تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817360511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد ظرفیت‌های کم‌نظیر کهگیلویه و بویراحمد برای تبدیل به قطب گردشگری جنوب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدظرفیت‌های کم‌نظیر کهگیلویه و بویراحمد برای تبدیل به قطب گردشگری جنوب کشور
خبرگزاری فارس: ظرفیت‌های کم‌نظیر کهگیلویه و بویراحمد برای تبدیل به قطب گردشگری جنوب کشور
استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های کم‌نظیری را برای تبدیل به قطب گردشگری جنوب کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جاذبه‌های گردشگری یکی از مواردی است که هر کشوری در دنیا شکل‌های مختلفی از آن را داشته و باعث جذب گردشگران به آن منطقه می‌شود. ایران نیز مانند دیگر کشورهای دنیا سرشار از جاذبه‌های تاریخی، باستانی، طبیعی، مذهبی و تفریحی خاص خود است و هر ساله گردشگران و توریست زیادی از سراسر دنیا را به دیدن از این مناطق وا می‌دارد. از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق ایران دارای جاذبه‌های خاص خود هستند و این امر باعث می‌شود تا گردشگران زیادی در فصول مختلف سال به مناطق و استان‌های مختلف سفر کرده و از جاذبه‌های دیدنی در مازندران، کرمانشاه، آذربایجان، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور دیدن کنند.

فرهنگ و هویت هر کشور و منطقه بخشی از تاریخ آن منطقه است که خود را در شکل‌های مختلفی مانند آثار باستانی، طبیعی، تفریحی یا غذاها و آداب رسوم نشان می‌دهد. آداب و رسوم و غذاها یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که امروزه اغلب کشورها از طریق آن برای معرفی و شناساندن خود در دنیا و جذب توریست و گردشگران بیشتر از آن استفاده می‌کنند. ایران نیز از جمله کشورهایی است که ضمن داشتن جاذبه‌های گردشگری زیاد، اقوام مختلف با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم متفاوت در آن ساکن بوده و تنوع غذایی فراوانی متناسب با فرهنگ و سبک زندگی خود دارند.

از باقلا قاتق گیلان و مازندران گرفته تا قلیه ماهی‌های جنوب و آش کارده‌های کهگیلویه و بویراحمد همگی نشان از فرهنگ و سبک زندگی‌های خاص دارد که مردم هر منطقه با توجه به مواد غذایی منطقه خود اقدام به پخت غذاهایی مخصوص به خود کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر هستند. کهگیلویه و بویراحمد، سرزمین آریو برزن یکی از جمله استان‌هایی بوده که به دلیل خوش و هوایی لقب سرزمین چهار فصل را به خود اختصاص داده است. این استان با وسعتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، نسبتاً کوهستانی جمعیتی حدود 700 هزار نفر را در خود جای داده که حدود 50 درصد آنها (طبق سرشماری سال 90) در شهرها ساکن هستند.

منطقه زیبای شلال‌دون باشت کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان (بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، بهمئی، لیکک، چرام، باشت و لنده) و 1700 روستا است که از شمال با چهارمحال و بختیاری، از جنوب با بوشهر، از غرب با خوزستان و از شرق با  اصفهان و فارس همسایه است. کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آب و هوای خاص و جاذبه‌های گردشگری فراوان هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است. آبشار کمر دوغ قلعه رئیسی، تنگ سولک بهمئی، چشمه بلقیس چرام، چشمه میشی سی‌سخت، امام‌زاده بی‌بی حکیمه(س) گچساران، بی‌بی‌خاتونین(س) بویراحمد، شهر قدیم دهدشت و آبشار یاسوج از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که هر گردشگری با یک بار دیدن آنها میل به دوباره دیدن آنها را دارد. این استان نه تنها جاذبه‌های طبیعی بلکه صنایع دستی باارزش و خاصی مانند گلیم،سیاه چادر، سفره، نمد، گچمه، جاجیم، توبره، گبه و محصولات تزئینی مانند میخک و مهلو دارد که هر ساله در فصلی که حجم مسافر بیشتر است نمایشگاه‌هایی از این محصولات برای گردشگران در نقاط مختلف شهر برپا می‌شود.

پل تاریخی پاتاوه

آبشار یاسوج کهگیلویه و بویراحمد ضمن داشتن سوغات‌هایی مانند گردو، سیب، انگور، کشک، عسل و فرآورده های کوهستانی (آویشن،بومادران، آنغوزه، چویل و بابونه)، باور، آئین، سنت و پوشش خاص خود را دارد که در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری خود مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد. اما غذاهای سنتی و محلی استان یکی از مهم‌ترین آداب و سنت‌هایی است که از دیرباز وجود داشته و چون از مواد و گیاهان طبیعی منطقه درست می‌شوند در نوع خود بی‌نظیر بوده و طعم خاص خود را دارند. شله دویی، شله ماشکی، لیوی، کله جوش، برکو، نون کلگی، شله لیزکی، تلی رملکی، آش کارده، تلی ناردنگی و  شل‌شلی از جمله غذاهای سنتی است که مواد آنها همه از دل طبیعت برآمده، در دشتها کشت شده یا از دل کوه‌های استان جمع‌آوری می‌شوند. این استان هنوز تا حدودی بافت عشایری خود را حفظ کرده و غذاهای محلی و سنتی را از محصولات و فرآورده‌های تولید شده توسط خودشان تهیه می‌کنند. و اما مردم این استان مردمی خونگرم، مهمان نواز و مهربان هستند که مهمان را از هر سرزمینی که باشد حبیب خدا دانسته و نهایت احترام و حق مهمانوازی را برای آنها بجا می‌آورند. به گزارش فارس؛ کهگیلویه و بویراحمد هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور است که در فصل‌های مختلف به خصوص بهار و تابستان به این استان سفر می‌کنند. با آرزوی سلامتی و شادکامی برای همه گردشگران، امیدواریم مسؤولان تمام زمینه‌ها و شرایط آسایش و رفاه مسافران را فراهم کنند تا گردشگران تجربه خوشی را از سفر به استان چهارفصل به یادگار ببرند. ================= گزارش از: پریسیما هاشمی ================= انتهای پیام/82005/ت30

95/05/10 :: 08:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن