تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817357911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از سامانه «ماوا» با 10 ميليون سند دفاع مقدس تا پايان امسال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رونمايي از سامانه «ماوا» با 10 ميليون سند دفاع مقدس تا پايان امسال
رئيس سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس از رونمايي سامانه «ماوا» با دسترسي عموم مردم به 10 ميليون برگ سند دفاع مقدس تا پايان امسال خبر داد.
سردار غلامرضا علاماتي، رئيس «سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري دفاع مقدس، با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان اظهار داشت: سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس يك سازمان ملي و از زير‌مجموعه‌هاي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است كه زير نظر فرمانده معظم كل قوا فعاليت مي‌كند و تدوين دستورالعمل‌ها، آيين‌نامه‌ها و نظارت بر رفتار و عملكرد تمامي سازمان‌هاي اسنادي در حوزه نيروهاي مسلح شامل ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و ساير نيروهاي وابسته به نيروهاي مسلح را برعهده دارد.

وي افزود: همچنين همكاري و تعامل با سازمان‌هاي كشوري كه دارنده اسناد دفاع مقدس هستند از جمله ديگر وظايف اين سازمان است. به دنبال فرامين مقام معظم رهبري مبني بر حفظ، نگهداري، پردازش و جلوگيري از تحريف اسناد دفاع مقدس با مشاركت كليه سازمان‌هاي كشوري و لشكري اقدام به جمع‌آوري، ساماندهي، پردازش و ثبت و ضبط اسناد دوران دفاع مقدس كرديم تا بتوانيم آن را در اختيار محققين قرار دهيم.  سردار علاماتي با بيان اينكه قرار است اطلاعات موجود و جمع‌آوري شده از دوران هشت سال دفاع مقدس را در اختيار مردم قرار دهيم، گفت: بنا داريم با انتشار كتب و راه‌اندازي سامانه‌هاي اسنادي خدمات نشر خود را دنبال كرده و اطلاعات لازم را در اختيار مخاطبين داخلي و خارجي قرار دهيم و دريچه‌اي بگشاييم تا اطلاعات در دسترس مردم قرار گيرد.

رئيس سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس با اشاره به اسناد موجود در كشورهاي خارجي تصريح كرد: بسياري از اسناد و مدارك ما در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در كشورهاي خارجي تبيين و تدوين شده است، مي‌خواهيم با زاويه نگاه آنها دفاع مقدس را ببينيم و در اين راستا قرار است ارتباطاتي با سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي برقرار كنيم.

سردار علاماتي تصريح كرد: انديشمندان و محققان بسياري در دانشگاه‌ها و مراكز مطالعاتي مختلف جهان پيرامون يكي از بزرگ‌ترين پديده‌هاي قرن بيستم (جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس) كه 2 هزار و 787 روز به طول انجاميد قلم زدند و از زاويه مثبت و منفي به آن نگاه كردند. در آن دوران بسياري از شبكه‌هاي رسانه‌اي به آن پرداختند و با ديد خودشان اين رخداد را پوشش دادند.
 سردار علاماتي اظهار اميدواري كرد: اميدواريم با تعاملات و همكاري‌هاي صورت گرفته بين سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس و سازمان‌هاي بين‌المللي، مدارك متقني را كه صحت و سقم آنها مورد تأييد قرار گرفته است، در اختيار سازمان‌ها قرار دهيم و اقدام به نشر آن كنيم تا با ارائه الگوي ايراني اسلامي از مقاومت به كشورهاي مستضعف جهان، شاهد ايستادگي آنان در مقابل ظلم باشيم.
وي تصريح كرد: در تعامل با كتابخانه ملي كه با 150 كتابخانه در ساير كشورهاي جهان ارتباط دارد مي‌توانيم از منابع، پايان‌نامه‌ها و مقالاتي كه در خصوص جنگ عراق عليه ايران در اين كتابخانه‌ها موجود است، استفاده كنيم تا نگاه آنها به دفاع مقدس را ارزيابي كرده و در مقابل، حقايقي را منتشر كنيم كه تأثيرگذار باشد.

سردار علاماتي با اشاره به جمع‌آوري اسناد در 31 استان كشور گفت: پيش‌بيني كرده ايم در 31 استان نزديك به 100 ترابايت اطلاعات وجود داشته باشد كه به دليل عملياتي نشدن فرآيند آماده‌سازي اسناد در تهران، به صورت غير‌متمركز در استان‌ها نگهداري مي‌شوند؛ ولي بارگذاري آنها روي يك سامانه مشخص و معين است.
وي با اشاره به استان‌هاي فعال در اين زمينه بيان كرد: استان‌هايي همچون كرمانشاه، همدان و كرمان كه مراكز فرهنگي دفاع مقدس آنان فعال شده است، در حال بهره‌برداري از اسناد خود هستند و باقي استان‌ها نيز كار جمع‌آوري و ارزيابي اسناد را تا فراهم آوردن بسترهاي لازم براي اجراي مراحل بعدي انجام مي‌دهند.

رئيس سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس با بيان اينكه در حال رايزني با يگان‌هاي ديگر براي متمركز كردن اسناد هستيم، بيان داشت: همه اسناد به صورت واحد در سامانه «ماوا» بارگذاري مي‌شود. تمامي استان‌ها كه داراي ميليون‌ها سند هستند و همچنين سازمان‌هاي كشوري و لشكري مثل جهاد سازندگي كه خود داراي 3 ميليون برگ سند و بنياد شهيد كه اعلام كرده داراي هشت و نيم ميليون برگ سند است، اسناد خود را در اين سامانه بارگذاري خواهند كرد و بنا داريم تا پايان امسال از اين سامانه بهره‌برداري كنيم.
وي به امضاي تفاهم‌نامه با سازمان اسناد و آرشيو ملي كه زيرمجموعه سازمان اسناد و كتابخانه ملي است در سال گذشته اشاره و عنوان كرد: با امضاي اين تفاهمنامه قرار شد تا مخازن استاندارد اين سازمان در اختيار آرشيو سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس قرار گيرد. پيرو اين تفاهمنامه تا به امروز بالع بر 10 ميليون برگ سند وارد فرآيند اسكن و فهرست‌نويسي شده است، تا در سيستم و سامانه بارگذاري شود.





تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن