تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817449213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین نشست فاشیست‌های اروپا در آلمان/ پس از امریکا، باید منتظر شگفتی در اروپا باشیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اولین نشست فاشیست‌های اروپا در آلمان/ پس از امریکا، باید منتظر شگفتی در اروپا باشیم؟
مارین لوپن رهبر حزب ملی‌گرای افراطی جبهه ملی فرانسوی امیدوار است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری میلادی پیروز میدان شود و غیر‌ممکن را ممکن سازد.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- انتخاب دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا جهان را شگفت‌زده کرد. اما گویا این پایان شگفتی‌آفرینی‌ها نخواهد بود. باید منتظر شگفتی‌های احتمالی در قاره اروپا باشیم. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ مارین لوپن رهبر حزب ملی‌گرای افراطی جبهه ملی فرانسوی امیدوار است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری میلادی پیروز میدان شود و غیر‌ممکن را ممکن سازد. 



پس از امریکا، باید منتظر شگفتی در اروپا باشیم؟



روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی درباره اوج‌گیری لوپن در فرانسه می‌نویسد: «نامزد جریان راست افراطی فرانسه می‌گوید که رای‌دهندگان در سرتاسر اروپا در حال بیدار‌شدن هستند و مثال‌هایی را از رای رای‌دهندگان امریکایی و بریتانیایی ذکر می‌کند. او در سخنرانی خود در نشستی کم‌سابقه در آلمان با حضور نمایندگان احزاب دست‌راستی اروپا اشاره کرد که برگزیت یا همان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موج غیر‌قابل توقفی است که دومینوار تمام اروپا را در بر خواهد گرفت. 


او در جمع صدها نفر که در این نشست شرکت داشتند، انتخاب دونالد ترامپ را کودتای دوم خواند. او گفت که در خصوص اروپا وضعیت روشن است و نظام ظالمانه‌ای حاکم است که مردم را پشتیبانی نمی‌کند. او گفت که در سال ۲۰۱۶ میلادی جهان انگلوساکسون (منظور بریتانیا و امریکا) از خواب بیدار شد و او مطمئن است که در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد بیداری مشابه مردم قاره اروپا خواهد بود. 


این جلسه در شهر مرکزی کوبلنز در آلمان با سازماندهی حزب ملی‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان برگزار شد. شعار این نشست آزادی برای اروپا بود. لوپن در این نشست از سیاست پذیرش پناهجو توسط آنگلا مرگل صدراعظم آلمان به شدت انتقاد کرد و آن را یک فاحعه خواند. او گفت که مرکل اجازه داده تا صدها هزار نفر از پناهجویان به آلمان بیایند در حالی که اراده مردم آلمان چنین چیزی را نمی‌خواهد. در این جلسه همچنین نمایندگاین از زب لیگ شمالی ایتالیا و حزب آزادی هلند از دیگر احزاب راست افراطی نیز حضور داشتند و هدف از برگزاری نشست تقویت ارتباط میان احزاب پوپولیست و راستگرا در اروپا اعلام شده بود. 


گرت ولیدرز رهبر حزب آزادی‌ هلند در توئیتر خود نوشت که از این نشست حمایت می‌کند. او با هشتگ ما کشورهای بزرگ دیگری را خواهیم داشت با تقلید از شعار ترامپ مبنی بر ساختن دوباره آمریکای بزرگ حمایت خود را از احزاب راست افراطی اروپا اعلام کرد.


گاردین اشاره می‌کند که احزاب دست‌راستی در قاره اروپا پیش از این محتاطانه عمل می‌کردند اگرچه دیدارهای محدودی با یکدیگر در سطح جلسات مرزی داشتند با این حال بیشتر فعالیت‌های‌شان مربوط به سیاست‌هایی در سطح ملی بود اما نشست روز شنبه برای اولین بار در این سطح برگزار شد که نشان از عزم جدی احزاب راست افراطی برای قدرت‌گیری در انتخابات کشورهای اروپایی، آن هم به شکلی دومینووار دارد. 


این روزنامه بریتانیایی اشاره می‌کند که حزب آلترناتیو برای آلمان ‌۱۴ درصد از آرا  را کسب کند و برای نخستین‌بار نمایندگانش را به مجلس فدرال آلمان بفرستد. 


گاردین اشاره می‌کند آن‌چه رهبران احزاب راست‌افراطی اروپا را به تحرک واداشته است انتخاب ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا است و در این‌باره می‌نویسد: «لوپن، پتری (رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان)، ویلدرز و متیو سالوینی از لیگ شمالی ایتالیا همگی رییس‌جمهوری جدید امریکا را تحسین می‌کنند. پتری در روز جمعه پیام تبریکی را برای ترامپ فرستاد و ابراز امیدواری کرد که او در دستیابی به اهدافش به عنوان رییس‌جمهوری امریکا موفق باشد. او در پیام تبریک خود نوشته است که ما آلمانی‌ها و اروپایی‌ها سیاست خارجی شما را با امید دنبال می‌کنیم که چرا که آن را زیباتر و متفاوت‌تر از دوره‌های قبل و دهه گذشته می‌بینیم.» 


گاردین اشاره می‌کند که رسانه‌های جریان اصلی آلمان از بازتاب گزارش جلسه کوبلنز منع شده‌اند. شبکه دولتی آلمان «ا ار د» نیز ممنوعیت رسانه‌ها در بازتاب این خبر را محکوم کرد و آن را نقض گسترده آزادی مطبوعات و بیان دانست. ولکر هرس مدیر برنامه‌های این شیکه مهم خبری می‌گوید که دولت در حالی اجازه بازتاب و پوشش خبری این نشست را نداده است که این نشست سیاسی برای آینده جنبش راست پوپولیست در المان و در اروپا اهمیت زیادی دارد. 


ویلدرز رهبر راست افراطی هلند که در تمام نظرسنجی‌ها پیشتاز است و خود را برای انتخابات سراسری ماه مارس آماده می‌کند گفته است که دیروز امریکا، امروز کوبلنز و فردای با اروپای جدیدی مواجه خواهیم بود؛ اروپایی که در آن خبری از مرکل نخواهد بود. 


معترضان در خارج از محل برگزاری این نشست جمع شده بودند که در میان آن‌‌ها سیاستمداران برجسته‌ای چون زیگمار گابریل رهبر حزب سوسیال دموکرات المان و ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز دیده می‌شدند. حدود یک هزار افسر پلیس نیز مشغول بررسی وضعیت بودند. 




۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن