تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816949138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۱۶ هکتار زمین برای طرحهای صنعتی وکشاورزی در استان قزوین واگذارشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیر امور اراضی استان قزوین:
۴۱۶ هکتار زمین برای طرحهای صنعتی وکشاورزی در استان قزوین واگذارشد

شهرک صنعتی


شناسهٔ خبر: 3887896 - پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توسعه استان در دو سال گذشته بیش از ۴۱۶ هکتار زمین برای اجرای طرح های صنعتی، کشاورزی و صنایع وابسته واگذار شده است. به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی به مناسبت سالروز تشکیل امور اراضی چهارشنبه شب با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در صیانت از اراضی ملی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: یکی از مهمترین وظایف و رسالتهای امور اراضی تهیه و تدوین مقدمات لازم برای ثبت حدود شرعی اراضی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی با رعایت حقوق مردم و دولت است. وی افزود: مالکیت در اراضی بسیار مهم است و در این راستا دهها پرونده حقوقی برای تعیین وضعیت ملکیت اراضی در دستگاه قضایی وجود دارد که حل و فصل آنها از دغدغه های این اداره است. افلاطونی تصریح کرد: با گذشت ۸۰ سال از قانون ثبت همچنان در مسائل مربوط به مالکیت اراضی با مشکلاتی مواجهیم  که یکی از آنها تثبیت مالکیت شرعی و قانونی مردم است که باید در کنار اجرای قوانین و مقررات که از وظایف امور اراضی است آن را عملیاتی کنیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: حل اختلاف ناشی از واگذاری، مطالعه و جمع آوری اطلاعات مربوط به اراضی کشاورزی از دیگر کارهایی است که باید به سرانجام برسانیم. وی یادآورشد: نداشتن اطلاعات کافی در حوزه اراضی کشاورزی از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجهیم برای نمونه ما گاهی مدعی هستیم که کاربری یک قطعه زمین، کشاورزی است اما صاحب آن مدعی صنعتی بودن آن است لذا باید اطلاعات لازم و کافی را داشته باشیم تا مدیریت کنیم. ۳۱ درصد اراضی استان قزوین کشاورزی است افلاطونی اضافه کرد: کمک به توسعه سطح زیرکشت اراضی کشاورزی از طریق تملک و واگذاری می تواند به ایجاد فرصت های شغلی برای روستاییان هم کمک کند و ایجاد فرصت برای فارغ التحصیلان کشاورزی و واگذاری زمین به افراد واجد شرایط از دیگر اهداف اداره امور اراضی است. وی تصریح کرد: از مجموع مساحت یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربعی کل کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که ۱۲ درصد آن برای کشاورزی مساعد است و از مساحت استان که یک میلیون و ۵۶۲ هزار هکتار است حدود ۴۸۹ هزار هکتار از اراضی قابل کشت است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: قزوین در ردیف ۲۰ دشت کشور است که به عنوان قطب کشاورزی مانند دشت مغان، دشت جیرفت شناخته شده و قوانین خاصی دارد. وی اضافه کرد: سرانه اراضی کشاورزی برای هر ایرانی دو دهم هکتار است و در کشورهای توسعه یافته شش دهم هکتار وسه برابر کشور ماست. واگذاری ۷۴۰۲ هکتار اراضی کشاورزی در استان افلاطونی تصریح کرد: از سال ۷۲ تاکنون در استان قزوین بیش از ۷۴۰۲ هکتار اراضی کشاورزی برای اجرای طرحهای مختلف واگذار شده که در این راستا  ۵۲۰۹ هکتار برای طرح طوبی اختصاص یافته که منطقه طارم و بخشی از الموت زیر کشت محصولات زیتون، گردو و بادام رفته است. وی گفت: ۲۴۹ هکتار هم برای اجرای طرح های واسطه ای کشاورزی مانند دامداری، مرغداری، گلخانه و صنایع تبدیلی در استان واگذار شده است. مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآورشد: برای احداث طرح های غیرکشاورزی ۱۹۴۲ هکتار زمین واگذار شده و شهرک صنعتی کاسپین و حکیمیه در این راستا فعال شده است.

افلاطونی اضافه کرد: سیاست ما در امور اراضی استان این است که با مطالعات انجام شده اراضی قابل کشت  واگذار شود و در کنار آن اگر طرحی بر اساس تعهدات و توافق صورت گرفته منجر به کاری نشود زمین آن مسترد شود. وی گفت: در این راستا یک هیئت نظارتی فعال شده که ضمن بازدید مستمر از اراضی این موضوع را رصد می کند و در صورت لزوم برای فسخ قرارداد و استرداد زمینها اقدام می شود. ۱۶ فقره استرداد زمین کشاورزی واگذار شده مدیر امور اراضی استان قزوین اظهارداشت: تاکنون ۱۶ فقره پرونده مربوط به زمینهایی که منجر به اجرای طرح نشده به مساحت ۶۶ هکتار مسترد شده تا از بلوکه شدن مناب آب و خاک جلوگیری شود. وی گفت: تثبیت مالکیت شرعی و قانونی و حل مسائل حقوقی اراضی کشاورزی ازدیگر برنامه های این اداره است که شورای حل اختلاف اراضی و شورای هفت نفره در این راستا فعال شده اند. افلاطونی بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد ۹۴ فقره پرونده منجر به صدور رای در شورای اصلاحات اراضی شد که این آراء در سال ۹۴ به تعداد ۶۰ فقره و امسال به ۷۲ فقره رسیده است. مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از طریق شورای هفت نفره هم اراضی رها شده مورد بررسی قرار گرفت و اختلافات زارعان بررسی شد که در این بخش نیز در سال ۹۳ تعداد ۴ فقره و در سال گذشته هفت مورد و امسال ۱۳ فقره پرونده رسیدگی شد.

شناسایی ۹۲۹ هکتار کاربری غیرمجاز اراضی در استان افلاطونی در ادامه در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان اظهارداشت: دستگاههای مختلفی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مسئول هستند از جمله شهرداری ها که با همکاری آنها می توانیم از اراضی ملی صیانت کنیم. وی افزود: از سال ۷۴ تاکنون تعداد ۵۴۱۳ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده که مساحت آنها بالغ بر ۹۲۹ هکتار است. مدیر امور اراضی استان بیان کرد: امسال تعداد احکامی که از دادگاه منجر به صدور رای شد ۳۲۴ فقره قلع و قمع، جزای نقدی و برائت است که با همکاری صمیمانه دستگاه قضایی اجرایی شده است. افلاطونی گفت: در سال جاری نیز ۱۳۱ فقره رای قلع و قمع صادر شده که با احتساب پرونده های گذشته توانستیم با همکاری دستگاه قضایی ۱۳۷ فقره آن را اجرا کنیم.

روزانه یک هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری دارد وی اضافه کرد: در مجموع ۱۸۰۰ هکتار مجوز تغییر کاربری در استان صادر شده که به طور میانگین روزانه یک هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری مجاز و غیرمجاز دارد. موافق توسعه بارعایت قانون هستیم افلاطونی با رد موضوع مخالفت امور اراضی با توسعه استان اظهارداشت: دغدغه ما حفظ آب و خاک ارزشمند استان است و هرگز مخالف توسعه صنعتی، کشاورزی، خدماتی، سرمایه گذاری و اشتغال در کشور نیستیم و معتقدیم باید به نیازهای مشروع و قانونی پاسخ منطقی داد. نیاز مردم را مدیریت کنیم وی اظهارداشت: باید نیازهای منطقی مردم بخوبی مدیریت شود و به جای مخالفت با برخی نیازها مانند احداث اتاقک نگهبانی در باغات باید با برنامه ریزی اصولی بتوانیم در زمینهای درجه دو و سه به این خواسته ها پاسخ دهیم. افلاطونی گفت: در این راستا صدور مجوز احداث اتاقک نگهبانی در محدوده پشت دشت قزوین صادر شده تا ضمن تامین نیاز مردم از تخلف در این بخش جلوگیری کنیم. سند جامع آمایش سرزمین دراستان جامع نیست وی در ادامه بیان کرد: شاید بتوان گفت سند آمایش سرزمین به معنای واقعی در استان نداریم تا محدودیت ها و نیازها بخوبی در آن دیده شده باشد به طوری که در دشت حاصلخیز قزوین ۸۰ درصد استقرار صنایع در قالب آمایش سرزمین دیده شده در حالی که در حوزه کشاورزی با تغییر کاربری مواجهیم.

افلاطونی اضافه کرد: اگر سند آمایش درست تدوین شود دیگر مردم دچار سردرگمی و بوروکراسی اداری نخواهند شد. وی اظهارداشت: در سال گذشته در توافقی با شرکت شهرک های صنعتی استان با صدور مجوز زمینه استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک ها فراهم شد که در این راستا در سال ۹۳ تعداد ۴۰ فقره و در سال گذشته ۱۲۳ فقره و امسال ۱۷۹ فقره مجوز تغییر کاربری صادر شده است. مدیر امور اراضی استان بیان کرد: ۲۸۷ هکتار زمین برای توسعه صنعتی در اختیار متقاضیان قرار گرفت که ۱۸۰ هکتار در شهرک صنعتی کاسپین، ۸۰ هکتار در شهرک صنعتی کوهین و ۲۷ هکتار برای افراد عادی بوده است. وی اضافه کرد: برای فعالیتهای کشاورزی در قالب تبصره ۴ در بخش دامداری، گلخانه، صنایع وابسته هم امسال ۲۳۸ فقره مجوز به مساحت ۱۲۹ هکتار در استان صادر شده است.        









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن