تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817590612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزگار غریب قدیمی‌ترین دبیرستان غرب کشور؛مدرسه‌ای که «بی‌کلاس» شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بنای میراثی مرمت اضطراری می‌شود؛
روزگار غریب قدیمی‌ترین دبیرستان غرب کشور؛مدرسه‌ای که «بی‌کلاس» شد

دبیرستان امام خمینی - کراپ‌شده


شناسهٔ خبر: 3897401 - یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
استانها > لرستان

.jwplayer{ display: inline-block; } بروجرد- دبیرستان امام خمینی(ره) شهر بروجرد به‌عنوان قدیمی‌ترین دبیرستان غرب کشور با قدمت نزدیک به ۸۰ سال این روزها حال‌وروز چندان خوبی ندارد و بنای مدرن دوره پهلوی حالا بی‌کلاس شده است. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دبیرستان پهلوی که امروز آن را با عنوان دبیرستان امام خمینی(ره) می‌شناسند یکی از مدارس قدیمی شهر بروجرد است، این بندرها دوره پهلوی اول و حکومت رضاشاه ساخته‌شده است و تاریخ بنای این دبیرستان ۱۳۱۵ خورشیدی است و در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. طبقه اول این بنا در زمان احداث به‌عنوان دبیرستان و طبقه دوم بنا برای استقرار اولین آموزش‌وپرورش غرب ایران مورداستفاده قرار می‌گرفته است. قدیمی‌ترین دبیرستان غرب کشور در بروجرد این بنای شکوهمند که تلفیق معماری ایرانی و اروپایی است دارای امکاناتی مانند زمین ورزشی، فضای سبز، سالن آمفی‌تئاتر، سلف غذاخوری، آزمایشگاه و ... است و به لحاظ فضای آموزشی یکی از زیباترین بناهای تاریخی در نوع خودش است. از سوی دیگر دبیرستان امام خمینی(ره) شهر بروجرد قدیمی‌ترین دبیرستان غرب کشور محسوب می‌شود و بی‌شک همانند و حریفی چه ازنظر زیبایی و چه ازنظر قدمت در این منطقه از کشور ندارد.

وسعت این دبیرستان حدود ۱۴ هزار مترمربع است و ایوانی با دوازده ستون آجری رو به حیاط بزرگ دبیرستان در بنای آن تعبیه‌شده است. ساختمان اصلی آن شبیه حرف H است و دارای دو یال با بیرون‌زدگی نسبت به موقعیت کلاس‌هاست. بیرون‌زدگی‌ها از سمت جنوب حالت نیم‌دایره دارند و دارای دو ایوان مشرف‌به حیاط و باغ روبرو هستند. سقف زیرزمین آجری و به‌صورت طاق ضربی است. سقف طبقه‌های اول و دوم چوبی است که در طبقه دوم، سقف زیرشیروانی به‌صورت کاذب با گچ پوشیده شده است. دبیرستان تاریخی در حال تخریب است ساختمان دارای یک سالن همایش زیبا با ورودی گنبدی شکل در سمت غرب است و امکانات نمایش و گچ‌بری‌های زیبایی دارد. و اما علی‌رغم همه زیبایی‌های این بنا، متأسفانه این روزها دبیرستان امام خمینی(ره) بروجرد در حال تخریب است که همت مسئولین را می‌طلبد تا در راستای مرمت و مقاوم‌سازی آن هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

این امر موجب شد تا هوشنگ بازوند مدیریت ارشد لرستان به موضوع مرمت این بنای تاریخی ورود پیدا و از محل اعتبارات استانداری لرستان برای مرمت این دبیرستان تاریخی اعتبارات لازم را اختصاص دهد. هوشنگ بازوند در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در سخنانی با تأکید بر لزوم مرمت دبیرستان تاریخی بروجرد با عنوان دبیرستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: این بنا یکی از سازه‌های بی‌نظیر لرستان بوده و حیف است که به‌راحتی این بنای تاریخی از دست برود. بنا مرمت اضطراری می‌شود وی بابیان اینکه در این راستا در جلسه با نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی مقرر کردیم که ۲۵۰ میلیون تومان در ابتدای کار برای انجام مرمت اضطراری این بنای تاریخی اختصاص دهیم عنوان کرد: همچنین بحث تغییر کاربری این دبیرستان تاریخی نیز در دستور کار قرارگرفته است. استاندار لرستان بابیان اینکه برای تغییر کاربری این بنای تاریخی نیز اعتبارات موردنیاز اختصاص پیدا خواهد کرد گفت: در نظر داریم که پنج میلیارد تومان برای تغییر کاربری این دبیرستان تاریخی شهرستان بروجرد اختصاص دهیم. بازوند با تأکید بر اینکه این میزان اعتبار از سوی استانداری لرستان و همچنین از محل مشارکت‌های مردمی تأمین خواهد شد تصریح کرد: همچنین به میراث فرهنگی تأکید شده که طرح تغییر کاربری دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) با رویکرد مرمت و همچنین حفاظت از این بنای تاریخی عملیاتی شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن