تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816001986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمزگشایی از جعبه سیاه تاریخِ پس از انقلاب با «ماجرای نیمروز»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یادداشت مهمان
رمزگشایی از جعبه سیاه تاریخِ پس از انقلاب با «ماجرای نیمروز»

فیلم ماجرای نیمروز


شناسهٔ خبر: 3894875 - پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } یکی از فیلم هایی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر محل بحث و تبادل نظر قرار گرفته «ماجرای نیمروز» است که آن را می توان به نوعی رمزگشایی از برهه ای مهم از تاریخ معاصر ایران دانست. به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی فاطمی فعال رسانه ای در یادداشتی نگاهی به فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته جدید محمدحسین مهدویان به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی داشته است. این فیلم در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. متن یادداشت بدین شرح است: ١- «ماجرای نیمروز» فتح بابی است برای رمزگشایی از جعبه سیاه های تاریخ پس از انقلاب؛ ناگفته هایی که باید زودتر از این ها گفته می شد. ٢-محمدحسین مهدویان در مسیر تکاملی سبک فیلمسازی خود یعنی داکیودرام است. هم مستند می سازد و هم درام و این یعنی کاری پر زحمت و پر دردسر. البته باید مراقبت کند در دام تکرار نیفتد. ٣- کمتر تهیه کننده ای ریسک ورود به کارهای پر زحمت و پر دردسر با این حجم از پروداکشن را می پذیرد، کاری که سید محمود رضوی بنا به هر دلیلی که خودش بهتر می داند به آن تن داده و بعد از «سیانور» دومین کار متفاوتش را در این حوزه رقم زده است. ادامه این مسیر رضوی را به یک تهیه کننده مولف تبدیل می کند. ٤-از لحاظ تاریخی و پژوهشی باگ هایی در فیلم وجود دارد که به نظرم تیم سازنده عامدانه آنها را نادیده گرفته اند. از جمله اینکه در عملیات پایانی فیلم جهت نجات جان کودک مسعود رجوی، نیروهای اطلاعاتی یک شهید می دهند ولی جای این شهید در فیلم خالی است، گویی عامدانه دیده نمی شود. به نظر می رسد سازندگان جهت پرهیز از دارماتیزه کردن بیش از حد و خطر پس‌زدگی مخاطب آن را نادیده گرفته اند. ٥-یکی از مشکلات این سبک فیلمسازی، سختی کار ارزیابی فرمی آن است، به جز گریم که به راحتی می شود تفاوت گریم ها را با دیگر فیلم ها تشخیص داد در سایر حوزه ها کار داوران جشنواره فیلم فجر سخت و پیچیده است از این رو پیش بینی می کنم هیات داوران با چالش جدی ای در قضاوتشان مواجه شوند. نهایتا به سید محمود عزیز و محمد حسین مهدویان و تمامی عوامل خدا قوت و دست مریزاد می گویم.»









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن