تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817404212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویداد «مشهد ۲۰۱۷» مورد بی مهری قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نماینده مردم در شورای شهرمشهد:
رویداد «مشهد ۲۰۱۷» مورد بی مهری قرار گرفته است

کراپ‌شده - عامری


شناسهٔ خبر: 3864308 - پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
استانها > خراسان رضوی

.jwplayer{ display: inline-block; } مشهد ـ نماینده مردم در شورای شهرمشهدگفت:باید باور کنیم که رویدادمشهد ۲۰۱۷یک رویداد ملی است وباید تمام نهادهای کشوری پای کارمی آمدند،اما متاسفانه مشهد و این رویدادمورد بی مهری قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار مهر، مشهد در سال ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵ تا دی ماه ۱۳۹۶) ، از جانب آیسیسکو(سازمان علمی، فرهنگی و آموزش اسلامی ) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد. پیشینه این عنوان مربوط به سال ۲۰۰۵ میلادی است که سازمان آیسیسکو برای اولین بار شهر مکه را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزید واز سال بعد هرساله ۳ شهر در سه منطقه عربی ،اوراسیا، آفریقا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شوند. رویداد مشهد ۲۰۱۷ یک رویداد بین المللی و فرهنگی محسوب می شود که از این ظرفیت برای معرفی شهر های جهان اسلام و هم افزایی بین مسلمانان می توان بهره مند شد. برای بررسی وضعیت مشهد در این رویداد با محمود عامری عضو شورای اسلامی شهر مشهد که برای بازدید از خبرگزاری مهر به دفتر سرپرستی خراسان رضوی آمد به گفتگو نشستیم:

*برایمان از ویژگی های رویداد مشهد ۲۰۱۷ بگویید؟ مشهد در رویداد مشهد ۲۰۱۷ می تواند روابط و مراودات بین المللی خود را با فرهیختگان و دانشمندان جهان اسلام برقرار کرده و با جمع کردن آن ها برای مسائل پیش روی نهضت جهانی اسلام که اعم از نیازهای فرهنگی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و سیاسی  و حرکت به سوی تمدن اسلامی است فکر کنیم و بهترین و پخته ترین راه را پیدا کنیم. لذا این رویداد می تواند منشأ برکات بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی باشد. *به نظر شما چرا شهر مشهد برای این میزبانی انتخاب شد؟ از ویژگی های تاریخی مشهد نیز می توان به حضور ادیان، فرق، گروه های مختلف اشاره کردشهر مشهد وضعیت خاصی نسبت به سایر شهرهای کشور و حتی برجستگی هایی هم نسبت به سایر شهرهای دنیا دارد، مشهد دومین کلانشهر کشور محسوب می شود و سالانه پذیرای جمعیت قابل توجهی ازائران داخلی و خارجی است و از ۴۰ کشور خارجی زائر داشته ایم. از ویژگی های تاریخی مشهد نیز می توان به حضور ادیان، فرق، گروه های مختلف اشاره کرد یا زمانی مشهد مهم ترین مراکز علمی جهان اسلام را در خود جای داده بوده است و مردم این خطه همواره با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرده و به تبادل افکار پرداخته اند، لذا این شهر می تواند محلی برای تبادل علم و فرهنگ در جهان اسلام باشد. *این رویداد چه تاثیری در جهان اسلام خواهد داشت؟ امروز ما می بینیم استکبار جهانی در صدد تحقق اسلام هراسی و مطرح کردن اسلام تکفیری با رفتارهای تروریستی بوده و برای تحقق این هدف از هیچ جنایتی مضایقه نکرده است، رویداد مشهد ۲۰۱۷ می تواند  فرصت مناسبی برای معرفی اسلام ناب یعنی اسلام برگرفته از قرآن و عترت در سطوح بین المللی  باشد و از طرفی قطعا این رویداد فقط یک رویداد شهری یا استانی نیست و با ظرفیت هایی که گفته شد قطعا این رویداد، ملی است و افتخاری برای نظام حمهوری اسلامی است، لذا تمام قوای سه گانه  باید به میدان آمده و از این فرصت ویژه که افتخار و همچنین فرصتی است برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در سطوح بین المللی استفاده کنند. *آیا از این فرصت استفاده مناسب شده است؟ متاسفانه قریب به ۵ سال از زمانی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد تا تاسیس ستاد اولیه این رویداد می گذرد و این یعنی تقریبا پنج سال را به راحتی از دست داده ایم و متاسفانه تا الان نهادهایی که باید برای این رویداد برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کردند، به صورت خیلی هنرمندانه این فرصت را سوزاندند و حتی وعده هایی را که داده بودند نیز عملی نکرده اند. از طرف وزارت خانه های فرهنگ و همچنین وزارت راه و شهرسازی وعده هایی در حوزه زیرساخت های شهری، در حوزه هنر و فرهنگ و همچنین ترمیم آثار باستانی شهر داده شد که هیچکدام محقق نشده است و ما می بینیم هیچ حرکتی جهت بهره گیری از این فرصت انجام نگرفته است که عامل آن بی برنامگی و یا عدم توجه به این فرصت است. هیچکدام از دستگاه های دولتی به صورت قابل توجهی پای کار این رویداد نیامدند و فقط تا الان همه چیز در حد صحبت و سخنرانی بوده است.

*پس می توان گفت از این رویداد فقط یک نام را یدک کشیده ایم؟ درست است. زیرا همانطور که گفتم وعده های داده شده هم محقق نشد و نتوانستیم در سطح ملی از این فرصت استفاده کنیم. در سایر کشورهای دنیا اگر شهری به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب می شد، تمام امکانات و ظرفیت های آن کشور و آن دولت به کمک آن شهر و ایجاد زیرساخت های موردنیاز آن می شد اما این اقدام در کشور ما انجام نشد و رویداد مشهد ۲۰۱۷ مورد بی مهری تمامی دستگاه های کشوری قرار گرفت. شما ببینید وقتی از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می کنند در واقع این شهر نمود و مثالی از آن کشور بوده و آن منطقه باید از همه لحاظ گل سرسبد آن کشور باشد. تلاش کردیم با عزیزانی که در وزارتخانه های مرتبط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی که مسئولیت دارند ارتباط برقرار کنیم اما باید بگویم که تقریبا تمام این برنامه ها با بودجه های خود مشهد و شهرداری در حال اجرا است. *پس تنها ظرفیتی که برای این رویداد وجود داشته، استفاده از طرفیت داخلی شهر بوده است؟

شهرداری و شورای چهارم شهر مشهد از هیچ تلاشی برای پیشبرد این مهم مضایقه نکرده است به هر حال توان شهری برای اقدام به اندازه منابع و سرمایه های آن شهر است و به تنهایی نمی تواند شهر خود را بدون هیچ منابع خارجی برای یک رویداد بین المللی آماده کند اما واقعا و با صراحت می گویم که شهرداری و شورای چهارم شهر مشهد از هیچ تلاشی برای پیشبرد این مهم مضایقه نکرده است و نمود عینی آن را نیز نه تنها مردم مشهد بلکه تمام کشور لمس کرده اند. *برای این رویداد ستاد یا کمیسیون راهبردی نیز تشکیل شده است؟

شورای اسلامی چهارم شهر مشهد مقدس از سال اول شروع به کار خود یعنی سال ۱۳۹۳ لایحه ای را بررسی کردند و در آن جلسه این مجوز به شهرداری داده شد تا برای محیا کردن رویداد ۲۰۱۷ از ظرفیت های شهرداری و سازمان های وابسته و همچنین همکاری با سایر دستگاه های خصوصی و دولتی بتواند مراسم پیش رو را به نحو احسن اجرا کند. لذا در این راستا برنامه های قابل توجهی در شهرداری انجام شده است که از جمله آن می توان به تشکیل شورای راهبردی ستاد مشهد ۲۰۱۷ اشاره کرد که با شروع به کار شورای چهارم تشکیل شد و این ستاد با حضور معاونت های مربوطه شهرداری و همچنین برخی از روسای کمیسیون های شورای شهر تاکنون به صورت منظم برنامه های برگزاری این مراسم را طی جلسات هم اندیشی تعیین وتصویب کرده اند. *شهرداری و شورای چهارم شهر مشهد به سهم خود چه اقداماتی انجام داده اند؟

یکی از مهم ترین بحث های مرتبط با مدیریت شهری که نمود بین المللی نیز دارد، بحث زیرساخت های حمل و نقلی است که دو معاونت عمران و حمل و یکی از مهم ترین بحث های مرتبط با مدیریت شهری که نمود بین المللی نیز دارد، بحث زیرساخت های حمل و نقلی است که دو معاونت عمران و حمل و نقل ما در این قضیه دخالت داشته اندنقل ما در این قضیه دخالت داشته اند و نمونه آن هم توسعه خط یک قطارشهری از ایستگاه غدیر تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد است که اولین شهر در کشور هستیم که خطوط قطارشهری خودرا به فرودگاه متصل کرد، آغاز به کار خط دو قطار شهری که فاز اول آن از بلوار طبرسی تا میدان شهدا در دهه فجر سال جاری آغاز به کار می کند و بهره برداری نهایی آن هم در آذر ماه سال آینده است، احداث خط سه قطار شهری، نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سه هزار و ۵۰۰ دستگاه و همچنین نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برخی از اقدامات مهم انجام شده است. برنامه ریزی شده است پایانه های مسافربری برای اجرا، اقداماتی اعم از تکریم زائرین، مجاورین و مهمانان خارجی در قالب فرهنگی، تبلیغی و خدمات رسانی انجام دهند. در حوزه بحث حمل و نقل و ترافیک نیز برنامه ریزی های متنوعی جهت کنترل ترافیک و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای شهروندان و میهمانان انجام شده است. اما اقدامات کلی دیگری  سایر معاونت ها انجام داده اند شامل ایجاد بوستان های جدید، زیبا سازی سیما و مناظر شهری، میادین میوه و تره بار، برنامه ریزی های فرهنگی برای استفاده از همه تابلوها و بیلبوردهای شهرداری و استفاده از فرهنگسراها نیز از جمله این اقدامات فرهنگی است. باید باور کنیم که این رویداد یک رویداد ملی است و باید تمام نهادهای کشوری پای کار این رویداد می آمدند اما متاسفانه مشهد مورد بی مهری قرار گرفته است، باید بگویم تمام آنچه که در توان شهرداری و شورا بوده است به اجرا درآمده تا بتوانیم دین خود را به مردم شهر و بلکه به مردم جهان ادا کنیم، زیرا معتقدیم که از انوار بارگاه مطهر رضوی تمام مردم جهان باید بهره ببرند و هرکس که به این شهر می آید توشه معنوی و فرهنگی برای خود برگیرد ودست پر و با رضایت کامل از خدمات به محل زندگی خود برگردد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن