تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805286100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید تلخکام و پردرد ، قلبش ایستاد ...  :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: سید تلخکام و پردرد ، قلبش ایستاد ... 
کاظم سید علیخانی،در حالی مغلوب سکته قلبی شد که در 62 سالگی روزهای خوبی را سپری نمی کرد. مرگ یکی از کاپیتان های پرسپولیس در ادوار گذشته اتفاق تلخی برای این مرد بزرگ بود .

به گزارش "ورزش سه" کاظم سید علیخانی بلافاصله بعد از رفتن بیژن ذوالفقار نسب در سال 58 پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد .او در آخرین تیم ملی قبل از انقلاب ،مرد ثابت تیم ملی شده بود ،کاظم در تیم ملی جای حسین گازرانی را گرفته و در روز 15 شهریور 1357 زوج نصرالله عبداللهی در دفاع میانی شده بود .سید علیخانی که 3 سال قبل از تیم فوتبال راه آهن تهران به تیم ماشین سازی تبریز رفته بود حالا به پرسپولیس می آمد تا همراه محسن الله وردی زوج تازه سرخ ها را ساخته و جای زوج قدیمی بیژن ذوالفقار نسب و جواد الله وردی را بگیرند .  
سید اما چندان خوش شانس نبود چرا که بلافاصله بعد از آمدن به پرسپولیس تصادف رانندگی شدیدی کرد .حالا باز هم دست پرسپولیس خالی شده بود .پرسپولیس البته محمد پنجعلی را داشت اما در این مقطع از زمان پنجعلی همراه دادگان، زادمهر|، مایلی کهن و محمد صادقی (ماجرای 5 محمد انقلابی)از پرسپولیس جدا و سودای پرسپولیس آزاد را داشتند! حالا پروین در برخی از بازی ها خودش در دفاع بازی میک رد و در مواقعی ،در بازی های دوستانه از مردانی چون مهدی غفاری  و حسین یار یار بهره می برد .بازگشت پنجعلی باعث شد تا او که در 2 پست دفاع میانی و چپ شایستگی بازی داشت،به دفاع میانی رفته و همراه کیان طهماسبی و کاشی نژاد ،این زوج تاریخی را بسازد .سید هم که بعد از یک سال مصدومیت برگشته بود ،به حکم علی پروین سرمربی تازه کار پرسپولیس به دفاع چپ و راست رفت و در این 2 پست 5 سال تمام برای پرسپولیس بازی کرد.  

 
پرسپولیس طی سال های 60 تا 65 در خط دفاع خود از وجود پنجعلی،سیدعلیخانی،محمد دادگان(که در سال 61 از فوتبال خداحافظی کرد)،کاشی نژاد،کیان طهماسبی،فریبرز مرادی جوان و عباس کارگر (مهاجم سابق و دفاع کناری تازه)؛بهره می برد در سال 65 دچار تغییرات عمده شد .محرومیت پنجعلی،افت عباس کارگر و کیان طهماسبی،رفتن کاشی نژاد،رسیدن فریبرز مرادی به سن خدمت سربازی و... حالا پرسپولیس در دفاع چپ و راست،نعیم آبادی و انصاری فرد را داشت، در دفاع میانی با زوج کاظمی سیدعلیخانی و مرتضی فنونی زاده به میدان رفت و سید بین 32 تا 35 سالگی خود در اکثر بازی ها دفاع آخر و کاپیتان پرسپولیس بود .در این سال ها پرسپولیس قهرمانی در مسابقات تهران 65 تا 67(3بار)،جام حذفی تهران و کشور را به دست آورد .سید به پستی برگشت که در دهه گذشته ستاره آن پست بود و به تیم ملی هم رسیده بود ،حالا تا بازگشت پنجعلی در سال 68 سیدعلیخانی باز هم کاپیتان و مدافع آخر سرخها بود .  
سید علیخانی به تیم گسترش رفت و با هدایت و فرماندهی این تیم در کسب عنوان چهارم ،مردان مدیر تازه از گرد راه رسیده یعنی مهدی دادرس را به بهترین موقعیت تاریخ فوتبالش رساند .او در سال 71 زمانی که 38 ساله شده بود به تیم پورا رفت تیم پرستاره ای با حضور شکورزاده،رحیم یوسفی،فنونی زاده و... که در مسابقات تهران حضور داشت و در سال 71 در مسابقات سوپر جام تهران بالاتر از تیم هایی چون گسترش و استقلال و پاس قرار گرفت اما از رسیدن به لیگ کشور بازماند .پورایی ها پایین تر از تیم های پرسپولیس ،کشاورز،سایپا  و تجارت قرار گرفتند .  
سید رفت و سالها بعد سرمربی تیم امیدهای پرسپولیس شد ،سال 1378 ،اما نمی دانست مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس را بعد از 16 سال نمی تواند بگیرد چرا که باشگاه پرسپولیس در این 16 سال آن قدر بدهی دارد که وقت پس دادن مطالبات او را ندارد . اما ای کاش می شد یک هزارم درصد از پول هایی که صرف آمدن نیکلوسکی ها و آراندا ها و اوکراینی های امسال و... شد را به مجید سبزی ها و کاظم سید علیخانی ها می دادند تا این تلخ کامی ها در روز های روشن تاریخ، روزگارشان را اینگونه تلخ نمی کرد .  

 
سید  از سال ها قبل وقتی همسرش به علت بیماری به رحمت خدا رفت تنها و پر درد مانده بود . او که به آرزوهای بزرگ بعد از فوتبالش نرسید ، درنهایت امروز به درگذشتگان این سال تلخ پیوست . سالی که اصلی ،بهزادی ، احدی و پورحیدری را از ما گرفت .       مهدی حدادپور

18:00  1395/10/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن