واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فيلمهاي كودكان بايد به سمت فانتزي شدن حركت كند
همدان - خبرگزاري مهر: كارگردان فيلم شادونه و شبح سياه گفت: فيلم كودكان نبايد به آپارتمان و روستا منحصر شود و بايد فيلمها به سمت فانتزي شدن حركت كند زيرا اگر ما نتوانيم اين خواسته را برآورده كنيم مخاطبان را از دست مي دهيم.
به گزارش خبرنگار مهر در همدان، احمد درويش علي پور در نشست رسانه اي فيلم شادونه و شبح سياه كه با حضور تهيه كننده، بازيگر و طراح صحنه اين فيلم برگزار شد، اظهار داشت: فيلمسازي از روي كاراكترهاي برنامه هاي تلويزيوني لطمه اي به فيلم نمي زند و برقراري ارتباط را براي مخاطب راحت تر مي كند.
وي كه به همراه تيم خود در بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در همدان حضور يافته است، اظهار داشت: بچه ها پيچيدگي را دوست ندارند و مي خواهند با قصه به راحتي ارتباط برقرار كنند و نظر خود را درباره كار با صراحت ارائه دهند.
وي اظهار داشت: براي ما مهم اين بود كه در فيلم نشان دهيم شبح متوجه اشتباه خود شده و در صدد جبران اشتباه خود است.
كارگردان فيلم شادونه و شبح سياه با بيان اينكه كار كردن براي كودكان لذت بخش است اظهار داشت: استفاده از تكنولوژي براي ساخت فيلم كودك اجتناب ناپذير است و ما شجاعت داشتيم كه در ژانر كودكي كه بسيار فقير است، اقدام به فيلم سازي كنيم.
تهيه كننده فيلم شادونه و شبح سياه نيز گفت: كار با كودك بايد جدي گرفته شود چرا كه امروز ديدي كه در سينما وجود دارد اين است كه كودك را هميشه در رده بعدي مي بينيم.
محمد رضا طريقت اظهار داشت: حرفهاي شخصيتهاي كودك تلويزيون در سينما به راحتي پذيرفته مي شود و ارتباط خوب مجري برنامه هاي تلويزيوني با كودكان راهي بود كه در فيلم شادونه و شبح سياه به خوبي رعايت شد.
وي خاطرنشان كرد: كساني كه وارد كار كودك مي شوند به نوعي بازار اقتصادي خود را نيز پيدا مي كنند اما اين اتفاق به درخواست خاله شادونه براي وي اتفاق نيفتاد كما اينكه موفقيتش را در پي داشت.
طريقت با تاكيد بر اينكه براي انتخاب بازيگر خردسال نياز به سرمايه گذاري بيشتري است، بيان داشت: بازيگران خردسال را بايد در محله ها و شهرها جستجو كنيم و با صرف انرژي زياد آنها را به فضاي كار نزديك كنيم.
مليكا زارعي بازيگر نقش شادونه در اين فيلم گفت: هنگامي كه فيلمنامه را خواندم فكر كردم بهتر است هيچ تفاوتي در نقشم ايجاد نشود زيرا شخصيت من در ذهن بچه ها شكل گرفته بود.
وي ادامه داد: دنياي شاد بچه ها را با هيچ چيز عوض نمي كنم و به رغم پيشنهادهاي زيادي كه براي بازيگري در نقش هاي مختلف داشته ام براي اينكه مخاطبم سر در گم نشود آنها را نپذيرفته ام.
زارعي خاطرنشان كرد: انسان بايد هدف مشخصي در زندگي داشته باشد و هدف من كار با كودك است و تلاش مي كنم ارتباطم را با مخاطبم افزايش دهم.
طراح صحنه فيلم شادونه و شبح سياه گفت: فضاي كار براي بچه ها با فضاي كار براي بزرگسالان تفاوت زيادي دارد و نماهايي كه براي برنامه هاي كودكان ساخته مي شود، نبايد خسته كننده باشد.
مهسا ميرزايي اظهار داشت: نماهاي فيلم شادونه و شبح سياه شاد بود و ارتباط خوبي با بچه ها برقرار كرد.
يکشنبه 2 تير 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]