تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798373443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش اظهاري اختلاط و گرانفروشي برنج ممنوع!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بيش اظهاري اختلاط و گرانفروشي برنج ممنوع!
مديركل دفتر امور اقتصادي و سياست‌هاي تجاري وزارت صنعت در نامه‌اي به انجمن وارد‌كنندگان برنج درباره تخلفات احتمالي در آينده و جلوگيري از هرگونه افزايش قيمت، اتمام حجت كرد.
مديركل دفتر امور اقتصادي و سياست‌هاي تجاري وزارت صنعت در نامه‌اي به انجمن وارد‌كنندگان برنج درباره تخلفات احتمالي در آينده و جلوگيري از هرگونه افزايش قيمت، اتمام حجت كرد.
پيرو كاهش تعرفه واردات هشت كالاي اساسي حساس و ضروري كه در بخش برنج تعرفه واردات از 32 درصد به 5 درصد كاهش يافت و دريافت مابه‌التفاوت 500 توماني حذف شد، محمدرضا كلامي مديركل دفتر امور اقتصادي و سياست‌هاي تجاري وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌اي به انجمن وارد‌كنندگان برنج درباره تخلفات احتمالي در آينده و جلوگيري از هرگونه افزايش قيمت، اتمام حجت كرد.
در اين نامه اشاره شده است كه هدف از تصويب و ابلاغ مصوبه مذكور، بهره‌مندي مصرف‌كنندگان از قيمت مناسب برنج و حذف قاچاق اين كالا بوده است و بايد شاهد اثرات عيني تصميمات هيئت محترم وزيران در سطح عمومي قيمت‌ها و منتفع شدن مصرف‌كنندگان در كشور باشيم.  همچنين در اين نامه عتاب آميز اشاره شده است كه واردات برنج با رعايت سقف مذكور خواهد بود و با متخلفان (بيش اظهاري يا اختلاط) مطابق قانون برخورد خواهد شد.  شرح نامه محمدرضا كلامي، مديركل دفتر امور اقتصادي و سياست‌هاي تجاري وزارت صنعت، معدن و تجارت به مسيح كشاورز، دبير انجمن وارد‌كنندگان برنج در ذيل مطلب آمده است:
پيرو ابلاغ مصوبه شماره 53885 ت/135023 هــــ مورخ 2/11/95 هيئت محترم وزيران و اصلاحيه آن به شماره 53885/136069 مورخ 3/11/95 در خصوص كاهش تعرفه واردات انواع برنج و حذف مابه‌التفاوت ريالي واردات اين كالا، به آگاهي مي‌رساند، هدف از تصويب و ابلاغ مصوبه صدرالذكر بهره‌مندي مصرف‌كنندگان از قيمت مناسب برنج و حذف قاچاق اين كالا بوده است. لذا ضمن ارسال تصوير تصميمات متخذه در جلسه مورخ 5/11/95 مجدداً تأكيد مي‌گردد:
1- هيچگونه افزايش قيمت برنج هندي به ويژه در كشورهاي مبدأ قابل پذيرش نخواهد بود تا شاهد اثرات عيني تصميمات هيئت محترم وزيران در سطح عمومي قيمت‌ها و منتفع شدن مصرف‌كنندگان در كشور باشيم.
2- با توجه به قيمت برنج 1121 هندي با درجه خلوص حداكثري در مبدأ طي يك سال گذشته (حداكثر 4600 تا 5700 روپيه طبق اعلام آن انجمن) با حوزه ثبت سفارش و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران هماهنگ گرديد تا با كنترل سقف قيمت 850 دلار در هر تن از سوء استفاده تجار غيرحرفه‌اي (بيش اظهاري با هدف بهره‌مندي از ارز مبادله‌اي) و طرف‌هاي تجاري مستقر در كشورهاي حاشيه خليج فارس و... جلوگيري گردد.
3- بديهي است كنترل، رصد و پايش قيمت فروش كليه شركت‌هاي وارد‌كننده در سطح عرضه براي اين نوع برنج كيفي با رعايت سقف مذكور خواهد بود و با متخلفان (بيش اظهاري يا اختلاط) مطابق قانون برخورد خواهد گرديد.
4- هرگونه تبليغات دروغين يا عرصه كالاي غيركيفي به قيمت كالاي كيفي ممنوع بوده و جهت جلوگيري از اختلاط با اعمال ژنو تايپي و تطبيق مشخصات مندرج روي بسته‌هاي با محتويات كنترل‌هاي لازم در اولويت كاري همكاران قرار گرفته است.
با عنايت به موارد صدرالذكر انتظار دارد به عنوان تشكل حرفه‌اي وارد‌كننده برنامه‌ريزي و مديريت مؤثر منطبق با اهداف تبيين شده صورت پذيرد.  بنا بر اين گزارش، براساس تصميمات اخير كارگروه تنظيم بازار، حداكثر قيمت مصرف‌كننده هر كيلو برنج هندي مرغوب 38هزار ريال، اروگوئه 26 هزار ريال و ساير برنج‌هاي وارداتي 20 هزار ريال است.
اين گزارش حاكي است طبق اطلاعيه سازمان حمايت؛ همزمان با توجه به كاهش تعرفه و حذف مابه‌التفاوت برنج، شركت بازرگاني دولتي نيز با نرخ مصوب و بدون محدوديت نسبت به توزيع برنج از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و تعاوني‌هاي مصرف كارمندي و ديگر خريداران اقدام مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن