تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817508714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه قصد خودكشي دارند جز شما راننده محترم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همه قصد خودكشي دارند جز شما راننده محترم!
‌چند ماه پيش فيلمي در شبكه‌هاي مجازي منتشر شد كه بسيار بهت‌آور بود. مطمئناً اکثر مردم اين فيلم را ديده‌ايد...
نویسنده : مريم ترابي 
‌چند ماه پيش فيلمي در شبكه‌هاي مجازي منتشر شد كه بسيار بهت‌آور بود. مطمئناً اکثر مردم اين فيلم را ديده‌ايد. اين فيلم راننده وانت پيكاني را نشان مي‌داد كه در يكي از كوچه‌هاي فرعي و ورود ممنوع شهر تهران به طرز ديوانه‌واري رانندگي مي‌كرد. اينطور كه از ظاهر ماجرا پيدا بود راننده وانت پيكان در حال فرار از دست پليس يا هركس ديگري اشتباهي وارد كوچه ورود ممنوعي مي‌شود كه هيچ راه فراري ندارد، ولي راننده خيلي مصر به فرار است پس با ضربه زدن به خودروهاي پارك شده در كنار كوچه و همچنين برخورد با خودروهايي كه از روبه‌رو مي‌آيند همچنان مي‌خواهد فرار كند، اما راه فرار بسته است و فقط درصد خسارت و تخلفات خودش را بالا مي‌برد. در نگاه همه‌ بیننده‌هاي اين ويدئو، راننده يا ديوانه ‌است يا مواد مخدر و الكل مصرف كرده است كه كنترلي روي رانندگي و رفتار رانندگي خود ندارد. بعدها با پيگيري پليس راهنمايي و رانندگي مشخص شد اين راننده در جاي ديگري تصادف كرده و براي اينكه خسارتي پرداخت نكند فرار مي‌كند كه در نهايت چنين صحنه‌هاي عجيبي را رقم مي‌زند. بدون شك شما هم با ما موافقيد كه اين راننده از سلامت رواني برخوردار نبوده است!
‌   ‌   ‌   
شما درست رانندگي كنيد


هميشه اين صحبت معلم تعليم رانندگي در گوش من زنگ مي‌زند كه رانندگي نه به سرعت بالا رفتن است و نه حركت‌هاي نمايشي و به اصطلاح ويراژ دادن در خيابان‌ها. راننده‌اي كه با رانندگي خود اجازه ندهد كسي با او برخورد كند و با نحوه رانندگي خود آرامش و احساس امنيت را براي سرنشين‌هاي خود تأمين كند راننده‌ خوبي است. او مي‌گفت: هميشه تصور كنيد تمام افرادي كه در بيرون در حال تردد هستند مي‌خواهند خودكشي كنند و بايد جوري رانندگي كنيد كه با شما برخورد نكنند!


خبرهاي بسياري از تصادفات مرگبار در سطح شهرها و جاده‌ها شنيده‌ايم يا به چشم خود ديده‌ايم. راننده‌هاي بسياري كه در سطح شهر با سرعت مرگبار رانندگي مي‌كنند و به قولي «سر مي‌برند». چنان در خيابان‌هاي فرعي با سرعت سرسام‌آوري حركت مي‌كنند كه فقط كافي است عابري به طور ناگهاني وارد خيابان شود. اين راننده چگونه مي‌تواند خودروي خود را با اين سرعت كنترل كند پس در نتيجه تصادفي مرگبار رقم مي‌خورد. شما راننده‌ عزيز چرا با زندگي ديگران بازي مي‌كنيد؟ چرا باعث مرگ ديگران مي‌شويد؟ اگر قصد خودكشي داريد لطفاً با خودروي خود در يكي از جاده‌هاي پرت و فرعي و خلوت بيرون از شهر با چنان سرعت مرگباري حركت كنيد كه باعث مرگتان شود اينطوري فقط به خودتان آسيب رسانده‌ايد و جان افراد ديگري را به خطر نينداخته‌ايد!


نگاه غلط به راننده‌هاي خودروهاي لوكس


بهتر است كم كم اين نگاه غلط رايج در جامعه را اصلاح كنيم. منظورم همين نگاه كه هركسي اتومبيل شيك و گرانقيمت سوار مي‌شود حتماً و الزاماً انسان فرهيخته و با‌فرهنگي است. ديگر دوره‌ اين قضاوت‌هاي سطحي و عاميانه گذشته است. اين ‌روزها به تعداد نوكيسه‌هاي جامعه به قدري اضافه شده است كه ناگفتني است پس به همان اندازه به تعداد خودرو‌سوارهاي بي‌فرهنگ هم اضافه شده است. افرادي كه يك‌شبه به پول مي‌رسند و اولين كاري هم كه انجام مي‌دهند يك خودروي لوكس و گرانقيمت خريداري كرده و با آن در سطح شهر ويراژ مي‌دهند و با رانندگي‌هاي ديوانه‌وار خود دلهره به جان شهروندان مي‌اندازند. اين را بايد بدانيم كه نحوه رانندگي با اتومبيل بيش از اهميت ظاهري آن مي‌تواند فرهنگ و سطح اجتماعي افراد را نشان دهد. زيرا چگونگي رانندگي با اتومبيل، به خوبي نشان‌دهنده وجوه مختلف شخصيتي و رفتاري و درك اجتماعي افراد جامعه است. در واقع نحوه رانندگي نمونه‌اي بارز از اخلاق اجتماعي اشخاص است، چراكه رعايت قانون و مقررات، احترام به حقوق ديگران، افزايش آستانه تحمل فردي در مقابل محرك‌هاي ترافيكي و ميزان پاكيزگي و سلامت اتومبيل و ايجاد فضاي آرام براي سرنشينان و رانندگان ديگر، همگي نمونه‌هايي از رفتار اجتماعي راننده است كه هنگام رانندگي ناخودآگاه از شخصيت واقعي او منعكس مي‌شود. پس ماشين لوكس و شيك به طور قطع نشانه فرهنگ و شعور اجتماعي نيست.


جواناني با رفتارهاي پرخطر


جوانان بيشترين رفتارهاي پرخطر رانندگي را دارند كه البته آمار تصادفات جوانان بيانگر اين موضوع مي‌باشد. ويژگي‌هاي شخصيتي اين افراد به احتمال قوي در بروز رفتارهاي پرخطر دخيل است. اخيراً با افزايش توجه افراد به ظاهر اتومبيل، رفتارهاي جالبي از بعضي رانندگاني كه سعي دارند با اتومبيل يا شيوه رانندگي خود نظر ديگران را جلب كنند، سر مي‌زند. آنها معمولاً با سرعت و سبقت غيرمجاز و هراس‌انگيز و انجام حركات نمايشي در محل‌هايي كه رانندگاني با سرعت معمولي و مجاز مي‌رانند، با لجبازي با ديگر رانندگان، سعي در جلب توجه ديگران دارند، اما اين كار نه تنها جذاب و شاهكار نيست بلكه نشانه ضعف فرهنگي و عدم كنترل فردي نيز به شمار مي‌رود. در هيچ كجاي قوانين رانندگي يا اجتماعي درج نشده است كه استفاده از سيستم صوتي پرقدرت و شيشه‌هاي تيره يا لامپ‌هاي غيرمجاز، سرعت و سبقت‌هاي حادثه‌آفرين و خطرناك، نصب بوق‌هاي گوشخراش و استفاده عمدي و بي‌مورد از آنها، اتومبيل و رانندگي افراد را به نوعي هنر و افتخار تبديل مي‌كند.


برخلاف تصور اين افراد، احترام به قانون و مقررات رانندگي و رعايت آنها، نوعي هنر و خودنمايي است كه شخصيت اين رانندگان را نزد ديگران زيبا و كامل جلوه مي‌دهد و معتبر مي‌سازد. عدم توجه به فرهنگ رانندگي موجب بروز اشتباهات متعددي از ما مي‌شود كه جوانب مختلف رفتاري ما را خدشه‌دار مي‌كند. مثلاً فردي كه به قانون و مقررات رانندگي توجه نمي‌كند، ضعف فرهنگي و تربيت غلط اجتماعي خود را نشان مي‌دهد.


بنابراين تنها دانستن چند علامت راهنمايي و رانندگي را نمي‌توان شرط يك راننده‌ خوب بودن دانست. بهتر است در قوانين مربوط به اخذ گواهينامه براي نسل جديد تجديد‌نظرهايي صورت بگيرد.
 در كنار آشنايي با تمام قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي كه لازمه اخذ گواهينامه است، سلامت رواني افراد نيز بايد لحاظ شود. همانطور كه معاينه چشم و سلامت ديد افراد سنجش مي‌شود سلامت روح و روان افراد نيز سنجش شود تا كمتر شاهد مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات باشيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن