تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817673595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشييع آيت‌الله هاشمي نماد وحدت ملي بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تشييع آيت‌الله هاشمي نماد وحدت ملي بود
خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران كه به امامت آيت‌الله امامي كاشاني برگزار شد، متأثر از ارتحال آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، به بيان ويژگي‌هاي شخصيتي وي اختصاص داشت.


بر اين اساس، آيت‌الله محمد امامي كاشاني در خطبه‌هاي عبادي ـ سياسي نماز جمعه اين هفته تهران، رحلت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را حادثه‌اي سنگين و غمبار خواند و آن را تسليت گفت. وي در ادامه با اشاره به روايتي از امام صادق (ع)، تكيه بر باور و صبر بر مشكلات را دو اصل مهم خواند و اظهار داشت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با پياده كردن باور در خوي و رفتار و كردار خود و تحقق آن در زندگي، توانستند زندان‌ها را تحمل كنند ياري‌ها را نسبت به انقلاب انجام دهند. آيت‌الله امامي كاشاني با بيان اينكه دو اصل باور محكم و صبر قوي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ميدان سياست نيز تجلي كرد، گفت: مرحوم هاشمي اسلام و انقلاب و كشور را باور داشت، استكبار و استعمار مسلط بر كشور را كه عزت كشور را از بين بردند، باور داشت و مي‌دانست كه عزت در سايه اسلام و كمك كردن به امام راحل است و برايش يك حقيقت بود. آن حقيقت در تمام اين صحنه‌ها جلوه كرد. بخش ديگري از سخنان آيت‌الله امامي كاشاني به بيان فلسفه تشييع جنازه با شكوه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اختصاص داشت كه وي از اين مراسم باشكوه با عنوان وحدت ملي نام برد و تصريح كرد: هيچ ترديدي نيست كه آحاد مردم براي تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي آمده بودند، اما آيا براي آقاي هاشمي 83 ساله با اين پيكر يا قيافه آمده بودند يا نه پشت پرده مطلب ديگري بود؟ وي با بيان اينكه مردم با اين تشييع باشكوه، حامي و ركن انقلاب اسلامي را احترام كردند و در نتيجه به انقلاب اسلامي احترام گذاشتند، بر ملت ايران درود و‌آفرين فرستاد و گفت: خدا همه مردم را اجر دهد كه اين چنين قدرشناس و وقت‌شناس هستند.
 
هوش هاشمي نگذاشت از رهبري جدا شود
آيت‌الله امامي كاشاني بر حفظ وحدت توسط ملت ايران تأكيد كرد و افزود: بدون شك در داخل كشور هستند كساني كه دشمن اين انقلابند و بيرون هم دور تا دور كشور دشمنان قرار دارند، اما بايد بدانيم آن استكباري كه روياي تأسيس خاورميانه جديد را در سر مي‌پروراند، خدا تمام روياهايشان را به هم زد. آيت‌الله امامي كاشاني با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آيت‌الله هاشمي و تأكيد بر هوش وافر وي از سوي رهبري گفت: هوش وافر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود كه نگذاشت ايشان از رهبر معظم انقلاب جدا شوند و مي‌گفتند عشق من رهبر است و تا آخر هم رهبر گرانقدر ما ايشان را به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت منصوب كردند و آن زماني هم كه فرمانده كل قوا از طرف امام راحل شدند نيز به پيشنهاد رهبر معظم انقلاب بود. وي خاطرنشان كرد: هستند خناساني كه بخواهند كشور را قطعه قطعه كنند، اما كشور به همان وحدتي كه در تشييع جنازه بود نياز دارد، عزت و اقتدار جمهوري اسلامي هم همين است كه سبب يأس و نابودي دشمنان اسلام مي‌شود؛ آنها وقتي ببينند كه محور وحدت ملت ايران ولي‌فقيه است نااميد مي‌شوند. خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه نظام محور لازم دارد و اين محور را امام عصر تعيين كرده اند، گفت: آن ولي فقيه مجتهد و عادل، پارسا، جهان‌بين، جهان‌شناس و دشمن‌شناسي كه مصالح كشور را مي‌داند و خود را فداي مصالح كشور مي‌كند بايد به عنوان محور باشد تا كشور بتواند عزت خود را ادامه دهد و ارتقا پيدا كند. وي در پايان سخنان خود خطاب به ملت ايران كه در تشييع جنازه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شركت يا  در شهرهاي مختلف براي آن مجلس ترحيم به پا كردند، خواست ضمن حفظ انسجام و وحدت داخلي، در راستاي حفظ عزت اسلام و انقلاب و ادامه راه شهدا حركت كنند.
 
پيام تشييع آيت‌الله هاشمي تأكيد بر وحدت و محوريت رهبري بود
همچنين محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز كه به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران حضور داشت، گفت: با رحلت رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام، ما يكي از اركان انقلاب را از دست داديم. وي افزود: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از ابتداي نهضت همراه امام بودند و تا آخرين لحظه با رهبر بزرگوار انقلاب همراهي كردند، مشاور ايشان و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بودند كه نظرات كارشناسان را مي‌گرفتند، بحث مي‌كردند و خدمت امام و مقتداي‌مان ارائه مي‌دادند. وي پيام تشييع جنازه باشكوه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را كه از سوي ملت بزرگوار ايران صورت گرفت، داراي معاني بسيار زيادي در شرايط كنوني كشور ارزيابي كرد و گفت: پيام اين تشييع جنازه باشكوه از يك طرف قدرشناسي و از طرف ديگر تأكيد بر وحدت، محوريت رهبري، ولايت و ارزش‌هاي انقلاب و قدرشناسي از اين شخصيت بزرگوار بود. وي در ادامه به بيان فلسفه و مفهوم قدرشناسي ملت بزرگوار ايران از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پرداخت و با اشاره به گذشت نزديك 40سال از انقلاب و مشكلات اقتصادي و فشارهاي بين‌المللي، حضورهاي باشكوه مردم در 22 بهمن، راهپيمايي قدس و تشييع جنازه بزرگان را داراي معاني بسيار دانست. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بعد از امام با سختي‌هاي فراوان، راه امام حفظ و از انحرافات جلوگيري شد و سيطره انقلاب از مرزها عبور كرد، افزود: امروز ايران اسلامي لنگرگاه منطقه است و در حقيقت صلح در منطقه وابسته به ايران است. نه تنها راه امام متوقف و منحرف نشد بلكه پيام‌هاي انقلاب اسلامي از مرزها بيرون رفته است. وي خاطرنشان كرد: روزي تكفيري‌ها نزديك دمشق و 50كيلومتري بغداد رسيده بودند و از طرفي به 40كيلومتري مرز ايران نزديك شده بودند و مي‌گفتند سوريه و عراق كه سقوط كند به طرف ايران مي‌روند و كار ايران تمام مي‌شود. امروز تكفيري‌ها، وهابي‌ها، امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها به همه تلاش وخرج ميلياردها دلار كاري از پيش نبردند، حلب آزاد شد، موصل كاملاً محاصره شده و همه دنبال اين هستند كه داعشي‌ها كه فرار مي‌كنند به اروپا نروند.
 
مدعيان راه ولايت، التزام عملي به ارزش‌ها داشته باشند
وي عزت ايران اسلامي را از هدايت‌هاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب دانست و تصريح كرد: آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان مشاور رهبري در اين مدت 20ساله‌اي كه در مجمع با هم بوديم نقش مهمي ايفا كردند، مسائل كشور سياست‌گذاري و اين سياست ها، خدمت رهبر معظم انقلاب پيشنهاد مي‌شد كه ساعت‌ها وقت مي‌گذاشتند، مطالعه و اصلاح مي‌كردند و سياست‌هاي كلي نظام را ابلاغ مي‌كردند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه همه مسئولان در التزام عملي به راه امام داراي نقطه مشترك هستند اما در برخي مسائل اختلاف نظر دارند، بر حفظ وحدت و انسجام بيشتر تأكيد كرد و افزود: آيت‌الله هاشمي يك الگو، آيت‌الله مهدوي كني يك الگو، آيت‌الله خزعلي و احمد آقا نيز يك الگو در راه امام، اما با رفتارهاي مختلف، بودند و همه التزام عملي داشتند. رضايي با بيان اينكه مدعيان راه ولايت بايد التزام عملي به ارزش‌ها، قوانين و فرامين رهبري داشته باشند، گفت: آنها كه التزام عملي دارند حتي با ديدگاه متفاوت، فتنه به راه نمي‌اندازند، مردم را به خيابان‌ها نمي‌كشانند و اگر دادگاه حكمي ولو عليه خانواده مدعي ولايتمداري داد به حكم قاضي عمل مي‌كنند. وي تصريح كرد: آقاي هاشمي رفسنجاني اينگونه بود و اگرچه با برخي اظهارنظرهاي شوراي نگهبان و قوه قضائيه برخورد داشت و شكايت‌هايش را نيز مي‌گفت اما همواره تأكيد مي‌كرد و مي‌گفت به هيچ وجه كاري نمي‌كنم كه دشمنان و ضد انقلاب سوء استفاده كنند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ما در كانون فشارهاي داخلي و بين‌المللي قرار داريم، اظهار داشت: وقتي در جنگ نظامي نتوانستند وارد شوند امروز در زمينه‌هاي نرم با دروغ پردازي، فضاسازي عليه نظام و اركان نظام وارد شده اند، بايد بصيرت را افزايش دهيم از احساسات و عواطف كم كرده و عقلانيت و دقت خود را در مسائل بالا ببريم.





تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن