تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817549970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشفته بازار ارگانيك‌خواری به كجا می‌رسد؟ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: ارگانيك‌خواري در كشور سرنوشت عجيبي پيدا كرده است.

به گزارش تراز ، يك: ارگانيك‌خواري در كشور سرنوشت عجيبي پيدا كرده است. حالا هر كجا كه مي‌روي آدم‌هايي را مي‌بيني كه نام ارگانيك را بر زبان مي‌آورند، بدون آنكه به لوازم و اقتضائات آن توجهي كرده باشند. ارگانيك و ارگانيك‌خواري پديده‌اي وارداتي است. طرفه آنكه زماني كه هيچ‌كس در اين باره سخني نمي‌گفت و هيچ اتيكتي در اين باره وجود نداشت - به اين معنا كه محصولات كشاورزي تراريخته نبود و تغييرات ژنتيكي در آنها به منظور مقاوم بودن در برابر آفات انجام نشده بود يا پاي كودهاي شيميايي در حد وسيع به مزارع و باغات كشيده نشده بود و از آن سو محصولات فرآوري شده و كنسروجات و نظاير آن توليد نشده بود - آدم‌ها هرچه مي‌خوردند ارگانيك بود، اما امروز با اينكه هر كجا مي‌روي، صحبت از ارگانيك‌خواري است و گاهي در كنار قفسه مواد غذايي و ميوه‌ها مي‌بيني كه اتيكت ارگانيك خورده شده است - بي‌آنكه واقعاً بداني اين طور است يا نه - اما كمتر به واقع فرصت يا امكان خوردن محصولاتي را داريم كه در تعريف ارگانيك مي‌گنجند.

دو: نكته مهم ديگر در اين باره تناقض‌ها و تضادهايي است كه در موضع‌گيري نسبت به خوردن محصولات تراريخته يا دستكاري شده وجود دارد. حاميان محصولات ارگانيك اين محصولات را باعث و باني سرطان و بيماري‌هاي جدي براي انسان مي‌دانند و معتقدند كه عرضه محصولات تراريخته يك فاجعه و جنايت عليه بشريت است. از ‌آن سو عرضه‌كنندگان اين محصولات مي‌گويند هيچ سند و منبع علمي‌اي تا كنون نتوانسته چنين ادعايي را ثابت كند و مصرف محصولات ترايخته هيچ اثر زيانباري براي انسان ندارد. اين كشمكش به سطح رسانه‌ها هم كشيده شده است و يك روز مردم با تيتري عليه محصولات تراريخته مواجه مي‌شوند و يك روز ديگر به اين محصولات و به اين موضوع دقت نمي‌شود كه اين تناقض‌گويي‌ها تكليف افكار عمومي را در اين باره روشن نمي‌كند و نه‌تنها ابهام‌ها را از بين نمي‌برد، بلكه ابهامي هم بر ابهام‌ها مي‌افزايد.

سه: نكته ديگر در اين باره اين است: با وجود اينكه در اين چند ساله چند «ان جي او» و نهاد خصوصي درباره ارگانيك‌خواري فعال شده‌اند، اما عملاً اين پديده همچنان بدون متولي است، يعني حالا به هر دليل كساني كه مي‌خواهند ارگانيك‌خواري كنند، مثلاً مرغي خريداري كنند كه در تهيه آن از آنتي‌بيوتيك استفاده نشده يا كمتر استفاده شده يا ماهي‌اي كه بدانيم يك ماهي رودخانه‌اي است يا ميوه‌اي كه در آن از ميزان بسيار كم كود يا سم استفاده شده، طبق جداول محصولات ارگانيك هنوز متولي‌اي براي برچسب گذاري محصول ارگانيك و عرضه آن به بازار با برچسب ارگانيك كه بشود به آن اعتماد كرد به وجود نيامده است، در حالي كه مي‌توان با فعال‌سازي اين برچسب البته با به وجود آوردن ساز و كارهايش هم به نياز بازار پاسخ داد و هم امكان صادرات و درآمدزايي را فراهم آورد. مسلماً ايران ظرفيت‌هاي عرضه محصولات ارگانيك را با توجه به توانمندي‌هاي خود داراست؛ از آن طرف اين بازار روز به روز در كشورهاي مختلف با اقبال بيشتري مواجه مي‌شود و دورانديشي در اين باره هم مي‌تواند فرهنگ مصرف اين محصولات را شكل دهد و هم بازار اشتغال كشور را فربه‌تر كند. 
 
 



منبع: خراسان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 30 دى 1395 - 09:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن