تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816969893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتاين‌ماير: نشانه‌هايي از اميد به صلح در سوريه ايجاد شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اشتاين‌ماير: نشانه‌هايي از اميد به صلح در سوريه ايجاد شده است
در پي برقراري آتش‌بس سراسري در سوريه، وزير خارجه آلمان گفت كه نشانه‌هايي از اميد براي مردم سوريه ايجاد شده و اين كشور به صورت جدي نيازمند تعامل سياسي است. نماينده پارلمان سوريه هم نسبت به برقراري صلح در اين كشور ابراز اميدواري كرد.
دور تازه آتش‌بس در سوريه كه با توافق ميان دولت دمشق و شماري از گروه‌هاي مخالف مسلح، از روز جمعه اجرايي شده، اميد به دستيابي به راه‌حل سياسي براي بحران اين كشور را تا حدي افزايش داده است. فرانك والتر اشتاين‌ماير، وزير خارجه آلمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه آلماني‌ «راينيشن‌پست» خواستار تمديد آتش‌بس در سوريه شد و گفت: «تحقق آتش‌بس كم يا بيشتر، نمادي از اميد را براي مردم سوريه ايجاد كرده است اما روزها و هفته‌هاي آينده نشان مي‌دهند آيا آتش‌بس براي تحقق ثبات مؤثر است يا نه. براي تحقق صلح به عدم‌وجود تقابل نظامي نياز است. بدون مذاكرات سياسي و حضور تمامي نقش‌آفرينان جنگ تمام نخواهد شد.» اشتاين‌ماير افزود: «در حال حاضر اين موضوع اهميت دارد كه تمامي طرف‌هاي درگير هر چه زودتر امكان دسترسي به كمك‌هاي بشردوستانه را از مناطق مختلف فراهم كنند و به دليل شرايط زمستاني نگذارند هيچ كسي در راه بماند. مردم حلب و ديگر مناطق كه مدت‌زمان طولاني در محاصره بوده‌اند، شرايط دشواري را سپري كرده‌اند.» رئيس دستگاه سياست‌ خارجي آلمان همچنين درباره آينده آتش‌‌بس در سوريه گفت: «ديپلماسي شامل بسياري از مسائل مي‌شود اما مسلماً موضوع ساده‌اي نيست، ضمن اينكه ساده‌لوحي است كه گمان كنيم مي‌توانيم با ابزار نظامي مشكل حاد سوريه را حل كنيم و روسيه هم اين را مي‌داند و اين يكي از دلايل تعامل با تركيه است. بايد اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اقدام نظامي در گذشته نه چندان دور مثلاً در عراق و ليبي به ثبات و امنيت بيشتر منجر شده است؟» 


پس از آزادي حلب ارتش سوريه و گروه‌هاي تروريستي با نظارت روسيه و تركيه آتش‌بس سراسري در سوريه برقرار كردند كه هدف از اين آتش‌بس، فراهم كردن زمينه حمايت از راهكار سياسي براي حل بحران سوريه است. قرار است در صورت پايداري اين توافق، مذاكرات سياسي در هفته‌هاي آينده در پايتخت قزاقستان برگزار شود. اميد به برقراري صلح در سوريه درحالي است كه در سال گذشته بارها آتش‌بس در سوريه اجرا شد ولي هر بار با نقض گسترده آتش‌بس و متهم كردن ديگري از سوي طرف‌هاي درگير در بحران، خشونت‌ها با شدت و عمق بيشتري از سر گرفته شد.  علاوه بر مقامات غربي، مقامات سوريه نيز نسبت به برقراري صلح در اين كشور اميدوار هستند. جمال رابعه، نماينده پارلمان سوريه پيروزي ارتش اين كشور و نيروهاي همپيمان دمشق در حلب را موجب جدي‌تر شدن تلاش‌هاي جامعه جهاني براي برقراري صلح در سوريه دانست. جمال رابعه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، تأكيد كرد: «پيروزي در حلب به بُعد نظامي محدود نمي‌شود بلكه يك پيروزي بزرگ سياسي است كه سرنوشت حلب را خارج از معادلات منطقه‌اي و جهاني به سود دمشق و متحدانش رقم زد.» نماينده پارلمان سوريه افزود: «اين همان پيروزي و موفقيتي بود كه انتظارش را مي‌كشيديم، چون با محقق شدن آن، تحولات راهبردي جديدي در عرصه سياسي و ميداني سوريه ترسيم مي‌شود و بازتاب‌ها و پيامدهاي آن منطقه را نيز تحت تأثير قرار خواهد داد.» هرچند با برقراري آتش‌بس سراسري در سوريه اميدها نسبت به ايجاد صلح نسبي افزايش يافته است ولي برخي ناظران بر اين باورند مستثني شدن گروه‌هاي تروريستي داعش و جبهه النصره، ممكن است موجب ناكامي و ضربه خوردن اين آتش‌بس شود، چرا كه در عمل، تفكيك موقعيت اين گروه‌ها از ديگر گروه‌هاي مسلح بسيار دشوار است. براساس گزارش‌هاي اعلام شده بسياري از گروه‌هاي تروريستي در سوريه در دو سال گذشته با داعش و جبهه النصره بيعت كرده‌اند و با اين دو گروه تروريستي همكاري دارند. 
   
كشته شدن 5 سركرده النصره در ادلب 
در حملات هوايي كه عليه تروريست‌ها انجام شد تعدادي از سركردگان جبهه النصره به هلاكت رسيدند. شبكه خبري «سكاي نيوز» گزارش داد كه خودروي «ابوعمر التركستاني» سركرده برجسته گروه تروريستي جبهه النصره يك‌شنبه شب در جاده «ادلب» به «باب الهوي» هدف حمله هوايي قرار گرفت. اين سركرده جبهه النصره به همراه چهار نفر از كساني كه در اين خودرو حضور داشتند، كشته شدند. اين شبكه ادعا كرد احتمالاً جنگنده‌هاي «ائتلاف» امريكا وي را هدف قرار دادند ولي وبگاه خبري «المصدر» تأكيد كرد وي در جريان حمله يك پهپاد كشته شده است. وي يكي از مهم‌ترين گزينه‌هاي تصدي رياست شوراي تروريست‌ها بود كه قرار بود پس از ادغام قريب‌الوقوع گروه‌هاي تروريستي در شمال سوريه تشكيل شود. 





تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن