تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816990686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۱ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۱۱ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان هستند
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بابیان اینکه ۱۱ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان هستند، گفت: ۶ نقطه جدید در کشور توسط پرندگان مهاجر آلوده‌شده است و به همه روستاییان و پرورش‌دهندگان هشدارهایی درباره شیوع این بیماری داده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز : مهدی خلج صبح امروز با سفر به قم در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور اظهار داشت: این‌گونه بیماری‌ها به علت زیانی که به عرصه اقتصادی و صنعت طیور می‌رساند، همواره جدی گرفته می‌شود و زمانی که جنبه‌های بهداشتی مخاطره‌آمیز برای انسان به وجود آورد اهمیت آن مضاعف می‌شود.


وی بابیان اینکه بیماری آنفلوانزای پرندگان بیشتر به‌واسطه ورود پرندگان مهاجر به کشور ایجاد می‌شود، افزود: زمانی که پرندگان مهاجر تلف می‌شوند مفهوم بدی برای پخش ویروس دارد، چراکه مردار آن‌ها توسط حیوانات دیگر متلاشی و ویروس گسترش می‌یابد.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور استخرهای بزرگ پرورش ماهی در قم را مدنظر قرار داد و گفت: این استخرها که مساحتی در حدود یک هکتار دارند نقطه جذابی برای پرندگان مهاجر به‌حساب می‌آید و به این دلیل شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان در قم هم پیداشده است.


وی با تأکید بر اینکه 11 استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان هستند، ابراز کرد: 6 نقطه جدید در کشور توسط پرندگان مهاجر آلوده‌ شده است و به همه روستاییان و پرورش‌دهندگان هشدارهایی درباره شیوع این بیماری داده‌ایم.


خلج به نمونه‌گیری  از یک هزار و 800 نقطه شامل محل‌های پرورش صنعتی طیور، مراکز روستایی و بازار عرصه پرندگان در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از 43 هزار نمونه‌برداری از این نقاط انجام‌شده  و بیش از 120 هزار آزمایش سرمی و مولکولی نیز صورت گرفته است.


به گزارش تسنیم، وی بابیان اینکه اولین مورد تلفات آنفلوانزای مربوط به 22 آبان ماه سال جاری بوده است، مطرح کرد: پس‌ازآن با نمونه‌برداری‌ها و ارسال آن به آزمایشگاه مشخص شد که ویروس جدیدی در بین پرندگان شیوع پیداکرده است که اقدامات ما در این زمینه ادامه دارد.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: پرورش‌دهندگان پرندگان مهم‌ترین کمک در مهار بیماری آنفلوانزای پرندگان را می‌توانند انجام دهند و اگر به موردی برخوردند سریعاً مراتب را گزارش کنند.


وی با درخواست از مردم برای عدم خرید پرندگانی که به‌صورت زنده و یا شکار شده‌اند، اظهار داشت: گوشت مرغ و سایر پرندگان را فقط از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و 100 درصد طیور کشتاری ما دارای کد رهگیری و بسته‌بندی‌ شده هستند.


خلج بابیان اینکه در برخی از استان‌ها تنها یک مورد از این بیماری گزارش‌شده و در برخی از استان‌ها هم بیش از سه هفته است موردی مشاهده نشده است اظهار داشت: ولی درهرصورت ما در آماده‌باش کامل هستیم.


وی استان‌های مرکزی، کرمانشاه، تهران، البرز، قزوین،گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، کرمانشاه و لرستان را درگیر با این بیماری دانست و گفت: در صورتی تنها یک مورد از این بیماری در کشور رؤیت شود تمام مرغداری معدوم می‌شود.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور استان قم را کانونی برای افزایش آلودگی‌ها برشمرد و افزود: آنفلوانزای پرندگان از 15 آذرماه سال جاری در قم شیوع پیداکرده و دامپزشکی به‌سرعت وارد عمل شده و به‌زودی شاهد خواهیم بود که اثری از این بیماری در قم وجود ندارد.


وی با درخواست از واحدهای پرورش طیور و پرندگان در قم ابراز کرد: درصورتی‌که موردی از تلفات پرندگان مشاهده شد هرچه سریع‌تر گزارش داده شود تا علاوه بر کنترل رفت‌وآمدها شاهد کاهش این بیماری در قم باشیم.




۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن