تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817566885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز زماني نيست كه بين ملت‌ها ديوار كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امروز زماني نيست كه بين ملت‌ها ديوار كشيد
ما به صلح و آشتي و برادري و همزيستي افتخار مي‌كنيم، امروز زماني نيست كه بين ملت‌ها ديوار كشيد، يادشان رفته است كه سالياني پيش ديوار برلين فروريخت. شاید بتوان این بخش از سخنان روحانی را واکنشی تلویحی به اقدام اخیر ترامپ رئیس‌جمهور امریکا دانست که بر اساس آن وی برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران محدودیت ورود به ایالات متحده امریکا اعمال کرده است.
نویسنده : جعفر تكبيري 


ما به صلح و آشتي و برادري و همزيستي افتخار مي‌كنيم، امروز زماني نيست كه بين ملت‌ها ديوار كشيد، يادشان رفته است كه سالياني پيش ديوار برلين فروريخت. شاید بتوان این بخش از سخنان روحانی را واکنشی تلویحی به اقدام اخیر ترامپ رئیس‌جمهور امریکا دانست که بر اساس آن وی برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران محدودیت ورود به ایالات متحده امریکا اعمال کرده است.
 به گزارش فارس، حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان صبح ديروز در هفدهمين كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري كه در محل اجلاس سران برگزار شد، طي سخناني گفت: در اين انقلاب بزرگ هيچ كشوري، هيچ قدرتي و ابرقدرتي پشتيبان مردم نبود بلكه مردم با اتكا به فرهنگ، ‌دين و آرمان‌هاي بلند خود يك انقلاب مستقل بدون وابستگي به قدرت‌هاي خارجي و يك انقلابي كاملاً مردمي را به ثمر رساندند.
روحاني با بيان اينكه يكي از بزرگ‌ترين ثمرات اين انقلاب استقلال سياسي سرزمين ما بود، گفت: يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي اين انقلاب حاكميت ملي مردم ما بود كه همه مديريت كشور بر مبناي دموكراسي، مردم‌سالاري و صندوق آرا قرار گرفت و يكي از ثمرات مهم اين انقلاب عزت مردم بزرگ اين سرزمين بود. رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ايران به عنوان كشوري كه در يك تجاوز هشت ساله نيز همچنان با اتكا به اراده، ‌استقامت و ايستادگي خودش بدون حمايت كشورهاي خارجي توانست تجاوز را از كشورش رفع و دفع كند، گفت: ‌ايران كشوري است كه هرگز سابقه استعمارگري نداشته و هرگز سابقه استعمار شدن نيز نداشته است، ‌كشور ما هيچ وقت مستعمره كشور ديگري نبوده و در طول دهه‌ها و قرن‌هاي گذشته هيچ‌گاه مردم كشور ما به كشور ديگر و همسايه‌هاي خود تجاوز نكرده است.
   زماني نيست كه بين ملت‌ها ديوار كشيد
وي اضافه كرد: مردم ما هيچ‌گاه با مسئله‌اي به نام نژادپرستي خوي نداشته‌اند، در كشور ما اديان و اقوام و فرهنگ‌هاي مختلف همزيستي مسالمت‌آميز داشته‌اند، در كشور ما در كنار مسجد كليسا وجود دارد. همچنين كنيسه وجود دارد و در پارلمان ما نيز در كنار نمايندگان مسلمان نمايندگان اديان ديگر از جمله نمايندگان مسيحي، يهودي و زرتشتي حضور دارند. رئيس‌جمهور گفت: در ايران، يهوديان و مسيحيان و زرتشتيان داراي همان آزادي‌اي هستند كه مسلمانان داراي آن آزادي هستند، ‌در كشور ما مذاهب مختلف اسلامي در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند. روحاني با بيان اينكه ايران در سال‌هاي اخير اين نداي خود را با صدايي رساتر به گوش جهانيان رساند كه ايران كشور صلح و دوستي است، ‌گفت: ما به صلح و آشتي و برادري و همزيستي افتخار مي‌كنيم، امروز زماني نيست كه بين ملت‌ها ديوار كشيد، يادشان رفته است كه سالياني پيش ديوار برلين فروريخت.
وي ادامه داد: ديوارها را بين ملت‌ها اگر هم باشد بايد برداشت، دنياي امروز دنيايي نيست كه بين ملت‌ها و مردمان سرزمين‌هاي مختلف فاصله ايجاد كرد، امروز روز همسايگي است. ما همه از لحاظ فرهنگي، علمي و تمدني همسايه يكديگر شده‌ايم و هستيم. جهان ارتباطات و فناوري ارتباطات فاصله‌هاي ما را كمتر كرده است، جهاني شدن فاصله ما را كمتر كرده است. روحاني افزود: كسي امروز نمي‌تواند با جهاني شدن مبارزه كند. امروز روزي است كه از لحاظ تجارت بايد دنيا به همديگر نزديك‌تر شود، قطع كردن پيمان‌هاي تجاري دنيا نه به اقتصاد خدمتي مي‌كند و نه توسعه و رونق تجاري جهاني خدمتي خواهد بود. امروز روز آشتي، نزديكي و همزيستي مسالمت‌آميز است و روز ايجاد فاصله بين ملت‌ها نيست. اگر ما مي‌خواهيم به صلحي بيشتر و به ثبات و امنيتي بيشتر دست پيدا كنيم، بايد تعامل بين ملت‌ها را بيشتر كنيم. همچنين بايد مفاهمه را ميان مردم كشورهاي مختلف بيشتر كنيم.
روحاني تأكيد كرد: ما ملتي هستيم كه در اين منطقه آثار افراطي‌گري و تجاوز و تروريسم را با همه وجودمان احساس كرده‌ايم، ما كشوري هستيم كه در اطراف‌مان آتش‌هاي افراطي‌گري و تروريسم هنوز شعله مي‌كشد، ما درد و رنج مردم عراق را شاهديم و مي‌بينيم، همچنين ما درد و رنج مردم سوريه، افغانستان، پاكستان، يمن و ليبي را مي‌بينيم. روحاني تأكيد كرد: ‌ايران كشوري است كه براي ثبات اين منطقه با همه توان و قدرتش و براي دفاع از مردم بي‌دفاع اين منطقه از توان و قدرتش استفاده كرده و مي‌كند. رئيس‌جمهور گفت: شما به عنوان خادمان به ميراث گذشته و تمدن كهن بشريت و به عنوان واسطه‌اي براي معرفي آثار تاريخي به افكار امروز جهان و نسل امروز معرفي مي‌كنيد. شما واسطه‌اي ميان قرن‌ها و هزاران سال پيش و نسل امروز هستيد. روحاني ادامه داد:‌شما هستيد كه تاريخ هزاران سال پيش را به تاريخ امروز با بيان‌تان متصل مي‌كنيد، اين شما هستيد كه اذهان نسل جوان را به تمدن كهن پدران و اجداد ما آشنا مي‌كنيد.
وي تصريح كرد: ما به عنوان ملت با فرهنگ و با تمدن 7 هزار ساله در اين منطقه و در جهان يكي از اهداف بلندمان پيوند ملت‌ها با يكديگر است، ما با سلاح كشتار جمعي مخالفيم و به‌‌رغم اينكه قرباني سلاح كشتار جمعي هستيم و متجاوزان صدامي عليه ما از سلاح شيميايي استفاده كردند اما هرگز به دنبال سلاح كشتار جمعي نرفته‌ايم و نخواهيم رفت و آن را مخالف اخلاق و معيارهاي ديني و فرهنگي خودمان مي‌دانيم. رئيس‌جمهور گفت: ما در طول سال‌هاي گذشته به يك موفقيت بزرگ در زمينه تعامل با جهان دست يافتيم، مذاكرات ما با قدرت‌هاي بزرگ و با جهان در زمينه مسائل هسته‌اي به معناي آن بود كه مذاكره، مفاهمه و گفت‌وگو كوتاه‌ترين، بهترين و كم‌هزينه‌ترين راه براي رفع اختلافات ميان دولت‌هاست.

  سفره برجام گشوده برای گردشگران
روحاني ادامه داد: ‌ما پاي ميز مذاكره با شش قدرت بزرگ به توافقي دست يافتيم كه آن توافق نه تنها براي ما هفت كشور بلكه براي همه جهانيان رهاوردش آشتي، امنيت، ثبات و تعامل بيشتر با يكديگر بود. وي يادآور شد: ما در سايه توافق هسته‌اي و برجام راه را براي ميزباني بيشتر از جهانگردان آماده‌تر كرده‌ايم، ما با برجام سفره‌مان را براي ميهمانان‌مان و ‌گردشگران خارجي باز كرده‌ايم و خوشبختانه در طول چند سال گذشته توريست‌هاي خارجي با حسن نظر به سمت ايران بيش از گذشته زمينه را براي گردشگري مهيا ديده‌اند.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ميزان حضور جهانگردان از كشورهايي همچون فرانسه 104 درصد، چك 4/53 درصد، هلند 3/43 درصد، سوئيس 3/38 درصد، دانمارك 5/37 درصد، ايتاليا 8/33 درصد، انگلستان 33 درصد، لهستان 33درصد، بلژيك 3/32 درصد، اتريش 28درصد، اسپانيا 9/27 درصد، يونان 4/24 درصد، فنلاند 2/19 درصد، آلمان 6/16 درصد‌ و ‌روسيه 6/13 درصد افزايش داشته است، اين آمار نشان‌دهنده آن است كه با برجام دروازه ايران بازتر از گذشته به روي ميهمانان خارجي است.
روحاني تأكيد كرد: همه تلاش ما اين است كه صنعت گردشگري را در ايران به سمت توسعه حركت دهيم. ما براي اينكه ناوگان هواپيمايي كشورمان را اصلاح و نوسازي كنيم، همچنين ريل را در سراسر كشور نوسازي كنيم و ساختن اتوبان‌ها و جاده‌ها را اصلاح كنيم، يكي از اهداف‌مان در اين نوسازي‌ها اين است كه مسير جذب جهانگردان را بيشتر و بيشتر كنيم. وي گفت:‌در ايران شما تنها آثار گذشته و تمدن گذشته را نمي‌بينيد بلكه شما در سفر به ايران فرهنگ مردم و ميهمان‌دوستي مردم ايران را هم به خوبي مشاهده خواهيد كرد.
روحاني گفت: آثار جهانگردي آثار اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، علمي و حتي آثاري براي صلح و ثبات و امنيت براي منطقه و جهان است و خواهد بود. همه ما بايد تلاش كنيم دو سرمايه اصلي جهانگردي را حفظ كنيم. سرمايه اول محيط زيست كشورهاست زيرا اگر محيط زيست كشورها آسيب ببيند يكي از سرمايه‌هاي بزرگ جهانگردي لطمه ديده است و براي اين كار بايد در زمينه جهانگردي سرمايه‌گذاري كنيم زيرا با اين كار است كه مي‌توانيم از محيط‌زيست به خوبي حراست و حفاظت كنيم. وي تأكيد كرد: سرمايه دوم كه براي موضوع تروريسم بايد استفاده كنيم، ميراث فرهنگي گذشته است. اين هم سرمايه بزرگ است و همه ما بايد تلاش كنيم از ميراث گذشته‌مان به خوبي حراست و حفاظت كنيم نه براي كشور خودمان بلكه ميراث گذشتگان در سراسر دنيا سرمايه‌اي براي همه ما خواهد بود. اميدوارم سفر شما به ايران و تهران و حضورتان در ايامي كه در ايران خواهيد بود زمينه آشنايي بيشتر شما را با كشور و ملت ايران فراهم كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن