تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817407020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد گالری‌داری از نتایج رونق مارکت هنر است/ ضرورت فروش آثار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گالری‌داری در ایران-۷
رشد گالری‌داری از نتایج رونق مارکت هنر است/ ضرورت فروش آثار

علیرضا سمیع آذر


شناسهٔ خبر: 3825855 - دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } علیرضا سمیع آذر پژوهشگر هنری بر این اعتقاد است که گالری داری در ایران از نظر کمی و کیفی رشد کرده و این از نتایج رونق مارکت هنر در پنج سال اخیر است. علیرضا سمیع‌آذر پژوهشگر هنری و مدیر حراج تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مسیری که حرفه گالری داری در ایران طی می کند، بیان کرد: گالری داری به میمنت رونق اقتصاد هنر در پنج سال اخیر تحول چشمگیری داشته است و اکنون دیگر با تعریف سنتی گالری‌داری که طی دهه های گذشته رواج داشت، روبرو نیستیم بلکه شکل بسیار حرفه ای و موثرتری از گالری داری را در ایران شاهد هستیم. وی با اشاره به رشد کمی و کیفی گالری ها ادامه داد: گالری ها در دوران گذشته فضایی بسیار کوچک با مدیریت محدود و در نقطه نسبتاً پرت شهری بود که آثاری نسبتاً ارزان قیمت را با کیفیت نمایش غیراستاندارد در خاموشی نسبی ارائه می کرد، اما امروز گالری های بسیاری وجود دارند که با اختصاص فضایی بزرگ در نقطه خوبی از شهر واقع شده اند و  با مدیریت قدرتمند و مهمتر از همه ارائه بسیار حرفه ای آثار که در شأن آثار هنری است و با کیفیتی استاندارد که قابل قیاس با گالری های مهم دنیاست، فعالیت می کنند. این کارشناس هنرهای تجسمی تأکید کرد: این اتفاق بسیار خوبی است و از نظر کمی و کیفی شاهد رشد گالری ها در ایران هستیم و این یکی از نتایج رونق مارکت هنر در سال‌های اخیر است. از نظر کمی و کیفی شاهد رشد گالری ها در ایران هستیم و این یکی از نتایج رونق مارکت هنر در سال‌های اخیر استسمیع آذر درباره نگاه اقتصادی به حرفه گالری داری و اعتراض برخی گالری داران قدیمی نسبت به عملکرد گالری های جدید بیان کرد: این ارزیابی دقیقی نیست که تصور شود گالری های جدید و بزرگ نگاه فرهنگی به کارشان ندارند و حتی می توان گفت چنین قضاوتی غیر منصفانه است؛ چراکه به نظر من کیفیت آثار هنری که در گالری های بزرگ ارائه می شود بسیار بالاتر از گالری های قدیمی و کوچک است. شیوه ارائه اثر هنری با رعایت منزلت و شأن اثر هنری درگالری های بزرگ امروز خیلی بیشتر از گذشته است بنابراین بی انصافی است که بگوییم این گالری های بزرگ به جنبه فرهنگی کارشان فکر نمی کنند. سمیع آذر به جنبه فرهنگی – اقتصادی حرفه گالری داری اشاره کرد و یادآور شد: باید توجه داشت که گالری یک مکان صرفاً فرهنگی نیست، مگر گالری های متعلق به شهرداری که مثل همه جای دنیا بیشتر روی جنبه فرهنگی این کار تمرکز دارند. گالری اساساً یک مکان فرهنگی –اقتصادی است. هنرمندان ما هم خواستار چنین گالری هایی هستند و مایل نیستند که آثارشان را در مکانی به نمایش بگذارند که به فروش نمی رسد.  این مدرس هنر تأکید کرد: گالری باید بتواند آثار هنری را بفروشد و هنرمندان هم خواستار این ویژگی گالری ها هستند بنابراین نباید از توان فروش گالری ها به عنوان نقطه ضعف یاد کرد بلکه این نقطه قوت یک گالری است که از نظر اقتصادی هم بتواند نیازهای هنر و هنرمندان را پاسخ بدهد. مدیر «حراج تهران» درباره برگزاری آرتفر توضیح داد: چنین حرکت‌هایی دیگر نباید توسط دولت برگزار شود و مثل همه جای دنیا باید این رویدادها از سوی بخش خصوصی انجام شود بنابراین اگر آرتفر با نظارت و حمایت دولت از سوی بخش خصوصی برگزار شود، فکر درستی است اما این آرتفر باید در سطح استاندارد بسیار بالایی برگزار شود. سمیع آذر تصریح کرد: معتقدم ما باید یا یک آرتفر بسیار خوب و قابل رقابت با آرتفرهای خوب دنیا برگزار  کنیم و یا اصلاً  آن را برگزار نکنیم چرا که در همسایگی ما در شهرهایی مثل استانبول، بیروت، دوبی، ابوظبی و دوحه آرتفرهای باشکوه با استانداردهای جهانی برگزار می شود که گالری های مهم دنیا در آن شرکت دارند. این آرتفرها فروش های قابل توجهی دارند و هنرمندان مهمی در این رویدادها معرفی می شوند. تهران به لحاظ سابقه هنری از این شهرها کمتر نیست بنابراین نباید نسبت به آنها آرتفر خیلی ضعیف تری برگزار کنیم. رییس اسبق موزه هنرهای معاصر تهران در پایان اظهار کرد: فکر می کنم ما از دوره برگزاری آرتفر خیلی ضعیف گذشته ایم و توصیه من این است که دست کم یک آرتفر بزرگ با استاندارد بین المللی اما در سطح ملی برگزار شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن