای الیه شبه جزیره عرب ۴۰ هزار مگاوات مبادله انرژی داشته باشد.
 
اردکانی تاکید کرد: چرخه انرژی و مبادلات آن مهمترین وسیله توسعه روابط اقتصادی منطقه‌ای و امنیت ملی است، از این طریق می‌توان ضریب امنیت ملی را افزایش داد تا ژاژخواهان علیه امنیت ملی که برخی از آن‌ها اسامی ایرانی دارند از ادامه راه منصرف شوند.
 
وی با بیان اینکه ۱۴ همسایه بلافصل و ۶ همسایه دیگری که ارتباط کوچکی با ایران دارند یکی از باارزشترین نعمت‌های ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی است افزود: مبادله انرژی فصلی یکی از بهترین راه حل هایی است که می‌تواند ارزش مکان ایران را نشان دهد علاوه بر این با تجمیع سرمایه از این طریق و اعمال آن در رشته‌های مختلف و انرژی امکان اشتغال فراهم خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ادامه داد: ایران به لحاظ قرارگیری در سرپل مبادله انرژی با همسایگان خود می‌تواند منطقه ویژه مبادله انرژی را آماده کند که البته طرح آن آماده شده، ولی از سرعت اجرای لازم برخوردار نیست.
 
اردکانی تصریح کرد: برای مبادله انرژی ایران به لحاظ زیرساختی نیز کاملا آماده است چرا که شبکه‌های برق، گاز فرآورده و نفت خام دو تا دور کشور به طور کامل وجود دارد تن‌ها باید سیستم‌ها را آبتیمال کنیم.
 
وی درباره مزیت‌های ایران درباره انتقال انرژی گفت: مهیا بودن شبکه داخلی انرژی، تفاوت اقلیمی شمال و جنوب کشور و تفاوت اقلیمی همسایگان کشور که می‌توانیم از این فرصت و تفاوت پیک مصرف انرژی استفاده و آن را تعمیم دهیم و اختلاف افق از دیگر مزایای ایران به لحاظ وجود تمامی بستر‌ها برای انتقال انرژی است.
 
اردکانی در پایان گفت: باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های نصب شده انرژی در کشور داشته باشیم و جایگاه ژئوپلتیک کشور را در این زمینه به سرمایه تبدیل کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران


تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن