تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817001210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بار سنگین رسالت ایت الله هاشمی بر دوش روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بار سنگین رسالت ایت الله هاشمی بر دوش روحانی
روحانی سال ها (۲۰۰۵-۱۹۸۹) دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است او از سویی با اصلاح طلبان کار کرده است و از سوی دیگر با مقام عالی رهبری روابط نزدیک و حسنه ای داشته است. شهرت او به اعتدال و پیشروی در مسیر عقلانی است در نتیجه انتظار می رود او بتواند هم نزدیک به مقام عالی رهبری قرار گیرد و هم خلاء ایجاد شده ناشی از فقدان ایت الله هاشمی را پر کند».
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-نشریه «فارین افیرز» با انتشار گزارشی تحلیلی به قلم «الکس وطن خواه» تحلیلگر موسس خاورمیانه در واشنگتن اشاره می کند که فوت ایت الله هاشمی در تاریخ ۸ ژانویه نقطه عطفی برای ایران است. این نشریه اشاره می کند که روحانی تا پایان به ایت الله هاشمی وفادار باقی ماند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛او با اشاره به رسالت سنگینی که بر دوش روحانی پس از درگذشت آیت الله هاشمی خواهد بود می نویسد:«پس از فوت ایت الله هاشمی این روحانی که بهترین گزینه برای پر کردن  خلاء ایجاد شده ناشی از فقدان ایت الله هاشمی و نقش اوست. اردوگاه اعتدالیون در برهه زمانی خطیری قرار گرفته است. تنها زمان می تواند نشان دهد که آیا رییس جمهوری کنونی که برای انتخاب مجدد در انتخابات مه ۲۰۱۷ میلادی تلاش می کند خواهد توانست جا پای ایت الله هاشمی گذارد یا خیر. 

بار سنگین رسالت ایت الله هاشمی بر دوش روحانی



نامزدهای دیگر برای این نقش کسانی چون رییس جمهوری دولت اصلاحات هستند که اکنون اجازه حضور در فضای سیاسی را ندارند. ایت الله هاشمی امیدی برای میانه روی و تغییر تدریجی و گام به گام رو به جلو در جمهوری اسلامی بود. فوت او به احتمال زیاد منازعه میان جناح ها در تهران را عمیق تر خواهد کرد».


وطن خواه اشاره می کند سیاست در دی ان ای ایت الله هاشمی بود. او درباره ایشان می نویسد:«در سال ۱۹۳۴ میلادی در شهری کوچک در مرکز ایران متولد شد. خانواده او تجار ثروتمندی بودند. او طلبه مذهبی در قم در اوایل دهه ۶۰ میلادی بود در جوانی از پیروان ایت الله خمینی شد و در انقلاب سال ۱۹۷۹ میلادی در برابر رژیم سکولار و طرفدار امریکا محمدرضا پهلوی ایستاد. در ابتدا او از نزدیکان ایت الله خمینی بود و کمک های مالی برای نهضت ایشان جمع آوری کرده بود. در نتیجه، او از ابتدا به منابع قدرت دسترسی داشت». 


الکس وطن خواه اشاره می کند که آیت الله هاشمی تاجری بود که تبدیل به سیاستمدار شد. او می نویسد:«او هیچ گاه دوست غرب نبود اما درک کرده بود که برای بهبود وجهه و چهره بین المللی ایران نیاز به سازش با جامعه بین المللی و نوعی مصالحه وجود دارد». 

بار سنگین رسالت ایت الله هاشمی بر دوش روحانی



او اشاره می کند که علیرغم کارشکنی ها در مسیر تصمیمات آیت الله هاشمی برای مثال رد صلاحیت او از سوی شورای نگهبان، او هموراه زیر چتر نظام باقی ماند. و هرگز حرف تندی علیه مقام عالی رهبری ایران نزد بلکه همواره به ایشان کمک کرد». 


وطن خواه این پرسش را مطرح می کند که آیا شبکه گسترده ای که ایت الله هاشمی پشت سر خود داشت و به او وفادار بودند و در بسیاری از نهادهای سیاسی و اقتصادی ایران و رسانه ها حضور داشتند کافی خواهند ماند؟ 


او می افزاید:«به همان نسبت مهم است که آیا روحانی اقدامی موثر انجام خواهد داد ایا راه استاد دیرینه اش را ادامه خواهد داد؟‌در جمهوری اسلامی ایران نفش شبکه های سیاسی رسمی مهم ترین موضوع در شکل بخشیدن به نتایج نهایی بوده است. احزاب سیاسی رسمی کشور بیش تر ابزارهایی برای بسیج نیرو هستند. روحانی باید نشان دهد که ایا می تواند شبکه ایجاد شده هواداران آیت الله هاشمی  را حفظ کرده و به عنوان بدیلی در برابر تندروها ارائه کند تا مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران  در خط میانه روی و اعتدال باقی بماند یا خیر». 



بار سنگین رسالت ایت الله هاشمی بر دوش روحانی



در همین راستا سایت شبکه خبری «الجزیره» با انتشار گزارشی اشاره می کند که اکنون با درگذشت ایت الله هاشمی رهبران اصلاحات یا در حصر هستند  یا ممنوع التصویر و برای حضور در میان جمعیت و طرفداران با محدویت مواجه هستند  این سایت اشاره می کند به همین خاطر برگ برنده دست روحانی است و او تنها رهبر میانه روی سیاسی است که می تواند در مرکز سیاست ایران نقش افرینی کند و توازن قوا را حفظ نماید. 


الجزیره می نویسد:«او سال ها (۲۰۰۵-۱۹۸۹) دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است او از سویی با اصلاح طلبان کار کرده است و از سوی دیگر با مقام عالی رهبری روابط نزدیک و حسنه ای داشته است. شهرت او به اعتدال و پیشروی در مسیر عقلانی است در نتیجه انتظار می رود او بتواند هم نزدیک به مقام عالی رهبری قرار گیرد و هم خلاء ایجاد شده ناشی از فقدان ایت الله هاشمی را پر کند».




۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن