تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798358043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمني امريكا با ايران با عوض شدن رئيس‌جمهور تغيير نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دشمني امريكا با ايران با عوض شدن رئيس‌جمهور تغيير نمي‌كند
بايد بدانيم دشمني امريكا با ما يك دشمني ماهوي و ريشه‌دار است كه با عوض شدن رئيس‌جمهور امريكا تغييري در اين دشمني ايجاد نخواهد شد.
بايد بدانيم دشمني امريكا با ما يك دشمني ماهوي و ريشه‌دار است كه با عوض شدن رئيس‌جمهور امريكا تغييري در اين دشمني ايجاد نخواهد شد.
به گزارش فارس، امير احمدرضا پوردستان جانشين فرمانده كل ارتش در همايش بررسي تحولات سياسي منطقه غرب آسيا گفت: اميرالمؤمنين (ع) مي‌فرمايند بايد از دشمن پرهيز كرد، به ويژه دشمني كه از در صلح و دوستي درمي‌آيد اما با انواع فشار سعي مي‌كند غفلت ايجاد كرده و به هدف اصلي خود برسد.
وي در ادامه با بيان اينكه دشمن در هر شرايطي دشمن است، افزود: بايد نسبت به دشمنان خوش‌گماني نداشت و با هوشياري كامل مراقب اعمال و رفتار او بود. پوردستان با تحليل شرايط منطقه پس از فروپاشي بلوك كمونيسم و پايان دوران جنگ سرد، گفت: پس از پايان اين دوره، امريكا خود را به عنوان تنها ابرقدرت معرفي كرد و اين در حالي بود كه جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان كشوري مهم و تأثيرگذار در منطقه مقابل بلوك شرق و غرب ايستاده و الگوي جديدي را مطرح كرد.
جانشين فرمانده كل ارتش افزود: انقلاب اسلامي ايران باعث شد تك‌تازي و ادعاي ابرقدرتي امريكا زير سؤال رفته و ابهت پوشالي آن مورد چالش قرار بگيرد. امريكايي‌ها براي اثبات قدرت خود دست به كارهايي از جمله تعريف نظم نوين جهاني زدند و در اين نظم نوين خود را كدخدا ناميدند. يكي ديگر از اقدامات امريكا قدرت‌نمايي از طريق رسانه‌هاي جهاني و هاليوود بود كه در چارچوب ادعاي رهبري جهاني امريكا قرار داشت.
 پوردستان همچنين اشاره كرد: در شرايطي كه امريكا از خود يك قدرت بلامنازع ساخته بود قدرت‌هاي نوظهور ديگري از جمله اروپا، چين، روسيه و كره‌شمالي قد علم كردند. اما آنچه بيش از همه موجب نگراني امريكا شد قدرت جهان اسلام كه از وحدت شيعه و سني به وجود مي‌آمد بود كه به زعم امريكايي‌ها خطرناك‌ترين قدرت نوظهور به حساب مي‌آمد. جانشين فرمانده كل ارتش در ادامه گفت: امريكا براي جلوگيري از شكل‌گيري بلوك‌هاي قدرت در منطقه غرب آسيا به اين نتيجه رسيد كه خودش مستقيماً وارد منطقه شود، لذا حادثه مشكوك 11 سپتامبر سال 2001 را به وجود آورد.
پوردستان افزود: بعد از حادثه 11 سپتامبر، امريكا راهبرد جنگ پيش‌دستانه را طراحي كرد و با اين راهبرد وارد منطقه غرب آسيا شد. هدف او نيز ظاهراً مقابله با تروريسم بود اما هدف پنهان امريكا تسلط بر منابع انرژي غرب آسيا و جلوگيري از شكل‌گيري قدرتي به نام اسلام بود. وي در ادامه گفت: مطلبي كه همواره بايد مدنظر قرار بگيرد اين است كه امريكا به قصد سركوب اسلام واقعي و جمهوري اسلامي ايران وارد منطقه ما شده ‌بود تا مانع شكل‌گيري قدرت اسلام در منطقه و جهان شود.  اما مؤلفه‌هاي قدرت در كشور ما از جمله رهبر فرزانه، خردمند و دشمن‌شناس، ملت ولايتمدار و نيز نيرو‌هاي مسلح آماده مانع از تحقق اهداف امريكايي‌ها شد. پوردستان در ادامه به يكي ديگر از طرح‌هاي امريكا به نام خاورميانه بزرگ اشاره كرد و افزود: بر اساس اين طرح قوميت‌هاي مختلف به هم وصل شده و از سيطره دولت‌هاي مركزي‌شان خارج مي‌شدند،  هدف از اين طرح نيز تجزيه كشور‌هاي منطقه بود.
جانشين فرمانده كل ارتش اصلي‌ترين هدف امريكا از طرح خاورميانه بزرگ را تأمين امنيت رژيم غاصب صهيونيستي و فراموشي مسئله فلسطين دانست و گفت: ايجاد يك الگوي مشترك براساس طرح‌هاي مدنظر امريكا و در واقع ايجاد يك دهكده جهاني از ديگر اهداف امريكا در طرح خاورميانه بزرگ بود. ممانعت از شكل‌گيري كشور‌هاي قدرتمند در منطقه غرب آسيا نيز هدف چهارم امريكا در اين راستا بود.
وي در ادامه افزود: با توجه به مشكلات پيش روي اين طرح، امريكا راهبرد جديد مذهب عليه مذهب را اجرا كرد و با خارج شدن از منطقه، مسلمانان را به جان هم‌انداخت در حالي كه عملكرد اين گروه‌ها اهداف واسطه‌اي براي تحقق هدف اصلي امريكايي‌ها در جهت ممانعت از شكل‌گيري قدرت نوظهوري به نام جهان اسلام در منطقه بود.
 جانشين فرمانده كل ارتش در پايان گفت: مطمئناً يكي از بازيگران اصلي منطقه غرب آسيا جمهوري اسلامي ايران است كه بدون نظر اين كشور هيچ حركتي در منطقه انجام نمي‌شود اما بايد بدانيم دشمني امريكا با ما يك دشمني ماهوي و ريشه‌دار است كه با عوض شدن رئيس‌جمهور امريكا تغييري در اين دشمني ايجاد نخواهد شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن