تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817467463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهاد دانشگاهی توان انجام بخشی از وظایف برنامه ششم توسعه را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در تودیع و معارفه رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی مطرح شد؛
جهاد دانشگاهی توان انجام بخشی از وظایف برنامه ششم توسعه را دارد

مراسم تودیع و معارفه رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی


شناسهٔ خبر: 3898963 - دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } تبریز – رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تدوین متفاوت و مبتنی بر نوگرایی برنامه ششم توسعه، جهاد دانشگاهی می تواند بخشی از وظایف مشخص شده در این برنامه را بر عهده گیرد. به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تودیع و معارفه ای که ظهر امروز با حضور مسئولان سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی، رییس مجمع نماینگان آذربایجان شرقی و جمعی از اساتید و کارکنان سازمان جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه تبریز برگزار شد، سرپرست جدید این سازمان معرفی شد. در این مراسم «جعفر محسنی» که پیش از این مسئولیت مرکز درمان ناباروری این سازمان را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات ارزنده «نجف قراچورلو» به عنوان رییس سابق جهاد دانشگاهی استان تقدیر شد. دستیابی به اهداف جهاد دانشگاهی تنها با همکاری نخبگان ممکن است رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره ماهیت انقلابی سازمان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: این نهاد مولود انقلاب اسلامی است، انقلابی که نقطه عطفی نه تنها در تاریخ معاصر کشور ما بلکه در عرصه بین المللی و مناسبت های جهانی بود و اکنون نیز جایگاه خود را بیش از پیش در سطح منطقه و جهان تثبیت کرده و رخدادهایی چون نرمش های قدرت های جهانی در موضوع برجام و اظهارات اخیر منتخب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مؤید این موضوع است.

محمد حسین فرهنگی در ادامه ریسک پذیری بالا را از مهمترین مشخثه های جهاد دانشگاهی برشمرد و خاطر نشان کرد: این سازمان با چنین روحیه انقلابی و خارج از روال های مرسوم و معمول دانشگاهی همواره در حوزه های جدید ورود و برای ایجاد تحول تلاش کرده است. وی در ادامه افزود: ایجاد مرکز درمان ناباروری در آذربایجان شرقی و توسعه فعالیت های دانشگاهی این مجموعه همگی متاثر از روحیه توسعه گرا و غیرمنعطف نسبت به روندهای معمول از سوی مدیریت این سازمان بویژه در زمان ریاست دکتر قراچورلو بوده و امیدواریم این روند در دوره مدیریت جدید جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز تداوم یابد. نماینده مردم تبریز، آذرشخر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به موضوع بررسی لایحه بودجه ششم توسعه نیز اشاره و تصریح کرد: برنامه پنج ساله ششم با رویکردی متفاوت تدوین و در آن تلاش شده تا نوگرایی و تحول خواهی برای اداره امور در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد. وی اضافه کرد: احکام این برنامه کمی بوده و سعی شده از کلی گویی در آنها اجتناب و زمانبندی دقیق برای هر حوزه مشخص شود که در صورت تایید آن از سوی شورای نگهبان و تصویب نهایی در مجلس، نیازمند کار عظیم اجرایی، علمی و پژوهشی است و جهاد دانشگاهی می تواند با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خود بخشی از وظایف مندرج در برنامه ششم را بر عهده گیرد. فرهنگی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: این امر علاوه بر ایجاد زمینه کار علمی و پژوهشی گسترده ای برای جهاد دانشگاهی، می تواند جهش عظیمی در توسعه کشور و کمکی ارزنده به دولت در مسیر تحقق اهداف برنامه ششم باشد که این مهم با توجه به روحیه انقلابی حاکم بر جهاد دانشگاهی شدنی است. احصاء مشکلات و ارائه راه حل های علمی و فناورانه برای آنها رویکرد جهاد دانشگاهی است معاون پژوهش و فناوری دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن در ایام دهه فجر اظهار داشت: استقلال در همه زمینه ها جز شعارهای انقلاب اسلامی است و باید توجه داشت که حفظ و تقویت استقلال همه جانبه کشور در گرو دستیابی به استقلال علمی و فناورانه است و مجموعه جهاد دانشگاهی نیز اکنون با همین رویکرد و اعتقاد به این اصل که «ما می توانیم»، بزرگترین نهاد حوزه پژوهش و توسعه بویژه در عرصه فناوری است.

محمدرضا پورعابدی ادامه داد: در یک سال گذشته یکهزار و ۵۴۹ طرح با سه هزار میلیارد ریال اعتبار در ۱۳۷ گروه پژوهشی و ۱۱۷ مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی اجرا شده که حدود ۸۶ درصد از این طرح ها تقاضا و مساله محور و برای حل مشکلی از مشکلات جامعه بوده و یکهزار و ۵۶۷ مقاله نیز از سوی محققان این سازمان در مجلات و همایش های ملی و بین المللی ارائه شده است. وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد دانشگاهی همواره به عنوان نهادی برای ارائه راه حل های علمی و فناورانه برای مشکلات کشور مطرح بوده است، تصریح کرد: این سازمان با رویکرد احصاء مشکلات و ارائه راه حل های علمی و فناورانه برای آنها تلاش کرده تا از طریق اجرای طرح ها و پروژه های علمی گامی در جهت تثبیت استقلال کشور برداشته شده و اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیانی تبدیل شود، موضوعی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می کنند. معاون پژوهش و فناوری دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی با اشاره به نقدهای صورت گرفته در خصوص کیفیت اقدامات این سازمان در قیاس با میزان کمی آنها گفت: در این خصوص باید به هزینه های صورت گرفته برای دستیابی به این توفیقات و میزان آن در مقایسه با سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه پژوهش، فناوری و تحقیق و توسعه سایر کشورها نیز توجه کرد و باید گفت در حالی که متوسط تخصیص اعتبارات از محل درآمدهای تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها به این حوزه سه تا پنج درصد و در برخی نیز به اندازه تمام درآمدهای نفتی ایران است، در کشور ما حتی تخصیص نیم درصدی از این منابع نیز محقق نشده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن