تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817568425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا: براي دفاع از عربستان ناو به سواحل يمن فرستاديم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا: براي دفاع از عربستان ناو به سواحل يمن فرستاديم
كمتر از يك هفته پس از تماس ملك سلمان با دونالد ترامپ رئيس‌جمهور جديد امريكا، واشنگتن اعلام كرد يك ناو هواپيمابر خود را براي دفاع از عربستان به تنگه باب المندب اعزام مي‌كند و همزمان مقامات سعودي اتهامات خود را عليه ايران تشديد كرده و از هماهنگي رياض و واشنگتن در يمن حرف زدند.
به گزارش جوان، روز جمعه منابع خبري به نقل از مقامات نظامي امريكا گزارش دادند يك ناو اين كشور در واكنش به حمله اخير انصارالله به يك كشتي نظامي عربستان در منطقه باب المندب مستقر شده است. شبكه العربيه، وابسته به عربستان سعودي به نقل از يك مقام پنتاگون گفت: «ناوشكن يو اس اس كول در حال حاضر در منطقه باب المندب واقع در جنوب غرب يمن مستقر شده است. » مقام امريكايي كه نخواست نامش فاش شود، افزود: «اين ناوشكن در واكنش به حمله اخير به ناوچه عربستان به اين تنگه منتقل شده و قرار است وظيفه گشت‌زني و همراهي كشتي‌ها را برعهده بگيرد.» دوشنبه هفته گذشته نيروهاي يمني يك كشتي جنگي عربستان را در نزديكي سواحل يمن هدف قرار دادند و در همان روز ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي با دونالد ترامپ تماس گرفت كه طي آن دو طرف بر لزوم مقابله با آنچه «اقدامات بي‌ثبات‌كننده ايران در منطقه»، خواندند، تاكيد كردند.
بعضي ناظران معتقدند با توجه به روحيه تاجر پيشه ترامپ احتمالاً او تلاش خواهد كرد از سعودي‌ها دلارهاي بيشتري در ازاي كمك‌هاي نظامي مطالبه كند. ترامپ در جريان تبليغات انتخاباتي خود در توئيتي نوشته بود كه كشورهاي حاشيه خليج فارس بايد براي تأمين خود پول بيشتري به امريكا بدهند. حالا كه ترامپ زمام امور را به دست گرفته، به نظر مي‌رسد دولت جديد امريكا توانسته دلارهاي بيشتري از عربستان دريافت كند. طي چند روز گذشته لفاظي‌هاي كاخ سفيد عليه دشمنان عربستان، به‌ويژه ايران و انصارالله افزايش يافته است. 

در همين حال وب سايت «فارين پاليسي» به نقل از مقامات امنيتي و نظامي در تيم ترامپ نوشت: درخواست قوي براي عقب راندن ايران با استفاده از ابزار تهاجمي در يمن در دولت جديد امريكا وجود دارد. به گزارش «تابناك»، با توجه به سخنان رسمي و سري رد و بدل شده در كاخ سفيد، احتمال بسياري وجود دارد كه امريكا مستقيم وارد جنگ يمن شود و به حمايت از عربستان سعودي و امارات در برابر حوثي‌ها بپردازد. بر اساس اين گزارش، اكنون مشاوران دولت ترامپ، يمن را يك صحنه نبرد جدي و مهم براي نشان دادن سيگنال‌هاي رويكرد جديد امريكا به ايران و گسست از آنچه شكست اوباما در راه محدود‌سازي قدرت‌گيري ايران در منطقه خاورميانه مي‌دانند، مد نظر دارند. اما به گفته نويسندگان فارين پاليسي اين امر مي‌تواند ريسك و خطر انتقام جويي ايران از امريكا در سوريه و عراق را افزايش دهد يا حتي ريسك درگيري با ايران در يك جنگ تمام عيار.

همزمان با اين تحولات، سخنگوي نظامي عربستان اتهامات تكراري خود را عليه ايران مطرح كرد. سرتيپ احمد عسيري، مشاور وزارت دفاع عربستان سعودي و سخنگوي ائتلاف سعودي در حمله به يمن، با تأكيد بر اينكه اين كشور از نظر استراتژيك كاملاً با امريكا هماهنگ است، ابراز اميدواري كرد كه فشار بر ايران در سال جاري ميلادي افزايش يابد. در ادامه مشاور پسر شاه سعودي ايران را به «گزينه‌هاي روي ميز» تهديد كرد و گفت: اگر ايران به [حد و] مرز خود پايبند نباشد و از دخالت در امور داخلي كشورهاي عربي دست برندارد، سران ائتلاف همه گزينه‌هاي ممكن را بررسي مي‌كنند. ناظران با توجه به ناكامي آشكار و مفتضحانه آل‌سعود در يمن، اين تهديدهاي مقامات سعودي را بي اثر توصيف كردند.
 
گاف وزارت دفاع امريكا درباره عمليات در يمن
وزارت دفاع امريكا از موفقيت‌آميز بودن عمليات اخير خود عليه عناصر القاعده در يمن خبر داد و براي اثبات آن، فايل ويدئويي را منتشر كرد كه متعلق به سال ۲۰۰۷ ميلادي بود. به گزارش تسنيم، فرماندهي مركزي نيروهاي مسلح امريكا يك فايل ويدئويي قديمي را كه 10 سال پيش ضبط شده بود، به عنوان دليل موفقيت عمليات ويژه نيروهاي امريكايي در 29ماه ژانويه گذشته عليه تروريسم در يمن ارائه كرد. فرماندهي مركزي امريكا در گزارش روز جمعه خود گفت: گروهي از سران گروه «القاعده در شبه جزيره عربي» در عمليات ويژه تفنگداران دريايي امريكا كشته شدند. اين فرماندهي يك فايل ويدئويي را همراه اين خبر منتشر كرد و مدعي شد كه آن را در مقر افراط گرايان به‌دست آورده است. اين فايل ويدئويي يك مرد نقاب دار را نشان مي‌دهد كه چگونگي ساخت مواد منفجره را شرح مي‌دهد. اما رسانه‌هاي محلي يمن زود اين فايل ويدئويي را شناختند كه در سال 2007 ميلادي در شبكه اينترنت منتشر شده بود.
برپايه اين گزارش، وزارت دفاع امريكا سپس سريع اين فايل را حذف و كنفرانس مطبوعاتي خود از طريق تلفن درخصوص صحبت درباره عمليات اخير نيروهاي امريكايي در يمن لغو كرد. سرهنگ جان توماس، سخنگوي فرماندهي مركزي نيروهاي امريكايي براي توجيه اين امر به خبرنگاران گفت: «ما نمي‌خواستيم كه اينطوري به نظر برسد كه ما تلاش كرده‌ايم يك فايل قديمي را ارائه كنيم. ما وقت كافي براي تحليل دقيق هر چيزي را نداريم. ما سعي كرديم يك مثال درباره چيزي كه در جريان عمليات يورش به‌دست آمد، ارائه كنيم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن