تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798413958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین سفر رئیس جدید سیا به منطقه از نگاه کارشناسان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نخستین سفر رئیس جدید سیا به منطقه از نگاه کارشناسان
نخستین سفر رئیس جدید سیا به منطقه از نگاه کارشناسان پس از سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به دو کشور عربستان و ترکیه برخی از کارشناسان مسائل بین‌المللی به تحلیل و بررسی این سفر پرداختند.


به گزارش فرهنگ نیوز، «مایکل پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی چند روز اخیر و در نخستین‌ سفرهای خارجی خود پس از انتصاب از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد آنکارا و ریاض شد.

وی اولین سفر خود را در روز پنجشنبه (21 بهمن- 9 فوریه) و با ورود به آنکارا آغاز کرد و به دنبال آن روز جمعه (22 بهمن- 10 فوریه) وارد ریاض شد.

پمپئو طی این سفرها با مقاماتی از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و همچنین در سفر به عربستان با «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پمپئو در دوران جنگ سرد در ارتش آمریکا خدمت می‌کرد و زمانی عضو کمیته امور امنیتی مجلس نمایندگان آمریکا بود.

در ادامه این گزارش به بررسی دیدگاه و نظرات کارشناسان مسائل بین‌المللی در خصوص محورهای اصلی این سفر و تاثیر آن بر تحولات سوریه و مذاکرات آینده صلح سوریه می‌پردازیم.

سید افقهی: هدف ترامپ از سفر پمپئو نشان دادن اولویت‌هایش در سیاست خارجی است

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص سفر «پمپئو» این چنین اظهار داشت: این سفر می‌تواند پیام‌های مهم و حساسی داشته باشد. ترامپ پس از به قدرت رسیدن در آمریکا به رئیس سیا ماموریت داد تا اولین سفرهای خود را با رفتن به عربستان و ترکیه آغاز کند تا با این اقدام اولویت‌ها و محورهای خود را در خصوص سیاست خارجی و فعالیت‌های اطلاعاتی کشورش نشان دهد.

وی با توجه به تاثیر این دیدار در مذاکرات آینده صلح سوریه، افزود: اگر میان دو ارتش سوریه و ترکیه بر سر مناطق الباب درگیری رخ دهد و آمریکا و ناتو نیز دخالت کنند ممکن است این بحران به سمت یک جنگ بین‌المللی پیش رود و بحث مذاکرات آینده صلح سوریه فرو پاشد.

محمدی: سفر پمپئو نشان‌دهنده رویکرد امنیتی دولت ترامپ نسبت به تحولات منطقه است

هادی محمدی کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص این سفر گفت: سفر پمپئو نشان‌دهنده رویکرد دولت ترامپ نسبت به تحولات منطقه با ماهیت امنیتی است. رویکرد چند ماهه اخیر ترکیه به سمت سوریه نگرانی‌های جدی را برای آمریکا فراهم کرده که این موضوعات باید توسط پمپئو ساماندهی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد منطقه امن می‌تواند محور اصلی این سفر باشد؟ گفت: موضوع منطقه امن به دلیل وجود پیچیدگی‌هایی در داخل سوریه نمی‌تواند موضوعی جدی تلقی شود. لذا موضوع منطقه امن محور اصلی و مهم سفر پمپئو نیست.

سعدالله زارعی: آمریکا، ترکیه و عربستان در موقعیتی نیستند که تاثیری بر پرونده امنیتی -سیاسی سوریه بگذارند

سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در مورد سفر «پمپئو» عنوان کرد: رفت و آمد رئیس سازمان جاسوسی آمریکا به عربستان و ترکیه امر جدیدی نیست. نکته‌ای که معمولا در این‌گونه سفرها توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند همزمانی این سفرها با برخی اظهارات و مواضع رسمی مقامات آمریکایی است.

وی در خصوص تاثیر این دیدارها در مذاکرات آینده صلح سوریه، خاطرنشان کرد: پرونده سوریه پرونده‌ای است که این مقامات نمی‌توانند اثر جدی روی آن بگذارند. این مذاکرات در دور جدید می‌تواند مقدمه‌ای برای تلاش به جهت تاثیرگذاری جدی‌تر باشد. آمریکا، ترکیه و عربستان در موقعیتی نیستند که بتوانند تاثیر قاطعی بر پرونده امنیتی یا سیاسی سوریه بگذارند.

صدرالحسینی: رئیس سیا با هدف عملی کردن طرح منطقه امن در سوریه به منطقه سفر کرد

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه درباره سفر رئیس سازمان سیا آمریکا بیان کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد مسئولین دولت جدید آمریکا برای توجیه شرایط منطقه سفرهایی را به کشورهای منطقه خواهند داشت. به نظر می‌رسد اولین سفر پمپئو با هدف کشف روابط پنهان این دو کشور با تروریست‌های منطقه خواهد بود تا از این طریق بتواند فشار مضاعفی را به جمهوری اسلامی و موضوع جبهه مقاومت بیاورد.

وی با اشاره به محورهای اصلی سفر رئیس سازمان سیا، بیان کرد: اولین اظهارات ترامپ در خصوص سوریه که به نظر می‌رسد با مشورت سازمان اطلاعات و پنتاگون صورت گرفته باشد با هدف ایجاد منطقه امن در سوریه بود. 

منبع: فارس


95/11/26 - 16:39 - 2017-2-14 16:39:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن