تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817456159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ هنوز در فضاي انتخاباتي به‌سر مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترامپ هنوز در فضاي انتخاباتي به‌سر مي‌برد
بخشايش گفت: موضع ترامپ مقابل ايران مشخص است بنابراين موضع ما هم معلوم مي‌شود. اوباما با پنبه سر ايران را مي‌بريد و مردم اين تصور مي‌كردند وضعيت خوب مي‌شود اما ترامپ جلو مي‌آيد و مي‌گويد مثل اوباما نيست، وقتي جبهه و موضع روشن باشد بهتر مي‌توان تصميم‌گيري كرد.

ترامپ هنوز در فضاي انتخاباتي به‌سر مي‌برد
جوان‌آنلاين: احمد بخشايش، عضو كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس نهم در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به عملكرد ترامپ و قانون منع ويزا براي هفت كشور گفت: ترامپ رئيس جمهور قانوني امريكاست و تلاش مي‌كند منافع امريكا را به نحو احسن تامين كند. در واقع  كاري كه ترامپ در بدو كار خود انجام داد و برخي از كشورها را از ورود به امريكا ممنوع كرد، ارثي است كه از اوباما مي‌برد. 
 

وي ادامه داد: اوباما در دوران رئيس جمهوري خود در حالي قانون منع صدور ويزا را تصويب كرد كه قبل از آن 38 كشور بدون ويزا وارد امريكا مي‌شدند و براي انجام كارهاي تجاري، 90 روز در ايالت‌هاي امريكا مي‌ماندند و اين كار براي رونق تجارت بود. اما بعد از آنكه يك بمب گذاري در امريكا انجام گرفت و در كليسايي حدود 14 نفر كشته شدند اوباما براي ويزاي آن 38 كشور محدوديت‌هايي ايجاد كرد. بر همين اساس افرادي كه به ايران، عراق، يمن و سوريه سفر مي‌كردند با وجود داشتن گرين كارت، هنگام سفر به امريكا مجددا مورد بررسي قرار مي‌گرفتند. اين در حالي است كه اوباما هنگام سپردن كاخ سفيد به ترامپ، ايران را جزو كشورهاي حوزه نگراني امريكا قرار داد.
 

بخشايش افزود: ترامپ در دوره تبليغات انتخاباتي، شعار منع ورود مهاجران مسلمان را داد و هنگامي كه رئيس جمهو شد، در اولين اقدام اين قانون را به مدت 90 روز روي هفت كشور اجرا كرد تا به گفته وي مقداري كشورش از نظر امنيتي ثبات پيدا كند. البته اين به زعم ترامپ بود و در اين چند صباحي كه ترامپ رئيس جمهور بوده هميشه با هيجان عمل كرده است و هنوز متاسفانه يا خوشبختانه در فضاي انتخاباتي به سر مي‌برد و وارد مرحله رياست جمهوري نشده است و به نوعي تلاش مي‌كند طرفداران خود را قانع كند.
 

اين نماينده سابق مجلس اظهار داشت: ترامپ از نظر سياسي سابقه‌اي ندارد و سرد و گرم چشيده تجارت است. او تصور مي‌كند حرف‌هايي را كه به عنوان شعار انتخاباتي مطرح كرده بايد انجام دهد تا طرفداران خود را شاد كند در حالي كه آن شعارها براي كسب راي بود و حرف‌هاي جديد بايد بر مبناي عقلانيت باشد.
 

وي با بيان اينكه قبل از روي كار آمدن ترامپ، روزنامه‌هاي دموكرات با ساماندهي و مديريت يك جريان كلي، طرفداران ترامپ را تحقير و ترامپ را يك بنا و تاجر معرفي مي‌كردند، عنوان كرد: وقتي ترامپ قانون منع صدور ويزا را مطرح كرد، ساماندهي توسط حزب دموكرات عليه ترامپ بهتر نمايان شد، حال امريكايي‌ها به فرودگاه آمده‌اند و به نفع ايران و ديگر كشورهاي مسلمان شعارهايي مي‌دهند، درست است كه تجمع آنها در چارچوب نزاع سياسي قابل ارزيابي است اما اين يعني دموكرات‌ها از حالا نمي‌خواهند آقاي ترامپ چهار سال روي كار باشد و راي بعدي را بياورد، در حالي كه رئيس‌ جمهورهايي مثل ترامپ كه جنجال ايجاد مي‌كنند و  با ايجاد فرصت براي كشورشان طرف مقابل را با دعوا و جيغ‌كشي مي‌ترسانند، احتمالا باز هم راي آورند.
 
 
بخشايش ادامه داد: به زعم ترامپ قانون منع ويزا براي امنيت و منافع امريكاست اما از سوي ديگر بايد توجه داشت اين كار ترامپ اولا تبعيض نژادي است به خاطر اينكه هيچ ايراني در مباحث تروريسم در امريكا و اروپا حضور نداشته و بيشتر انتظار بود عربستان سعودي،‌ امارات و اين كشورها كه در قضيه برج‌هاي دو قلو دخيل بودند، ممنوع مي‌شدند و اين مشخص مي‌كند براي ترامپ هم كسان ديگري قانون تنظيم مي‌كنند و دستور را اجرا مي‌كنند در واقع به قصه، نگاه سياسي دارند و به همين دليل اين هفت كشور را مطرح كردند كه ايران را بتواند درگوشه قرار دهند.
 

اين نماينده سابق مجلس افزود: يكي از ويژگي‌هاي اين دستور اين است كه تبعيض نژادي را زياد و نفرت را نسبت به امريكا بيشتر مي‌كند و البته ما ايراني‌ها مي‌دانيم كه مشكل ترامپ با ايران چيست؟ ايران مقابل گردن‌كشي‌هاي امريكا ايستادگي مي‌كند و همين مسئله موجب ناراحتي  امريكا مي‌شود. از سوي ديگر ايران در جبهه مقاومت پيروز است و در عراق، لبنان، يمن و بحرين تاثيرگذار است و اين نيز امريكا را ناراحت مي‌كند و ترامپ از اين طريق وارد مي‌شود در هر صورت ترامپ اعتقاد دارد كه طرفداران خود را مي‌خواهد راضي نگه دارد.
 

وي با اشاره به روابط ترامپ و پوتين در آينده گفت: اگر از نظر كوتاه مدت در نظر بگيريم تا حدي نسبت به دوره اوباما آرام‌تر مي‌شود اما اينكه چشم‌انداز آن خيلي خوب شود، نه، بعيد به نظر مي‌رسد چون ساختار امريكا چنين اجازه‌ا‌ي نمي‌دهد. اخيرا خانم نيكي هيلي، نماينده امريكا در سازمان ملل در شوراي امنيت، راجع به روس‌ها گفت ما تحريم‌هايي را كه عليه روسيه در دوره پوتين انجام داديم به خاطر شبه جزيره كريمه برنمي‌داريم. اين نشان مي‌دهد همان اختلاف را دارند.
 

اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: ساختار امريكا اجازه نمي‌دهد كه رابطه ترامپ با روسيه و پوتين خيلي اصلاح شود چون امريكا نياز به دشمن دارد، ‌دشمني كه به آن مشروعيت دهد و دشمني بهتر از روسيه و پوتين براي امريكا وجود نخواهد داشت. ترامپ به تنهايي علاقه‌مند به ارتباط با پوتين است و اين وضع را آرام‌تر مي‌كند و در واقع تنش‌هاي آنها نسبت به اوباما كمتر خواهد شد. هم پوتين و هم ترامپ بيشتر منافع دراز مدت خود را از جهان مدنظر قرار مي‌دهند اميدوارم ترامپ از فضاي بين‌المللي به فضاي داخلي برود تا فضاي جهاني آرام بگيرد.
 
 


بخشايش در خصوص رابطه رئيس جمهور امريكا با چين گفت: احساس مي‌كنم ترامپ با همه سعي و تلاش به سمت چين حركت مي‌كند؛ چون جنگ تجاري است و از دست چين ناراحت. چيني‌ها در تجارت، در پول و صادرات به امريكا استاد هستند و اين ترامپ برج ساز و تاجر را ناراحت مي‌كند .
 

وي همچنين با اشاره به آينده ايران و ترامپ گفت: شايد درگيري ايران با ترامپ بيشتر در دريا اتفاق بيفتد، وقتي نيروهاي تندرو به سمت ناوهاي امريكايي حركت مي‌كنند،‌ ممكن است ديگر مثل دوره اوباما نباشد كه هشدار دهند و احتمال مي‌رود يك درگيري به وجود آيد.  
 

بخشايش عنوان كرد: موضع ترامپ مقابل ايران مشخص است بنابراين موضع ما هم معلوم مي‌شود. اوباما با پنبه سر ايران را مي‌بريد و مردم اين تصور مي‌كردند وضعيت خوب مي‌شود اما ترامپ جلو مي‌آيد و مي‌گويد مثل اوباما نيست، وقتي جبهه و موضع روشن باشد بهتر مي‌توان تصميم‌گيري كرد. 
 

اين نماينده سابق مجلس در خصوص نگاه ترامپ نسبت به عربستان اظهار داشت: عربستان متحد استراتژيك امريكاست، چون 11 ميليون بشكه نفت مي‌هد و اسلحه‌هاي امريكا وارد عربستان مي‌شود و به اعتقاد ترامپ عربستان يك گاو شيرده است و تا زماني كه شير دارد بايد شير آن را دوشيد.
 

بخشايش تاكيد كرد: ترامپ از عربستان سعودي و پادشاه و شاهزاده‌هاي سعودي ناراحت است، به خاطر اينكه آنها در دوره انتخابات به  كلينتون كمك كردند و از اين منظر ممكن است مدتي روابطشان سرد باشد. عربستان صد در صد تسليم مواضع امريكاست و امريكا هم بيشتر از اين از كشورهاي خاورميانه چيزي نمي‌خواهد. وقتي عربستان تسليم است و 700 ميليون دلار در امريكا سرمايه‌گذاري كرده است و وقتي عربستان دستورهاي امريكا را اجرا مي‌كند چرا بايد رابطه‌شان برهم بخورد.
 
 
اين نماينده سابق مجلس همچنين با اشاره به رابطه ترامپ و اتحاديه اروپا گفت: احتمال مي‌رود ترامپ اتحاديه اروپا را ضعيف كند به خاطر اينكه نمي‌خواهد پول دهد بنابراين جنجال ايجاد مي‌كند تا براي خود فرصت به وجود آورد و اروپاييان مجبور شوند پول‌هاي اتحاديه اروپا را بيشتر خرج كنند. او با انگليس هماهنگ است و به نظر مي‌رسد سياست خارجي وي ادامه سياست خارجه اوباما است، البته با تفاوت‌هاي تاكتيكي. در نهايت ترامپ با داعشي‌ها مقابله خواهد كرد، با چيني‌ها در جنگ تجارت وارد خواهد شد و با ايران سرسختي نشان مي‌دهد تا جاده‌ها و مواضع مشخص شود.
 

وي تصريح كرد: ترامپ بيشترين تلاشش را در آينده به داخل امريكا معطوف مي‌كند تا داخل را به ثبات و سازندگي برساند و اگر چنين باشد كمتر مثل اوباما و ديگران به خاورميانه توجه مي‌كند اما به طور مسلم خاورميانه را فراموش نمي‌كند چون محل درآمد امريكاست.
 

بخشايش در پايان گفت: ترامپ بايد مقداري حكومت داري كند، آغاز آن با هيجان بوده و قاضي فدرال هم اعلام كرد كه فعلا قانون منع ويزا متوقف شود و اين براي آقاي ترامپ خوب نيست كه دستوراتش توسط فرد ديگري لغو يا مورد ترديد واقع شود. روش آن اينگونه است كه از طريق فشار، هيجان و دعوا جلو مي‌آيد تا امتيازاتي به دست آورد همان امتيازاتي كه در دوره اوباما وجود داشت، در دوره ترامپ هم ادامه خواهد داشت.          




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن