تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818880592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به دیدارهای هفته هجدهم دسته اول :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: نگاهی به دیدارهای هفته هجدهم دسته اول
فردا شاهد آغاز دور برگشت رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خواهیم بود.

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از روزنامه خبر ورزشی  با این حال نقل و انتقالات دراین بازی ها تا 6 بهمن ادامه خواهد داشت و این اتفاق خوبی است که از فوتبال حرفه ای الگوبرداری شده است. این زمان فرصت را به باشگاه ها و هم چنین بازیکنان می دهد که اشتباه خود را تصحیح کنند. 
نکته جالب اینکه در آستانه دور برگشت بازی ها نشست هم اندیشی با باشگاه ها برای صدور مجوز ملی برگزار شد که نماینده شش باشگاه در این نشست غایب بودند.این به واضح نشان می دهد لیگ یک ظرفیت 18 تیم را ندارد و به سود فوتبال است که تعداد تیم های حاضر در دسته اول باز هم کاهش یابد. این کمک می کند که عدالت در صعود رعایت شود. در حال حاضر در لیگ یک 18 تیم حضور دارند و در لیگ برتر 16 تیم اما تنها دو تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود می کنند. 
اما فجر سپاسی بعد از بازی با مس کرمان برای شرکت در جام ارتش های جهان راهی عمان خواهد شد و احتمالا 2 -3 بازی این تیم به تعویق خواهد افتاد! این یعنی بر هم خوردن نظم بازی ها و از همه مهمتر برنامه بازی های پیش رو دستخوش تغییر خواهد شد. 
دلخوش بودیم که تنها رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور است که منظم  و روی برنامه از پیش تعیین شده برگزار می شود که این دلخوشی را هم باید فراموش کنیم!
حضور در جام ارتش های جهان چه دستاوردی برای فوتبال باشگاهی و فجر سپاسی خواهد داشت؟ آیا سازمان لیگ برتر می دانست فجر می خواهد در این بازی ها شرکت کند؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است چرا برنامه دور برگشت را بر اساس شرکت فجر در بازی ها تدوین نکرده است؟ اگر سازمان لیگ برتر نمی دانسته بر چه اساسی با حضور فجر سپاسی در جام ارتش های جهان موافقت کرده؟ آیا نظم بازی های دسته اول وهم چنین حقوق دیگر تیم ها برای سازمان لیگ برتر مهم نیست؟ آیا دیگر تیم ها هم می توانند در جریان بازی ها چنین برنامه ریزی برای خود داشته باشند؟ 
سفر فجر سپاسی به عمان که بی شک به ضرر این تیم تمام می شود یک نمره منفی در کارنامه سازمان لیگ برتر خواهد بود که با این سفر موافقت کرده است در حالی که بازی های ارتش های جهان برای فوتبالیست های حرفه ای نیست. برای فوتبالیست های نیروهای مسلح است؟ آیا بازیکنان فجر جزء نیروهای مسلح هستند یا فوتبالیست های حرفه ای؟ 
با این توضیحات نگاهی خواهیم داشت به بازی های هفته هجدهم ...
خیبرخرم‌آباد - فولاد یزد ؛ پرتلاش تر از همیشه   خیبر خرم آباد باید در نیم فصل دوم برای ماندن در جدول بازیها تلاش کند و در این بین امتیازات دیدارهای خانگی در نهایی کردن این هدف تاثیر گذار است. خیبر امروز در خانه میزبان فولاد یزد است که در هفته های اخیر درگیر حواشی بسیاری بوده اما در نهایت با واگذاری امتیاز به نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی کمی شرایط بهتری پیدا کرده. هر دو تیم زخمی هستند و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. از این رو دراین بازی پرتلاش تر از همیشه بازی خواهند کرد و به دنبال روزنه های امید هستند . روزنه های امید برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی. 
گل‌گهر سیرجان - راه‌آهن تهران ؛ سقوط و سقوط 
  تیم سوم جدول درخانه میهمان تیم راه آهن است.حریفی که در هفته پایانی نشان داد صلابت خود را از دست داده است! طبیعتا گل گهر برای پیروزی دراین دیدار تلاش می کند اما اگر حریف خود را دست کم بگیرد ممکن است حتی سه امتیاز بازی را از دست بدهد. البته راه آهن در صورتی که شرایط مالی خود را روشن نکند و بهبود نبخشد بی شک آینده خوبی نخواهد داشت و مثل خیلی از تیم ها همان طور که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده از لیگ یک به لیگ 2 سقوط خواهد کرد! راه آهن در دور برگشت با مربیگری فرشید استحقاری به میدان خواهد آمد. 
مس رفسنجان - پارس جنوبی جم ؛ وسوسه صعود  مس رفسنجان شرایط بهتری به نسبت هفته های ابتدایی دارد اما حضور در رتبه دوازدهم جدول برای این تیم راضی کننده نیست به خصوص که پیش تر تا مرحله پلی آف لیگ برتر صعود کرده بود. میهمان این هفته مس رفسنجان تیم پارس جنوبی جم است که در رتبه ششم جدول قرار دارد و اختلاف 2 امتیازی با تیم دوم جدول و 6 امتیازی با صدرنشین این تیم را برای صعود به لیگ برتر وسوسه کرده است. هر دو تیم برای پیروزی بازی می کنند و تنها کسب سه امتیاز این دیدار است که مس و پارس جنوبی جم را به هدف نزدیک خواهد کرد. این بازی در چمن مصنوعی برگزار می شود. 
نساجی مازندران - اکسین البرز ؛ جدال آشنا در قائمشمهر  نساجی این روزها بیشتر از هر زمانی برای صعود به لیگ برتر امیدوار است. با تیم دوم جدول تنها سه امتیاز اختلاف دارد و با صدرنشین 6 امتیاز. این قابل جبران است و در نهایت می تواند رای به صعود نساجی به لیگ برتر دهد. با توجه به اینکه مهدی پرهام – مالک باشگاه به تازگی 40 درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده تیم از نظر روحی و روانی شرایط خوبی دارد و هر از حیث برای شکست تیم اکسین آماده است. تیمی که به نظر می رسد با یحیی گل محمدی به تیم متفاوتی تبدیل شود. جالب اینکه یحیی گل محمدی پیش تر در نساجی مربیگری می کرده است. 
فجرسپاسی شیراز - مس کرمان ؛ امتیاز دهی ممنوع 
  فجر سپاسی اگر چه در هفته های پایانی دور رفت ارایه گر بازی های خوبی بود و امتیاز گرفت اما باز هم یکی از کاندیداهای سقوط است به خاطر اینکه امتیازات زیادی از دست داده است. این تیم برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی از این پس نباید امتیاز بدهد . دست کم در بازی های خانگی. در آنسوی میدان  مس هم به دلیل امتیازات زیادی که از دست داده مدعی صعود نیست. مس هم در شرایطی به تیم  های مدعی نزدیک خواهد شد که از این پس کمتر امتیاز بدهد واز همه مهمتر در خانه حریفان  نیز امتیاز کسب کند. فجر سپاسی بعد از این بازی برای حضور در جام ارتش ها به عمان می رود.    ملوان بندرانزلی - آلومینیوم اراک ؛ جبران شکست دور رفت 
  ملوان تیم دوم جدول در صورت کسب سه امتیاز این دیدار موقعیت خود را در رده دوم جدول تثبیت خواهد کرد و حتی ممکن است به تیم صدرنشین نزدیک تر شود چرا که سپیدورد این هفته یک بازی سخت پیش رو خواهد داشت. ملوان در بازی رفت ارایه گر بازی تهاجمی بود و 3-2 پیروز شد. بنابراین محتمل است آلومینیوم اراک برای جبران شکست دور رفت به دنبال پیروزی باشد. از سویی آلومینیوم اراک با نفرات جدیدی که به خدمت گرفته نشان داده به دنبال امتیازات از دست رفته دور رفت است. این طور می شود گفت هر دو تیم برای کسب سه امتیاز بازی می کنند. 
بادران تهران - سپیدرود رشت ؛ دوئل با صدرنشین 
  این بازی حساس ترین بازی هفته هیجدهم است چرا که پای صدرنشین در میان است. بادران به واسطه امتیازاتی که در دور رفت از دست داده 6 امتیاز از تیم دوم جدول عقب است و این بدین معنی است که بادران برای مدعی شدن در هفته های پیش رو باید بهتر از مدعیان عمل کند. سپیدورد به سختی موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کرده و نمی خواهد این موقعیت را به راحتی از دست دهد. هر چند شکست در این دیدار هم موجب تدوام صدرنشینی سپیدورد خواهد شد اما احتمالا موجب کاهش اختلافات خواهد شد. سپیدورد شایان مصلح را حففظ کرده است. 
استقلال اهواز - خونه به خونه مازندران ؛ بازی زیبا در غیاب تماشاگر 
  استقلال اهواز از 17 بازی انجام داده در دور رفت تنها 5 امتیاز کسب کرده و می شود گفت از هم اکنون یکی از دو کاندیدای سقوط است مگر اینکه در بازی های پیش رو نمایشی متفاوت داشته باشد و در نتیجه گیری بسیار خوب عمل کند. در بازی این هفته استقلال اهواز میزبان تیم  خونه به خونه است. تیم مازنی برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند و طبیعتا همه هم و غمش در این بازی کسب سه امتیاز است. با توجه به نیت های متفاوت دو تیم برای کسب سه امتیاز انتظار می رود بازی زیبایی را شاهد باشیم. حیف که این بازی تماشاگر زیادی نخواهد داشت. 
ایران جوان بوشهر - نفت مسجدسلیمان ؛ بازی با حریف متفاوت 
  ایرانجوان بوشهر در سه هفته پایانی متفاوت بازی کرد و متفاوت نتیجه گرفت. این تیم به سه پیروزی متوالی نشان داد که دیگر تیمی ضعیف نیست و می خواهد به سمت رده های بالای جدول گام بردارد. ایرانجوان در بازی این هفته میزبان تیم نفت مسجد سلیمان است که در تعطیلات زمستانی تغییراتی در کادر فنی اش داشته بدین شکل که سهراب بختیاری زاده از کار برکنار شد و جای خود را به علیرضا حافظی داده است. طبیعتا نفت از این پس با اندیشه های متفاوت به میدان خواهد آمد. بنابراین ایرانجوان برای پیروزی باید تلاش مضاعفی داشته باشد.

10:04  1395/10/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن