تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819980048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظرسنجي ها نشان مي دهد:نژادپرستي آمريكاييها مانعي براي موفقيت اوباما در انتخابات رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نظرسنجي ها نشان مي دهد:نژادپرستي آمريكاييها مانعي براي موفقيت اوباما در انتخابات رياست جمهوري
آخرين نظرسنجي ها حاكي از وجود احساسات نژادپرستانه در يك سوم آمريكايي ها بوده و همين موضوع مي تواند مانعي براي موفقيت باراك اوباما نامزد سياه پوست دموكراتها در انتخابات رياست جمهوري آتي باشد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، طبق نظر سنجي جديدي كه توسط روزنامه واشنگتن پست و شبكه تلويزيوني اي بي سي انجام شده است 30 درصد سفيدپوستان آمريكا و 34 درصد سياهان احساسات نژادپرستانه دارند.

طبق يك نظرسنجي جديد كه امروز منتشر شد يك سوم آمريكايي ها احساسات نژادپرستانه دارند و نيمي از آنها معتقدند روابط نژادهاي مختلف در اين كشور در سطح ضعيفي قرار دارد.

در اين نظرسنجي نيمي از افراد مورد نظرسنجي معتقدند روابط نژادي در آمريكا خوب است و بيشتر از 6 نفر در هر 10 نفر روابط بين نژادها را ضعيف ارزيابي كرده اند.

اين نظرسنجي ايده مشهوري را كه به خاطر اختلافات نژادي باراك اوباما، نامزد سياهپوست انتخابات رياست جمهوري آمريكا از جان مك كين رقيب سفيدپوست خود شكست مي خورد قوت بخشيده است.

در شرايطي كه اوباما و مك كين با نسبتي 47 به 48 درصدي رقابتي شانه به شانه دارند نيمي از سفيدپوستان اوباما را گزينه اي خطرناك براي رياست جمهوري دانسته اند و دوسوم هم مك كين را گزينه اي مناسب ارزيابي كرده اند.

يك سوم آمريكايي ها معتقدند نامزدي اوباما تاثير مثبتي بر روابط بين نژادي در اين كشور گذاشته است در حالي كه چهار نفر از هر ده نفر معتقدند تغييري ايجاد نكرده است .
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن