تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817410079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقط 33 میلیارد از 8 هزار میلیارد تومان كالای مكشوفه قاچاق امحا شد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فقط 33 میلیارد از 8 هزار میلیارد تومان كالای مكشوفه قاچاق امحا شد!
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: گرچه در مقطعي محدوديت‌هاي آيين‌نامه‌اي براي امحاي كالاي قاچاق داشتيم ولي امروز با توجه به تدوين آيين‌نامه‌هاي جديد اصل بر امحاي كالاهاي قاچاق مكشوفه است.
نویسنده : هادی غلامحسینی 


درحالی که سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان کشفیات را در نيمسال اول سال 95 در حدود 7 هزار ميليارد تومان عنوان کرده بود هم‌اكنون كه در بهمن ماه قرار داريم، رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز میزان کشفیات را حدود 8 هزار ميليارد تومان عنوان کرد  که از این میزان تنها 33ميليارد تومان آن امحا شده كه اصلاً رقم خوبي نيست و بايد گفت در واقع هم کالای قاچاق هم بخش عمده ای از کالای مکشوفه قاچاق سر از بازارهای ایران در می‌آورد که این روند بر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب است.

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: گرچه در مقطعي محدوديت‌هاي آيين‌نامه‌اي براي امحاي كالاي قاچاق داشتيم ولي امروز با توجه به تدوين آيين‌نامه‌هاي جديد اصل بر امحاي كالاهاي قاچاق مكشوفه است.

حبيب‌الله حقيقي در حاشيه همايش پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به كشفيات كالاهاي قاچاق در سال جاري اظهار داشت: كشفيات كالاي قاچاق در سال جاري بالغ بر 8 هزار ميليارد تومان است كه اين كشفيات در مقايسه با 5 هزار ميليارد كشف شده در كل سال 94، افزايش 60 درصدي كشفيات را نشان مي‌دهد و وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي در صدر دستگاه‌هاي كاشف در حوزه مبارزه با قاچاق كالا و ارز قرار دارند.

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز اضافه كرد: در حال حاضر و براساس آيين‌نامه‌هاي تدوين شده بازتوزيع كالاهاي قاچاق مكشوفه در بازار كاملاً ممنوع است و اميدواريم سازمان جمع‌آوري اموال تمليكي نيز اقدامات مؤثرتري در اين بخش انجام دهد چراكه گزارش‌هاي ارسال شده حاكي از دپو شدن حجم زيادي كالاي مكشوفه در انبارهاست كه بايد تعيين تكليف شود.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: امسال با توجه به حجم بالاي كشفيات شاهد افزايش چهار برابري امحاي كالاهاي مكشوفه هستيم و تا امروز بيش از 33 ميليارد تومان موفق به امحا شده‌ايم.
ستاد مبارزه با قاچاق اخيراً نيز حجم كشفيات را در نيمه ابتدايي سال 95 حدود 7هزار ميليارد تومان عنوان داشته بود كه در ميان ارقام چند ده ميليارد دلاري حجم قاچاق سالانه، رقم كشفيات اصلاً قابل ملاحظه نيست و رقم امحاي كالاي قاچاق كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است، در مقايسه با حجم چند هزار ميلياردي كالاي قاچاق مكشوفه به هيچ عنوان چشمگير نيست.

به‌طور نمونه در نيمسال اول 7 هزار ميليارد تومان كالاي قاچاق كشف شده و هم‌اكنون كه در برج 11 قرار داريم، رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مي‌گويد حدود 8 هزار ميليارد تومان كالا كشف شده است و 33ميليارد تومان آن كالاها امحا شده كه اصلاً رقم خوبي نيست و بايد گفت در واقع هم كالاي قاچاق به بازار مي‌رسد و هم كالاي قاچاق مكشوفه كه اين روند به هيچ عنوان قابل قبول نيست زيرا كالاهاي توليدي داخل در انبارها دپو شده و كالاي قاچاق و همچنين بخش عمده‌اي از كالاي قاچاق مكشوف در بازار ايران عرضه مي‌شود.

گفتني است وزير اقتصاد اخيراً به صراحت در مجلس گفت كه حدود 70 درصد قاچاق كالا از مبادي رسمي وارد مي‌شود، حال بايد ديد چرا آقاي طيب‌نيا از گمركات كشور كه اتفاقاً زيرمجموعه خود است، غافل است و اصلاً چرا ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به جاي آنكه برود، سراغ گمركات براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، در بازارهاي خرد دنبال كالاي قاچاق مي‌گردد. به نظر مي‌رسد اشكال اساسي در كار مبارزه با قاچاقچيان عمده وجود دارد كه اميد است به‌زودي اين اشكال برطرف شود. رهبرمعظم انقلاب در سال جاري خواستار امحا و به آتش كشيده شدن كالاي قاچاق و برخورد با شبكه‌هاي اصلي و مافيايي قاچاق در كشور شدند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن