تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798255915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفراندومی برای ادامه راه هاشمی بود/ وقتی انتقاداتم را به آقای هاشمی حضوری بیان می کردم، او صبورانه گوش می کرد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


اعظم طالقانی:
حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفراندومی برای ادامه راه هاشمی بود/ وقتی انتقاداتم را به آقای هاشمی حضوری بیان می کردم، او صبورانه گوش می کرد
اعظم طالقانی می‌گوید سفر آیت‌الله هاشمی به همراه شهید بهشتی و مرحوم پدر به کردستان و حل مشکل این منطقه با گفت‌وگو و مذاکره نشان‌دهنده دیدگاه‌های مترقیانه این شخصیت‌ها در حل مشکلات و معضلات کشور بود و این روش می‌توانست در دیگر مسائل هم به کار گرفته شود.
روز نو : اعظم طالقانی می‌گوید سفر آیت‌الله هاشمی به همراه شهید بهشتی و مرحوم پدر به کردستان و حل مشکل این منطقه با گفت‌وگو و مذاکره نشان‌دهنده دیدگاه‌های مترقیانه این شخصیت‌ها در حل مشکلات و معضلات کشور بود و این روش می‌توانست در دیگر مسائل هم به کار گرفته شود.

وی همچنین معتقد است مردم از درگذشت آیت‌الله هاشمی اظهار کمبود می‌کنند و این‌که یک پشتیبان بزرگ و عقلانی را در کشور ازدست‌داده‌اند، ناراحت‌اند و حضور میلیونی مردم در تشیع پیکر ایشان یک رفراندوم و رأی مثبتی به ادامه راه و روش آیت‌الله هاشمی در کشور است.
 
به گزارش روز نو؛ اعظم طالقانی در خصوص شخصیت و جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفری که ایشان و شهید بهشتی به همراه آیت‌الله طالقانی در اوایل سال 58 برای حل ناآرامی‌های کردستان به این منطقه داشتند، اظهار کرد: در این سفر این بزرگواران با مردم و سران قبایل کردستان مذاکرات فراوانی را انجام می‌دهند و تلاش کردند که مشکلات را مرتفع کنند. درنهایت نیز این روش مسالمت‌آمیز این‌ها نتیجه داد.
 
وی ادامه داد: این سفر شاید در ظاهر یک سفر معمولی چند تن از سران یک حکومت به منطقه‌ای از کشور باشد؛ اما در حقیقت الگویی  برای حل قائله‌های این‌چنینی در دیگر نقاط کشور بود که ادامه این روش می‌توانست در دیگر مسائل و مشکلات ما راه گشا باشد. ما وقتی مردم را در سرنوشت خودشان شریک بدانیم و به نظر آن‌ها اهمیت بدهیم مسئولان را از جان‌ودل می‌پذیرند و بهتر از ما برای حل مشکلات عمل می‌کنند؛ و این نشان می‌دهد که افرادی مانند آیت الله هاشمی در کنار شهید بهشتی و مرحوم پدر دیدگاه‌های اعتدالی مترقیانه ای در رابطه باسیاست داشتند.
 
دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که دیدگاه آیت‌الله هاشمی در خصوص نقش مردم در حکومت را چگونه می‌دانید، گفت: در ارتباط با مردم آن‌گونه که من در جامعه می‌بینم هیچ‌کس از ایشان ناراضی نیست و همان‌گونه که می‌بینیم مردم از درگذشت ایشان اظهار کمبود می‌کنند و این‌که یک پشتیبان بزرگ و عقلانی را در کشور ازدست‌داده‌اند ناراحت‌اند.
 
وی افزود: ولی مهم‌تر از همه این است که خود این واقعه رحلت ایشان یک تحرک، جوشش و تلاش و کوششی را در جامعه ایجاد خواهد کرد. همان‌گونه که از اول انقلاب تابه‌حال ما شاهد این موضوع بوده‌ایم که وقتی رخوت و سستی در جامعه ایجاد می‌شود و وحدت و همدلی‌ها کم می‌شود، یک واقعه و اتفاق مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کند و با دلسوزی بیشتر برای خودشان مسئولیت قائل می‌شوند.
 
طالقانی با ضمن بیان این‌که من خودم از کسانی بودم که به آیت‌الله هاشمی انتقاد می‌کردم و بارها به‌صورت حضوری به نزد ایشان رفتم و انتقاداتم را مطرح کردم، ابراز داشت: وقتی از ایشان انتقاد می‌کردم واقعاً با صبوری برخورد می‌کرد و برخورد خصمانه نداشت. حال این صبوری و انتقادپذیری از روی دانایی یا درک مسائل و شرایط و... بود، مهم نیست، مهم این است که اگر همه این صبوری و حلم را داشته باشند دموکراسی تحقق پیدا می‌کند.
 
وی تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی با این رفتارش به‌خصوص از سال 84 به بعد یک اساس و پایه‌ای را بنا کرد که اگر مردم و مسئولین این روش را ادامه دهند بسیاری از مشکلات قابل‌حل خواهد شد و این حضور مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان به نظر من یک رفراندوم و رای مثبتی از طرف مردم برای ادامه راه و روش ایشان بود.
 
اعظم طالقانی همچنین در مورد نامهربانی‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به آیت‌الله هاشمی صورت گرفت، بیان داشت: تصور این عده این بود که برخورد آیت‌الله با مسائل سیاسی است درحالی‌که خودشان بیشتر از همه سیاسی عمل می‌کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من کمبود تقوا را در جریانی می‌بینم که دقیقاً حق را زیر پا می‌گذارد و شاهد شکنجه‌های آقای هاشمی در دوران مبارزه و زندان‌های رژیم شاه نبوده است. آقای هاشمی از کسانی بود که بیشترین و بدترین شکنجه‌ها را در زندان‌های ساواک به خود دید اما لحظه‌ای از راهی که داشت، کوتاه نیامد. در همین فیلم معمای شاه بااینکه انتقادهای زیادی به آن وارد است اما شما می‌بینید و نشان می‌دهند که آیت‌الله هاشمی از سنین جوانی مبارز بود و زندگی و درآمدهای مالی خودش را صرف مبارزه می‌کرد.

منبع: جماران


تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن