تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817418316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین مجوز تولید زالوی بهداشتی در قزوین صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیر شیلات استان قزوین:
اولین مجوز تولید زالوی بهداشتی در قزوین صادر شد

زالو


شناسهٔ خبر: 3868574 - چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین مجوز پرورش زالوی بهداشتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین صادر شد. به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رحمانی در نشست هم اندیشی استاندار قزوین با تولیدکنندگان، بهره برداران بخش کشاورزی که روز چهارشنبه در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: امسال پیش بینی می شود ۴۲۰۰ تن انواع ماهی در مزارع و استخرهای پرورشی استان تولید شود. وی افزود: از مجموع تولید پیش بینی شده امیدواریم ۹۵ درصد آن محقق شود که ۵۰۰ تن در استخرها ذخیره خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: از مجموع پیش بینی ۴۲۸۰ تن ماهی تولید شده مقدار ۳۶۰۰ تن صید است و مابقی در استخرها برای سال آینده ذخیره خواهد شد. رحمانی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۶۹۳ تن انواع ماهی سردآبی، گرمابی و خاویاری در استخرهای استان تولید شد. وی بیان کرد: در استان قزوین ۲۷۰ مزرعه و استخر پرورش انواع ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و زینتی فعال است.

اولین مجوز پرورش زالوی بهداشتی در قزوین صادر شد مدیر شیلات استان قزوین یادآورشد:باتوجه به اهمیت طب سنتی در درمان باید بستر توسعه این فعالیت در استان نیز فراهم شود که پرورش زالو از آن جمله است. وی گفت:به طور معمول منبع زالو در شالیزارهای شمال کشور است که مردم منطقه از آن استفاده می کنند اما بهداشتی بودن آن زیر سوال است و نمی توان با قاطعیت از آن استفاده کرد اما تولید بهداشتی آن می تواند بخشی از نیازهای درمانی در این حوزه را تامین کند. رحمانی بیان کرد: در کشور تاکنون ۱۰ فقره مجوز تولید و پرورش زالوی بهداشتی صادر شده که خوشبختانه  یک فقره آن در استان است. وی اضافه کرد: طرح تولید و پرورش زالوی بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی و شیلات انجام می شود و طرح بسیار خوبی برای تامین نیاز استان در این بخش است.

مدیر شیلات استان قزوین بیان کرد: این طرح با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه زالو در سال با ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار که ۲۵۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی خواهد بود توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.   وی گفت: در تولید ماهیان زینتی در رتبه سوم، ماهی خاویاری رتبه ششم، منابع آبی رده هفدهم، تولید ماهیان سردابی رتبه ۱۱ و گرمابی در رده ۲۳ کشوری هستیم. رحمانی اظهارداشت: امسال دو فقره پروانه تاسیس ماهیان زینتی آب شیرین به ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه و زالوی طبی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در شیلات صادر شده است. مدیر شیلات استان قزوین بیان کرد: همچنین ۱۳ فقره پروانه بهره برداری به ظرفیت ۱۲۵ تن و ۹۰ هزار قطعه ماهی زینتی، سه فقره تمدید پروانه تاسیس به ظرفیت ۱۵ تن و یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه، یک فقره صدور پروانه نوسازی و بهسازی به ظرفیت ۱۰ تن و یک فقره مجوز توسعه شیلات به ظرفیت ۳۰ تن با ۶۰۰ هزار قطعه از دیگر فعالیت های شیلات استان در سال جاری است. رحمانی یادآورشد: بر اساس بررسی های کارشناسی از رودخانه شاهرود ظرفیت تولید حدود ۹۰۰۰ تن ماهی در بالادست حدود ۸۰۰۰ تن ماهی سردابی و درپایین دست ۱۰۰۰ تن گوشت ماهی خاویاری ونیز ۵۰ تن تولید خاویار وجود دارد که می تواند برای ۱۸۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کند که این طرح برای اجرا پیشنهاد می شود.

وی افزود: اجرای این طرح مهم با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان با احداث مجتمع های پرورش ماهی قابل اجراست. رحمانی اظهارداشت: جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی با ظرفیت سرمایه گذاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای هر واحد ۵۰۰ تنی توسط بخش خصوصی و مدیریت تامین نهاده ها و ارائه محصول به بازارهای داخلی و خارجی در اجرای کار موثر است. وی بیان کرد: با پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه شیلات در استان قزوین با هدف توسعه شیلات در عرصه ها و منابع های مختلف در کمیسیون عالی شیلات می توان به اجرای طرح کمک کرد که از استاندار قزوین انتظار همراهی و مساعدت داریم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن