تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817475721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار‌ به قوه قضائيه را تا انتخابات ادامه می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فشار‌ به قوه قضائيه را تا انتخابات ادامه می‌دهند
گاهي از ناحيه افراد مختلف، بدون اطلاع يا با اطلاع و متأسفانه با مقاصد سوء، به قوه‌قضائيه تعرض مي‌شود كه اين بي‌انصافي‌ها به هيچ وجه قابل قبول نيست. در پرونده فساد 3‌هزار ميلياردي، كار قوه قضائيه بسيار عظيم بود كه متأسفانه هنوز ابعاد آن به اندازه كافي تبيين نشده است.


«گاهي از ناحيه افراد مختلف، بدون اطلاع يا با اطلاع و متأسفانه با مقاصد سوء، به قوه‌قضائيه تعرض مي‌شود كه اين بي‌انصافي‌ها به هيچ وجه قابل قبول نيست. در پرونده فساد 3‌هزار ميلياردي، كار قوه قضائيه بسيار عظيم بود كه متأسفانه هنوز ابعاد آن به اندازه كافي تبيين نشده است. در پرونده بابك زنجاني نيز بنده از سخنگوي قوه قضائيه خواسته‌ام كه در فواصل مختلف، زحمات قوه قضائيه را در اين پرونده كه چند هزار ساعت نفر كار برده است، براي مردم تبيين كند... . سخن گفتن از زبان مردم با نيات تبليغاتي كار صحيحي نيست. ما اتفاقاً معتقديم كه بايد براي مردم روشن شود كه چه كسي كوتاهي كرده است؟ ان‌شاءالله سخنگوي قوه قضائيه با ذكر اسناد و تاريخ اقدامات، بيان خواهد كرد كه تا كنون چه كارهايي و به چه ميزان در قوه قضائيه انجام شده است.» 
     ***
اين گزاره بخشي از سخنان آيت‌الله آملي لاريجاني در جمع مسئولان عالي قضايي است كه در آن از سخنگو خواسته بود بخشي از ابعاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را باز و براي افكار عمومي تبيين نمايد. روز سه‌شنبه نيز رئيس‌جمهور در توئيتر خود نوشته بود: « دولت حاضر است با تشكيل سامانه‌اي تمام دخل و خرج حساب‌هايش را روشن كند و در مقابل انتظار است قوه قضائيه نيز همه حساب‌هاي خود را روشن نمايد. » دستور رئيس قوه قضائيه و متن توئيتري رئيس‌جمهور، سخنگوي قضائيه را برآن داشت تا ابعاد ديگري را از اقدامات قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اقتصادي روشن كند. حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي معتقد است بخش زيادي از فشار‌ها و هجمه‌ها به اين دليل است كه قوه قضائيه به‌شدت به‌دنبال دانه‌درشت‌هاست و علت اينكه به قوه قضائيه فشار وارد مي‌كنند، اين است كه به سراغ متخلفان بزرگ و كساني كه دست اندازي‌هاي بزرگ به بيت‌المال و اموال عمومي دارند، رفته است. 
  
به نام شفافیت نباید فریبکاری کرد
اژه‌اي روز گذشته در همايش تخصصي معاونين و رؤساي ادارات مبارزه با سرقت پليس آگاهي با اشاره به اينكه اگر مي‌خواهيم صحبت از شفافيت كنيم فريبكاري نكنيم، گفت: آيا دولت همه قراردادها را به‌صورت شفاف مطرح مي‌كند، قطعاً نه، مثلاً در برجام خيلي چيزها را نگفتند ولي وقتي افشا مي‌شد يا امريكايي‌ها مي‌گفتند مجبور به اطلاع‌رساني مي‌شدند. به گزارش فارس، سخنگوي قوه قضائيه در اين همايش ابتدا با تبيين زمينه‌هاي سرقت در جامعه پرداخت و با بيان اينكه بر اساس آمار اولين اتهام كيفري در دادگستري‌هاي سراسر كشور سرقت است، گفت: هيچ‌كس منكر اين نمي‌شود كه يكي از عوامل دزدي فقر و بيكاري و گراني است. وي با طرح اين سؤال كه آيا رفع بيكاري و فقر و فرهنگ‌سازي در اختيار قوه قضائيه و نيروي انتظامي است، تصريح كرد: دولت وظيفه دارد نسبت به شكاف طبقاتي كه ايجاد مي‌شود برنامه‌ريزي كند، اگر كسي توانست بيش از ٦٠ ميليون به عنوان دريافت حقوق از دولت داشته باشد و يك نفر فقط بخواهد با پول يارانه زندگي كند شكاف خيلي عميق مي‌شود. 
    
نقش معرفي مجرم به جامعه در كاهش جرم
اژه‌اي گفت: يكي از عواملي كه باعث كاهش جرم مي‌شود معرفي مجرم به جامعه است فردي بيش از هزار ميليارد تومان را كه با دوز و كلك برده حالا مي‌خواهيم معرفي كنيم، مي‌گوييم «ج. م» خب اين يعني چه؟ مردم مسخره مي‌كنند. تلويزيون جرئت پخش تصوير سارق مسلح را ندارد. وي ادامه داد: اگر قانون اجازه مي‌داد كه معرفي شوند هم به نفع مردم و پليس و قوه قضائيه بود هم به ضرر مجرم. دادگاه‌ها علني است اما نه خبرنگار مي‌تواند چيزي منتشر كند نه رسانه ملي اجازه دارد چيزي پخش كند. اين اشكال قانون است. 
   
بگوييد چگونه از بانك‌هاي زيان‌ده پاداش‌هاي ميلياردي داديد
معاون اول قوه قضائيه گفت: اين روزها مطلبي را مي‌شنويم كه از يك جهت بسيار خوب است و از جهت ديگر برخورد ابزاري مي‌شود، مي‌گويند بايد شفاف باشد خب اين بسيار خوب است اما در برخي موارد و اينكه شفافيت با شفافيت‌نمايي فرق دارد. انتخابات كه پيش مي‌آيد برخي شفاف‌نمايي و از بحث شفافيت استفاده ابزاري مي‌كنند. وي ادامه داد: در خيلي از موارد آيا مسائل طبقه‌بندي شده را در هر مرحله‌اي مي‌شود باز كرد؟ آيا شوراي امنيت ملي همه مصوبات خود را اعلام مي‌كند؟ يا دولت همه قراردادهاي خود را اعلام مي‌كند؟ در برجام خيلي از حاشيه‌ها بود كه بعداً لو رفت، در مورد فيش‌هاي حقوقي مردم از همه ما خصوصاً دولت سؤال دارند، مثلاً مي‌گويند همه بانك‌هاي دولتي ما سودده هستند يا زيان‌ده؟ كسي پيدا نمي‌شود بگويد همه سودده هستند. كساني كه از اين شركت‌ها و بانك‌هايي كه سودده نبودند پاداش ميلياردي گرفتند چرا موضوع بسته شد؟ اژه‌اي افزود: خيلي مسائل در مراحلي قابل‌شفافيت نيست، اگر مي‌خواهيم صحبت از شفافيت كنيم فريبكاري نكنيم. اگر بخواهيم كارها درست شود بايد صداقت را همراه شفافيت كنيم. وي ادامه داد: من از قول ايرنا مطلبي را ديدم كه رئيس‌جمهور گفته حساب‌هاي قوه قضائيه بايد شفاف شود كساني كه مي‌دانند و حق را مي‌پوشانند بدانند مسائل حساب‌هاي قوه كاملاً شفاف است، نمايندگان مجلس اسناد آن را ديده‌اند. 
   
فشار می‌آورند چون سراغ دانه‌درشت‌ها رفته‌ایم 
معاون اول قوه قضائيه گفت: از سال ٧٤ تا امروز همه در جريان هستند و موضوع روشن است. من تحليلم اين است يك فشار مضاعفي را بر قوه قضائيه و برخي نهادها وارد مي‌كنند و تا زمان انتخابات ادامه مي‌دهند. علت اين است قوه دارد با دانه درشت‌ها، آقازاده‌هاي متخلف و صاحبان قدرت برخورد مي‌كند. وي افزود: شما نگاه كنيد طي هفته‌هاي گذشته چه كساني بازداشت شدند، بسياري از تخلفات از سيستم بانكي است به جاي اينكه آن را درست كنند اين حرف‌ها را مي‌زنند. برخي از همين آقايان كه اخيراً بازداشت شدند ٦٠٠تا هزار ميليارد بدهي دارند، يك نفر كه الان پرونده‌اش باز است در چند ماه بيش از ٦٠٠ چك برگشتي داشته است. اژه‌اي گفت: چرا نبايد اسامي اينها اعلام شود، حيف كه قانون اجازه نمي‌دهد اسم ببرم.


خب چرا بدهي بانك‌ها به دولت و دولت به بانك مركزي را شفاف نمي‌كنيد؟ اينها منابع ما را از بين مي‌برد يا يك سرقت ضبط ماشين؟ سرقت ضبط ماشين بد است و آن فرد مجرم و بايد با او برخود شود، اينها بد نيست؟ وي افزود: ايرنا باز از قول روحاني نقل كرده ما حاضريم يك سامانه براي دخل و خرج دولت راه‌اندازي كنيم، خب چرا نمي‌كنيد؟ چه كسي جلوي شما را گرفته است. يا ديگري ادعا كرده حاضريم منابع انتخاباتي‌مان را شفاف كنيم. به شرط اينكه بقيه هم اين كار را بكنند. چرا شرط مي‌گذاريد خب شما انجام دهيد. معاون اول قوه قضائيه گفت: اينها مي‌خواهند قوه را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشت‌ها برداريم؛ شما اگر هزار سارق معمولي را بگيريد صداي هيچ كسي درنمي‌آيد ولي وقتي يك بدهكار ٦٠٠ يا هزار ميلياردي را مي‌گيريد قضيه فرق مي‌كند. اين فشارها از داخل و خارج بيشتر خواهد شد و احتمالاً تا انتخابات ادامه خواهد داشت. اژه‌اي تصريح كرد: الان از شما مي‌پرسم براي ستاد انتخاباتي رياست جمهوري يك نفر چقدر پول لازم است؟ قطعاً بالاتر از ٢٠ ميليارد؛ خب شما بگوييد اين پول از كجا آمده؟ 


اژه‌اي درجمع خبرنگاران
حساب‌هاي قوه قضائيه شفاف است و شفاف‌تر از اين هم هر كه بخواهد در اختيارش قرار مي‌گيرد. بيش از 200 نفر از نمايندگان افرادي بودند كه شهادت بر اين معنا دادند.
   
نقل قول شده كه آقاي تركان گفته‌اند كه ما حاضريم بگوييم چقدر پول خرج كرده‌ايم و از چه كساني گرفته‌ايم و نيز از چه منابعي اين را گرفته‌ايم. اين را بگويند؛ شرط نمي‌خواهد، يعني واقعاً همين يك كلمه را به مردم بگويند كه در دوران انتخابات رياست جمهوري، چقدر هزينه كرده‌اند و اين از چه منابع و چه كساني گرفته شده است. 
 
مطلبي كه بيان مي‌كنم، تحليل نيست و خبر است و سيستم‌هاي اطلاعاتي ما اين خبر را مي‌دهند و شواهد و قرائني هم در اين زمينه وجود دارد كه موضوع ( اعتصاب غذاي آرش صادقي) از خارج سرچشمه مي‌گيرد و برخي از عوامل داخلي آن را دنبال مي‌كنند و دامن مي‌زنند مبني بر اينكه افراد را وادار مي‌كنند كه به هر نحوي قوه قضائيه را تحت فشار قرار دهند. علت آن هم اين است كه قوه قضائيه با مفسدين دانه‌درشت، آقازاده‌هاي داراي فساد و افراد منتسب به قدرت برخورد مي‌كند و آنها احساس مي‌كنند كه عن‌قريب قوه قضائيه سراغ برخي از افراد مي‌رود، بنابراين مي‌خواهند پيشگيري و جو‌سازي كنند و فشار بياورند. 
 
افراد را وادار به اعتصاب غذا مي‌كنند. قوه قضائيه كاملاً آماده است كه هر كس، اعم از خانواده زنداني يا ديگران حرفي دارند، حرف حق را بشنود اما حتماً برخي اشكالات وارد است كه بايد آنها را رفع كرد اما بدانند و يقين داشته باشند كه ما تسليم فشار، زور و امر خلاف قانون نمي‌شويم. 






تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن