تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798431390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش سوزی ها در استان ایلام 79 درصد کاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آتش سوزی ها در استان ایلام 79 درصد کاهش يافت
استان ایلام با مناظر طبیعی باشکوهش در دامنه رشته کوه سر به فلک کشیده زاگرس همچون نگینی درخشان خودنمایی می کند و طبیعت بکر و زیبایش جلوه های بی نظیری را به زاگرس و زاگرس نشینان بخشیده است.ایلام ماوای وحوش و گیاهانی است که شاید در هیچ جای ایران و حتی این کره خاکی نتوان نظیر و مانندی برای آنها یافت. مردمان این سامان نیز از گذشته های بسیار دور تاکنون با طبیعت و داشته های آن دم خور بوده اند و نسبت به آن احترام و ارزش زیادی قائل هستند و برای همین شاید به جرات بتوان گفت یکی از غنی و بکرترین طبیعت کشور را می توان در ایلام دید. اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام در سال های اخیر با انجام برنامه های مدیریتی و آموزش محور سعی دارد به نوعی حفاظت از عرصه ها را تقویت کند و حس مسئولیت پذیری مردم را ارتقا می بخشد.
نویسنده : عاطفه آزادپور 


از جمله اقداماتي که در راستاي حفاظت از نعمت هاي طبيعي اين استان انجام شده اجرای طرح های مدیریت جامع و تفضیلی در مناطق حفاظت شده برای افزایش نظارت بر عرصه هاست. معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در اين خصوص مي گويد: به منظور کنترل، نظارت و مدیریت درست مناطق حفاظت شده و اراضی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست و تعیین کاربری این اراضی اجرای طرح های مدیریت جامع و تفضیلی اراضی در استان ایلام در دست اجرا است.

غلامرضا ابدالی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در سال های 92 و 93 تدوین و اجرا شد مي افزايد: با اجرا و انجام طرح زون بندی و تعیین کاربری اراضی بکر، مورد حفاظت، مناطق مورد استفاده چند جانبه، زون های احیا و بازسازی مناطق جنگلی، تفرجگاه های گسترده و متمرکز و دیگر زون بندی ها در مناطق حفاظت شده استان مشخص و مدیریت می شود.
وی ادامه مي دهد: طرح مدیریت جامع برای منطقه مانشت و قلارنگ و اثر طبیعی ملی دهلران تدوین و به تصویب سازمان حفاظت محیط زیست رسید و منتظر تامین اعتبار آن از سوی شورای برنامه ریزی استان برای اجرای طرح هستیم البته طرح مدیریت منطقه حفاظت شده کولگ نیز در حال طراحی و تدوین و آماده برای ارائه به سازمان و تصویب نهایی است و طرح مدیریت جامع تنگه رازیانه نیز مراحل پایانی تدوین خود را می گذراند.
ابدالی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین استاندار ایلام و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مي گويد: طرح مدیریت جامع و تفضیلی مناطق در راستای این تفاهم نامه بود و این طرح ها بعد از مطالعه و تدوین برای تصویب به کارگروه آمایش سرزمینی ارائه می شود و بعد از تصویب توسط این کار گروه برای تامین اعتبار و اجرای طرح به شورای برنامه ریزی استان عرضه می شود.
استفاده از نیروهای مردمی در حراست از عرصه های طبیعی
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی ایلام هم در زمینه وضعیت عرصه های طبیعی این استان مي گويد: به منظور کنترل عرصه های طبیعی با توجه به گستره و وسعت زیاد و تعداد کم افراد یگان حفاظت، نیروهای مردمی پس از تایید به صورت فصلی بکارگیری می شوند.
غلامرضا فتحی هدف از این کار را حراست از عرصه های ملی با کمک مردم و مشارکت دادن آنها در حفاظت از طبیعت استان ذکر کرده و مي افزايد: این طرح برای نخستین بار برای مهار آتش سوزی های امسال در استان اجرا شد که با انجام موفقیت آمیز آن در دیگر موارد نیز از نیروهای مردمی استفاده می شود. کاهش 79 درصدی آتش سوزی ها در استان ایلام
وی تاکید مي کند: یکی از مهمترین معضل هایی عرصه ها مساله آتش سوزی است که امسال با انجام اقدام های پیشگیرانه متعدد و تامین و تهیه تجهیزات، 15 فقره آتش سوزی در 245 هکتار داشتیم که نسبت به سال گذشته 82 درصد در وسعت و 79 درصد در فقره، کاهش داشته است.
فتحی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی و نیز مهار آتش رتبه نخست کشوری را در سال جاری به خود اختصاص داد، مي گويد: سعی ما کاهش موارد آتش سوزی در استان برای سال های آتی با انجام اقدام های پیشگیرانه است و به منظور مهار آتش امکاناتی چون رادفایر، فلکس پک، بیل، جلیقه محافظ، کفش برای نیروها تامین شده است. با اجرای طرح های مدیریت جامع و تفضیلی، افزایش سطح مناطق شکار و تیز اندازی ممنوع، گسترش مناطق حفاظت شده، تقویت نیروها و پایش مداوم مناطق، جلوگیری از بروز آتش و خرید تجهیزات برای آتش سوزی، سرشماری وحوش و پرندگان، شناسایی کانون های محل تجمع وحوش، پایش مناطق، تجهیز محیط بانان به امکانات مورد نیاز شناسایی نقاط قوت و ضعف برطرف کردن ضعف ها و تقویت نقاط قوت می توان آینده خوب و درخشانی را برای مناطق حفاظت شده استان ایلام متصور شد فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی ایلام با توجه به رابطه مستقیم و مداوم مردم استان به طبیعت مي گويد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه عرصه های طبیعی با متخلفان بشدت برخورد می شود.
وی مي افزايد: آموزش، پیشگیری و حفاظت از عرصه های طبیعی به مردم برای پاسداشت عرصه های ملی و جلوگیری از حوادث و رخدادهایی چون آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی در اولویت اداره کل و یگان حفاظت منابع طبیعی است.
فتحی ادامه مي دهد: در این راستا اقدام های متعددی صورت گرفته که حفاظت و بهره برداری مشارکتی توسط تعاونی های بهره بردار یا دامداران از جمله این فعالیت ها است که در قالب آن شرکت های تعاونی بهره بردار با فراگیری آموزش هایی نظیر چگونگی برداشت فرآورده های جنگلی با حفاظت و حراست از عرصه ها از محصولات و فرآورده های مختلف جنگلی استفاده می کنند.
وی ادامه مي دهد: با همکاری اداره کل امور عشایری استان همواره آموزش هایی برای جلوگیری از آتش سوزی و تخریب اراضی، زمان درست کوچ نشینی و ورود به عرصه ها و چرای احشام به عشایر کوچ نشین ارائه می شود.






منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن