تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817543984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا مارین لوپن رئیس جمهور فرانسه می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 آیا مارین لوپن رئیس جمهور فرانسه می شود؟
آیا مارین لوپن رئیس جمهور فرانسه می شود؟ بعد از به ریاست جمهوری رسیدن ترامپ دیگر همه چیز ممکن شده است. جهان تغییر کرده است و ملت ها به روش خودشان در حال انقلاب هستند.


به گزارش فرهنگ نیوز، بعد از کاهش شانس فرانسوا فیون کاندیدای راست جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دلیل فاش شدن شغل مشکوک پنه لوپه همسر فیون به عنوان مشاور پارلمانی اش و دریافت 800 هزار یورو توسط پنه لوپه در طی 8 سال، به ریاست جمهوری رسیدن مارین لوپن ممکن شده است.

تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور مسلمان برای رای دهندگان راست افراطی فرانسه جذابیت دارد. احساسات افراطی ضد اسلام روز به روز در حال افزایش است و وقوع حوادث تروریستی همچون حادثه اخیر حمله یک جوان مصری به موزه لوور فرانسه با چاقو با فریاد الله اکبر به آن کمک کرده است.  

افراطی گری ضد اسلام بعد از حوادث تروریستی در فرانسه افزایش یافته است، از حادثه شارلی ابدو گرفته تا حادثه بتکلان و حمله نیس. این موضوع فقط مربوط به حزب "جبهه ملی" (راست افراطی) فرانسه نیست بلکه بیشتر از آن گسترش یافته تا حدی که مردم و مقامات فرانسوی را هم در بر گرفته است.

حتی فرانسوا فیون هم در تبلیغات انتخاباتی اش در مورد مشکل "اسلام" در فرانسه و به رخ کشیدن ویژگی های "مسیحی" اش که مانع اجرای اصلاحات با تاثیر منفی بر فقرا می شود تاکید داشت اما ماجرای همسرش با واکنش جدی از سوی طبقه پایین جامعه فرانسه مواجه شد.

از سویی رابطه بعضی از فرانسوی ها با اسلام مانع به وجود آمدن تعادل از سوی آنان نسبت به طرفداران تندرو شده است. حتی "آلن جوبی" کاندیدای شکست خورده انتخابات حزب جمهوری خواه فرانسه که با ویژگی های اعتدال و توازن و شناخت جهان عرب و اسلام و تکثرگرایی دینی در فرانسه از دیگر شخصیت های سیاسی متمایز است با شعار انتقادی با هدف دور کردن رای دهندگان فرانسوی از وی روبرو شد. انگار که دیدگاه اعتدال گرایانه نسبت به اسلام گناه است.

این پدیده در حال افزایش است و شاید باعث به ریاست جمهوری رسیدن مارین لوپن شود آنچنان که در مورد ترامپ در آمریکا شاهد بودیم. اگر فیون به کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ادامه دهد در رده سوم و بعد از مارین لوپن و امانوئل ماکرون قرار خواهد گرفت.

"ماکرون" کاندیدای حزب "حرکت به جلو" است و چنان که خودش اعلام کرده لیبرالی است خارج از حکومت که نه به راست تعلق دارد و نه به چپ.
ماکرون نماینده نسل پیشگام فرانسه است و در دولت فرانسوا اولاند سوسیالیست به عنوان مشاور اقتصادی و وزیر اقتصاد مشغول بود. کسی از موضع ماکرون نسبت به اسلام خبر ندارد اما قطعا او مواضع افراطی ندارد.  

پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با توجه به دور از ذهن نبودن پیروی مارین لوپن هنوز بسیار دشوار است. لوپن پنجشنبه گذشته تبلیغات انتخاباتی اش را با وعده های کنترل مرزها و خروج از واحد پول مشترک یورو آغاز کرد. لوپن رویای خروج از اتحادیه اروپا را در سر می پروراند.

نظرسنجی ها در فرانسه از پیشی گرفتن مارین لوپن بر دیگر کاندیداها در دور اول انتخابات که قرار است 23 آوریل برگزار شود، حکایت دارند در عین حال پیش بینی می شود لوپن در دور دوم انتخابات در 29 آوریل در صورت کناره گیری فرانسوا فیون از ماکرون یا دیگر کاندیداها شکست بخورد.

شاید نتیجه انتخابات اولیه حزب "جمهوری خواه" که آلن جوپه که تا کنون در نظرسنجی ها اول بود را از دور خارج کرد موجب نقض پیش بینی ها و به ریاست جمهوری رسیدن مارین لوپن شود.  

بعد از به ریاست جمهوری رسیدن ترامپ دیگر همه چیز ممکن شده است. جهان تغییر کرده است و ملت ها به روش خودشان در حال انقلاب هستند. حتی اگر به نظر ناظران - با توجه به تجربه باقی ماندن ژاک شیراک در مبارزه انتخاباتی در مقابل جان لوپن پدر مارین لوپن و ائتلاف آرای چپ و راست به نفع شیراک، انتخاب لوپن به عنوان رئیس جمهور سخت باشد اما به دلیل تغییر جهان و تندروی برخی از اقشار مردم نسبت به اسلام و مهاجرت فرضیه تکرار تجربه پیروزی جاک شیراک دیگر حتمی نیست. 

منبع: عصرایران


95/11/24 - 18:24 - 2017-2-12 18:24:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن