تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798765724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: برخی مخالف مذاکره بودند؛ نظریه نرمش قهرمانانه مسیر را گشود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


در سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
روحانی: برخی مخالف مذاکره بودند؛ نظریه نرمش قهرمانانه مسیر را گشود
رئیس جمهوری، مذاکرات هسته ای را برگرفته از قدرت بزرگ سیاسی ملی دانست که رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی تواند آن را تحمل کند و گفت: برخی در آن دوران مخالف مذاکره بودند اما نظریه نرمش قهرمانانه رهبر معظم انقلاب، مسیر را گشود.
روز نو :  رئیس جمهوری، مذاکرات هسته ای را برگرفته از قدرت بزرگ سیاسی ملی دانست که رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی تواند آن را تحمل کند و گفت: برخی در آن دوران مخالف مذاکره بودند اما نظریه نرمش قهرمانانه رهبر معظم انقلاب، مسیر را گشود.

 
به گزارش روز نو،‌حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین بیست و چهارمین دوره جایزه جهانی کتاب و سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که در تالار وحدت تهران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
رئیس جمهوری با اشاره به ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: ایام انقلاب اسلامی و روزهای خاطره انگیز پیروزی منطق، بیان، استقلال، قلم، کتابت، علم و عهد استوار مردم با راهبری و امام (ره) در برابر قدرت، انواع ابزار نظامی و امنیتی و در برابر پشتیبانی همه ابرقدرتها و قدرت های بزرگ از رژیم استبداد است.
روحانی افزود: این که حق بر باطل پیروز می شود. انقلاب اسلامی ایران این واقعیت را برابر ما آشکار کرد که هرچه هم سخت و مشکل باشد و هر چه هم طولانی شود؛ پایان راه پیروزی حق بر باطل است. این نکته امید بزرگ حرکت عدالتخواهانه همه انسان ها در طول تاریخ است.
 
**روحانی:کتاب مظهر اندیشه عالم و صاحب قلم/عامل پیروزی انقلاب ما اندیشه، قلم و بیان بود
وی ادامه داد: کتاب چیست؟ کتاب مظهر و آیینه ای از اندیشه و فکر و یک عالم و اندیشمند و هنرمند و صاحب قلم است. کتاب همان فکر است. فکری که خداوند بزرگ هنرمند توانسته است قدرتی را به ما عنایت کند که آنچه در ذهن و مغز ما پرورش می یابد با اشاره قلم و با حرکت قلم هم به دیگران اعلام شود هم تفهیم شود و هم ماندگار شود.
رئیس جمهوری اضافه کرد: اگر این راه پیش پای بشر نبود و اگر بیان، قلم، سمع، ابصار و افئده نبود، چگونه بین بشر اتصال برقرار می شد. چگونه بین قرن های گذشته، امروز و فردا رابطه برقرار می شد؟
روحانی تاکید کرد: در قرن های پیش چه گفتند، چه اندیشیدند و نظرات آنها چه بوده است؟ از چه طریقی به ما رسیده است؟ آن زمان که نوار و ضبط و اینها نبود. تنها راه انتقال به غیر از سینه به سینه که آن هم معمولا ناقص و غیردقیق انجام می شود، کتابت بود. بنابراین شما می بینید که معجزه آسمانی اسلام گاهی قرآن نامیده می شود و گاهی کتاب.
وی با بیان این که گاهی بر بعد نوشتاری و گاهی بر بعد تلاوت، بیان و تشریح آن تکیه می شود، گفت: همه معجزه پیامبر اسلام(ص) کتاب است و قرآن. نوشتن، گفتن، خواندن و تلاوت کردن است. همین معجزه بود که بر همه قدرت های آن زمان، کفر، استبداد و بت پیروز شد.
رئیس جمهوری افزود: در انقلاب اسلامی ما چه چیز باعث پیروزی ما شد؟ هرچه در یک کتاب، در یک نوشتار و در یک بیان، حرف، سخن، راه، تعبیر و نظریه نو باشد، جاذبه آن بیشتر و اثر آن ماندگارتر خواهد بود.
روحانی ادامه داد: خیلی ها کتاب نوشتند و سخن گفتند اما کتاب آنها ماندگار نشد. نثر یا شعر بعضی از کتاب ها و نوشته ها در کتابخانه های مردم، در اتاق های زندگی مردم و گاهی آمده کنار قرآن مجید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: مردم در قفسه کتابشان، در کنار کتاب آسمانی قرآن مجید، در کنار نهج البلاغه مولایمان امیرالمومنین(ع)، یک دیوان حافظ هم دارند. یک دیوان سعدی هم هست. گلستان سعدی هم هست. اشعار مولانا هم هست. این نشان می دهد که کتابت ماندگار و جاودانه در تاریخ داریم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: شما فکر می کنید کتاب های بوعلی، کتاب فارابی، کتاب شیخ مفید و شیخ طوسی از قفسه ها حذف می شود؟ ما کتاب جاودان و سخن ماندگار داریم. هر مقدار از فکر و اندیشه بهتر بهره ببریم، کتاب ما ماندگار تر خواهد شد.
روحانی یادآور شد: چطور امام توانست انقلاب ما را رهبری کند و به پیروزی برساند؟ امروز 19 بهمن چطور امام توانست حتی نیروهای مسلح رژیم گذشته را به دامان ملت و انقلاب بکشاند و جذب کند؟ این چه جاذبه پرقدرتی بود که همه را جذب کرد؟ افسران نیروی هوایی شاه که در میان نیروهای سه گانه عزیزترین و نزدیک ترین نیرو و نیرویی که آنها به آن افتخار می کردند؛ نیروی هوایی و غرش هواپیماها بود.
وی افزود: امام چطور در مدرسه رفاه جاذبه ای ایجاد کرد که آنها را قبل از پیروزی انقلاب به آنجا کشاند؟. هنوز معلوم نبود انقلاب چه مسیری را طی می کند. هنوز معلوم نبود پایان این انقلاب پیروزی یا شکست است؟ چطور آنها را جذب کردند و چطور آنها در مقابل امام احترام نظامی گذاشتند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: هیچ وقت در عمرشان به چنین احترام نظامی در برابر یک بزرگ مرد تاریخ افتخار نکرده بودند. چطور امام همه را جذب کرد. همه مرم را جذب کرد. چطور او در پاریس یک جمله می گفت و آن جمله بر نوار جذب می شد و از طریق تلفن به تهران و قم می آمد؟
روحانی ادامه داد: او که رادیو و تلویزیونی در اختیار نداشت. با یک نوار ضبط صوت معمولی، تلفن و بلندگوی مساجد سخنش را به همه جهانیان رساند. او با قلم، اعلامیه و کلام، جامعه ای را به حرکت درآورد. عامل پیروزی ما اندیشه، قلم و بیان بود.
وی تصریح کرد: امام با دو نظریه که البته در آغاز بعضی ها با آن خیلی موافقت نداشتند، انقلاب را به پیروزی رساندند. این که من می گویم اندیشه و نظریه است، سخن نو است که جامعه ای را به حرکت در می آورد.
رئیس دولت یازدهم افزود: نظریه اول امام این بود که دین از سیاست جدا نیست. بعضی ها نمی پسندیدند و فکر می کردند که عمدتا دین و اسلام برای معنویت و ارتباط انسان با خدا، جلای روح و برای ساختن آخرت است. آخرت چیزی نیست؛ آخرت محصول دنیا است. اگر دنیا نباشد آخرتی هم نیست. اگر اعمال ما نباشد بهشت و جهنمی هم نیست. نه اینکه بهشتی است و جهنمی است و ما با این عمل یا آن عمل به آن می رسیم؛ این عمل ما است که بهشت و جهنم را می سازد.
رئیس جمهوری با اشاره به این که بعضی از تفکرات این بود که سیاست با دین سازگار نیست، گفت: اساس دین بر صداقت، معنویت و وفای به عهد است و سیاست جنسش از بازیگری های مختلف است. کلاه سر یکدیگر گذاشتن است. جنسش از فریب، دروغ گویی و درویی ها است.
روحانی افزود: اما سیاست به معنای اداره صحیح جامعه ، به معنای ارتباط درست کشورها و ملت ها و دولت ها با یکدیگر و به معنای حفظ منافع، امنیت و مصالح ملی است که این سیاست مانند دیانت است. مگر پیامبر اسلام با دیگران معاهده صلح و پیمان نداشت؟ مگر چارچوبی برای اداره شهر مدینه و دنیای اسلام نداشت؟ مگر در یک چارچوبی مسلمان و غیرمسلمان با هم در مدینه زندگی نمی کردند؟
وی ادامه داد: معنای اسلام و قدرت اسلام این نیست که افکار، اندیشه و ادیان دیگر در جامعه حصر شود و نباشد و گرنه پیامبر به اهل کتاب و دین، فکر و راه آنها احترام نمی گذاشت. نمی گفت قرآن یک ریشه و پایه است. شکل ها و زمان ها متفاوت است. البته که دین اسلام کمال یافته همه ادیان گذشته است. اما آن ها هم جای خود دارند و احترام دارند. این نیست که ابراهیم آمد، پس دین نوح و کتاب و سخنش به طور کامل از بین رفته باشد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تعبیر قرآن این است که ابراهیم شیعه و پیرو راه نوح بزرگ است. یک مسیر و راه است. البته هر دینی کمال دین قبلی و تکمیل آن راه است و امروز آن دین کامل هدایتگر در جامعه، اسلام است اما در عین حال ادیان دیگر مورد احترام هستند.
روحانی خاطرنشان کرد: امام با این تفکر که دین از سیاست جدا نیست، پس از لحاظ دینی ما باید در مسایل سیاسی مداخله کنیم؛ اگر سیاستی استقلال کشور ما را به خطر می اندازد و دین مردم و هویت را بر باد می دهد و اگر رژیمی، فساد را در جامعه نهادینه می کند؛ این دین است که به ما می گوید قیام کنیم، بایستیم و سخن بگوییم و راه و رسم درست را در جامعه استقرار بخشیم.
وی ادامه داد: شما که اهل اندیشه و قلم هستید، بررسی کنید اگر این نظریه نبود چیزی به نام نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی و سپس حکومت و جمهوری اسلامی داشتیم؟
رئیس جمهوری به نظریه دوم امام(ره) هم اشاره کرد و گفت: نظریه دوم امام (ره) این بود که یک ملت با یک صدا، دست به دست هم و در کنار هم در برابر هر قدرتی پیروز می شود. این نظریه سیاسی و اجتماعی مهم امام (ره) بود.
روحانی افزود: این نظریه را البته خیلی ها نمی پذیرفتند و می گفتند مشت در برابر گلوله، تانک و هواپیما نمی شود. گاهی هم می گفتند با دست خالی می شود کاری کرد، ما دستمان خالی است. امام (ره) نظرش برعکس بود. این نظر امام (ره) از سال 1342 بود.
وی اظهار کرد: امام بعد از 13 خرداد در سال 42 که آن سال عاشورا بود و امام (ره) آن سخنرانی مهم را در مدرسه فیضیه قم ایراد کرد،‌ طراحی کرده بود که یک روزی در همان ماه محرم یا صفر در تمام شهرهای ایران و شهرستان ها و روستاها یک روز مردم همه بیایند در خیابان. اجتماع بزرگ ملی در سراسر کشور طرح امام بود. امام در سحرگاهان 15 خرداد دستگیر شد و شکل دیگری پیش آمد.
رئیس دولت یازدهم ادامه داد: در روزهای سال 57، روزهای خیلی سختی بر ملت ما گذشت. امام کاملا مطمئن بود و هیچ تردید نداشت. من بارها در ماه های آذر، آبان و دی در پاریس از نزدیک با امام (ره) صحبت کردم. نقطه نظراتی که داشتم به ایشان عرض کردم. بیانات امام را از نزدیک می شنیدم.
روحانی یادآور شد: هیچ تردیدی یک در میلیون نداشت که انقلاب پیروز می شود و با مردم پیروزی می شویم. علیرغم همه شبهه ها و نکاتی که در ذهن بود که چه می شود و ده ها سوال مطرح بود؛ امام قاطع و مصمم بود که ملت وقتی دست به دست هم دهند، اراده یک ملت به تمام معنا در برابر هر قدرتی چه شاه باشد، چه آمریکا و چه هر قدرت دیگری، پیروز می شود و این اعتقاد، اندیشه و نظریه امام بود.
وی اضافه کرد: در جنگ هم امام (ره) همین کار را کرد. آن روز که در کردستان آن بساط به پا شد و در ماه های اولیه انقلاب، امام فرمانده کل قوا بود. امام رهبر بود. می باید به نیروهای مسلح، به ارتش، ژاندارمری، شهربانی و کمیته های انقلاب دستور می داد اما به مردم دستور داد و گفت پاوه در خطر است، مردم بیایید بیرون و بروید پاوه را آزاد کنید. مردم از کرمانشاه با پای پیاده به راه افتادند.
روحانی یادآور شد: در جنگ هم همینطور بود. امام (ره) از مردم دعوت کرد که در برابر رژیم افلقی که به ایران تجاوز کرده، بایستند. درست است که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح همه فداکاری کردند، اما در جنگ همه ملت به صحنه آمد و بنابراین پیروز شدیم.
وی گفت: امروز هم شما اگر بدانید ما در مسایل مهم اجتماعی و سیاسی در برابر دنیا می توانیم بایستیم، اندیشه است که می تواند بایستد. با اندیشه، فکر مردم را بیدار کنیم. با نوشتن، سخن گفتن و با بیان حقایق ذهن ها و فکرها را آماده کنیم.
 
**حق الناس بودن رای مردم و نرمش قهرمانانه؛ دو نظریه مهم رهبر معظم انقلاب
رییس جمهوری با طرح این سوال که چرا ما در برابر 6 قدرت بزرگ در مساله هسته ای توفیق به دست آوردیم، افزود: رهبر معظم انقلاب دو نظریه بیان کرد. یکی این بود که در انتخابات سال 92 اعلام کرد این صندوق آرا و این رای ، حق الناس است. همه بروید پای صندوق ها و رای ها باید حفظ شود. گفت من هم فقط یک رای دارم و کسی به من چیزی نسبت ندهد. من یک نفر از میان کاندیدها در ذهنم است، رای می دهم و کسی هم خبر ندارد.
روحانی گفت: ظاهرش ساده به نظر می آید. این بیان رهبری و این حق الناس بودن و این که هرکس حتی اگر با نظام میانه ندارد، با صندوق به خاطر کشورش و ملتش رابطه برقرار کند، این پایه اول بود.
وی ادامه داد: پایه دوم نظریه نرمش قهرمانه بود که این دو نظریه بود که ما را پیروز کرد. دو نظریه ایشان داد گفت پای صندوق آرا بروید. هسته ای کجا درست شد؟ ما فکر می کنیم نشستیم پای صندوق آنجا بحث کردیم و به نتیجه رسیدیم؛ البته بله، درست است. اما پایه اش کجا بود؟ این درست است. پایه اش رای مردم در خرداد 92 بود وگرنه چیز دیگر و راه دیگری می شد.
رییس جمهوری گفت: چرا آن اجتماع بزرگ پای صندوق آرا شد؟ آن نظریه و آن فتوای سیاسی و آن سخن رهبری. چرا ما با قدرت های بزرگ مذاکره کردیم؟
 
**با منطق و عزت مذاکرات را به جایی رساندیم که رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی تواند تحمل کند
روحانی افزود: بعضی ها که می گفتند نباید اصلا با اینها حرف بزنیم. نباید به آنها نزدیک شویم. می گفتند همین که نشستیم، آنها یک کلاه گشاد دارند که سرما می گذارند. هر چه ما می گفتیم عمامه داریم، کلاه سر ما نمی رود ولی می گفتند یک کلاه خیلی گشاد دارند فوق عمامه.
وی ادامه داد: بعضی ها مخالف بودند و می گفتند نباید مذاکره کنیم. رهبرمعظم انقلاب با بیان نرمش قهرمانانه راه را باز کرد و مسیر را گشود. ما با این دو نظر و فتوای سیاسی توانستیم با یک قدرت بزرگ سیاسی ملی و با منطق، استدال و با عزت مذاکرات را به جایی رساندیم که حالا رییس جمهوری جدید آمریکا نمی تواند تحمل کند. این توافق را می خواند و نمی تواند تحمل کند و می گوید در تاریخ، این بدترین توافقی بوده که آمریکا آن را امضا کرده است.
رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: البته این توافق یک توافق برد- برد و به نفع همه و به نفع منطقه است. در کنار مذاکره 1+5، مذاکره قزاقستان و آستانه به وجود آمد. مذاکره هسته ای می تواند الگویی برای ده ها مذاکره دیگری شود که به امنیت و ثبات این منطقه منجر شود.
روحانی گفت: چه کسی توانست این حرکت بزرگ را به وجود آورد؟ اندیشه و نظریه. اگر اندیشه نرمش قهرمانانه و اندیشه مساله حق الناس بودن آرا نبود، اگر تشویق مردم در پای صندوق آرا نبود؛ ما نمی توانستیم موفق و پیروز شویم.
وی تصریح کرد: امروز اگر ده ها مشکل پیش پای ما هست، بدانید با فکر، اندیشه، قلم و کتاب می توانیم جامعه را به حرکت بیاوریم. از لحاظ اجتماعی و سیاسی در تاریخ از پیروزی انقلاب مهم تر داریم . انقلاب اسلامی که به نظر من در تاریخ دهه ها و قرن های اخیر واقعا بی نظیر بود.
رئیس شورای انقلاب فرهنگی افزود: دیگر از مذاکره سیاسی هسته ای سخت تر و پیچیده تر داشتیم که از آن گذر کردیم؟ همه آنها با فکر و اندیشه است. این فکر و اندیشه از تراوش صاحب نظران، اندیشمندان و صاحبان قلم است. حالا این که چرا جاذبه کتاب کم شده است که البته اگر کم شده باشد، این خود شما هستید که باید علت آن را پیدا کنید و آنجایی که ما باید کمک کنیم به ما بگویید.
 
**وزرای ارشاد دولت یازدهم گوش شنوایی داشتند
رییس جمهوری ادامه داد: وزیر ارشاد آماده و در کنار شما است تا نظر، طرح و چارچوب شما را بشنود. در دولت یازدهم وزرای ارشاد ما در برابر سخنان به حق صاحبان اندیشه گوش شنوایی داشتند، هم وزیر اول و هم وزیر دوم. ما باید جاذبه لازم را برای کتاب ایجاد کنیم. باید همه را جذب کنیم.
روحانی گفت: اشکال اگر از مدرسه ما است. از دبستان مشکل داریم که بچه ها را کتاب خوان به بار نمی آوریم. اشکال ما از دبیرستان است. اشکال ما از دانشگاه است، اشکال ما از رسانه ملی است و یا از مطبوعات است؛ ممکن است هرجایی اشکالی داشته باشد. یکی از مسایل مهم ارشاد ما این است که باید از طریق خود اندیشمندان، صاحبنظران، ناشرین و طراحان کتاب جاذبه ایجاد کند.
 
 
**کتابی مفید است که در جامعه وحدت ایجاد کند/عده ای متخصص خشونت در جامعه اند
وی ادامه داد: گاهی وقت ها می بینید که کتاب، کتاب خوبی است ولی نوع چاپ طوری است که جاذبه ایجاد نمی کند و یا قطعش با آن مطلب و محتوا جاذبه ایجاد نمی کند که همه آنها دخیل است. حتی این که کدام ناشر آن را منتشر کرده، مهم است. اسم بعضی از ناشرها یک برند جذاب است. ما باید ناشرین را مثل مولفان تقویت کنیم. بیاییم برندهای معتبر را ایجاد، تقویت و تشویق کنیم. صاحبان قلم آنهایی که به کشور خدمت می کنند را تشویق کنیم.
رییس جمهوری با بیان این که می شود همه نوع کتابی نوشت، گفت: البته چارچوب ما، خواست مردم و امنیت ملی است. اگر من کتابی بنویسم که فاصله بین مردم را در ایران بیشتر کنم، مسلما این کتاب نمی تواند کتاب مفیدی برای جامعه من باشد. کتابی می تواند مفید باشد که در جامعه وحدت ایجاد کند.
روحانی ادامه داد: اگر من کتابی بنویسم که بین مذاهب اسلامی فاصله بیندازم، این خیانت به کشور و اسلام است. باید مذاهب و اقوام را به یکدیگر نزدیک کنیم. اگر کتابی بنویسم که در جامعه افراطی گری و خشونت را ترویج کند آیا این خدمت به جامعه است؟
وی با اشاره به این که عده ای متخصص خشونت در جامعه هستند، اضافه کرد: من نمی دانم چگونه یاد گرفتند و در چه ذهنیت و تفکری هستند، کجا تربیت شدند و این مدرسه خشنوت کجا بوده که آنها را درست کرده است؟ اصلا ذهنشان، فکرشان ، سخنرانی شان، بیانشان، شعر و نثرشان هر چه هست خشونت، خشونت و خشونت است. خوششان می آید که دعوا کنیم. داد بزنیم و روبه روی هم بایستیم، لشکر کشی کنیم، چرا؟
 
**معصیت خدا برای انتخابات؟!
رییس جمهوری افزود: ما یک ملت هستیم و منافع مشترک داریم. ما یک انقلاب و قانون اساسی داریم. ما یک رهبر و دولت داریم. ما یک فرهنگ و هویت داریم. ما ایرانی هستیم؛ چرا رو در روی هم بایستیم و اختلاف؟ مگر چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا شروع کنیم به معصیت خدا؟ البته نباید یک لحظه معصیت خدا انجام بگیرد. اگر هم کسی می خواهد معصیت خدا بکند به شب احیا نزدیک باشد که بشود توبه کرد. تا شب احیا حالا خیلی مانده است.
روحانی تاکید کرد: بگذاریم جامعه آرامی داشته باشیم و همه با آزادی در صحنه بیاییم. به انقلاب و کشورمان ، انتخابات و صندوق آرا عشق بورزیم. اسلام در این کشور برای ما جمهوریت، صندوق آرا و حاکمیت ملی آورد.
وی ادامه داد: جمهوریت و صندوق آرا برای ما تقویت فرهنگ اسلام را خواهد آورد. ما فرهنگی نمی خواهیم بدون قانون و دولت. فرهنگ ما در کنار دولت است و دولتی هم نمی خواهیم بدون فرهنگ.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت بی فرهنگ برای ما بی ارزش است و فرهنگ ما هم باید فرهنگ دولت و قانون و در چارچوب قانون باشد تا بتوانیم به اهداف بلند انقلابی که سال 41 شروع و در سال 57 پیروز شد، برسیم. ان شاءالله کتاب بتواند میراث گذشتگان ما را به خوبی حراست و اندیشه ما را در دوران معاصر برای حرکت به سوی تعالی تقویت کند و زمینه را برای آینده ای پرغرور برای کشور و ملت ما رقم بزند.

منبع: ایرنا


تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن