تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798293019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: به شرایط اقتصادی کشور امیدوار هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روحانی: به شرایط اقتصادی کشور امیدوار هستیم
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدف مهم امروز اقتصاد، رشد است، گفت: رشد اقتصاد باید هم با محیط زیست سازگار باشد و هم باید شغل مناسب برای جامعه ایجاد کند و برای اینکار باید فضای اقتصادی را نسبت به گذشته آماده‌تر کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :  روحانی در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم با بیان اینکه از حرکت به سمت اشتغال خوشحال هستم ولی به خاطر فاصله‌ای که با افراد جویای کار داریم، نگرانم، ادامه داد: اینکه در سال ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر بدون شغل به جمعیت بیکاران قابل ملاحظه‌ای که از گذشته وجود داشته اضافه می‌شود، بسیار نگران کننده است.


وی افزود: رشد ما در اقتصاد خوب بوده اما متاسفانه بیکاری ما افزایش یافته است و اقتصاد ما به اندازه‌ای که توانسته اشتغال ایجاد کند، نتوانسته به اندازه کافی کسانی را که جویای کار هستند جذب بازار کنند.


در ادامه مجری برنامه از رئیس جمهور درباره اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر اینکه شرایط اقتصادی کشور شبیه به شرایط رکود است، پرسید که در پاسخ روحانی خاطر نشان کرد: همانطور که در پیام نوروزی امسال به مردم اعلام کردیم، برای سال ۱۳۹۵ رشد ۵ درصدی را هدف گذاری کرده‌ایم. در همین راستا نیز آمار ماه‌های اولیه سال نشان می‌داد که ما به سمت این رشد خواهیم رفت. از طرفی دیگر در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بخش نفت و گاز و میعانات گازی و همچنین کشاورزی شاهد رشد بوده‌ایم.


وی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی نیز از ابتدای سال تلاش کرده تا تسهیلات بانکی را در اختیار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط قرار دهد و بر اساس آماری که امروز وجود دارد، حدود ۱۷ هزار از این واحدها از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند.


رئیس جمهور با اشاره به افزایش رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: نرخ صادرات نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست با رشدی حدود ۴. ۵ درصد مواجه بوده که ما انتظار داشتیم در سه ماهه دوم نیز این رشد افزایش یابد. در همین راستا، امروز طبق محاسبات بانک مرکزی رشد شش ماه سال ۱۳۹۵، ۷. ۴ درصد و بر اساس محاسبات مرکز آمار ۶. ۴ درصد است.


روحانی با بیان اینکه دو مرجع مرکز آمار و بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی را بررسی و اعلام می‌کنند، خاطرنشان کرد: تفاوت سال پایه محاسباتی و همچنین برخی آیتم‌هایی که از سوی این دو مرجع بررسی می‌شود دلیل تفاوت محاسبات این دو است که بر اساس اعلامی که به این دو مرجع شده باید تا پایان امسال، سالی واحد برای سال پایه خود قرار دهند تا اختلافات در محاسبات و آمار کاهش یابد.


وی در ادامه به جزئیات آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اشاره و اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار در شش ماهه نخست سال در بخش کشاورزی شاهد ۵. ۹ درصد رشد بوده‌ایم. امسال حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۱. ۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. رشد در بخش کشاورزی را کشاورزان به خوبی احساس می‌کنند.


رئیس جمهور با بیان اینکه در بخش گردشگری نیز شاهد رشد بوده‌ایم که برای فعالان گرشگری ملموس است، افزود: در بخش تولیدات صنعتی با ۴. ۱ درصد و در بخش خدمات با ۴. ۸ درصد رشد طی شش ماهه نخست سال جاری مواجه بوده‌ایم. در بخش نفت نیز نرخ رشد ۲. ۷ درصد اعلام شده است.


روحانی با اشاره به پیش بینی بانک جهانی برای تحقق رشد بالای ۶ درصد برای ایران در سال جاری تاکید کرد: مجموعا رشدی که تا کنون طی ۶ ماهه نخست تحقق یافته است، نرخ بسیار خوبی است و با توجه به شرایط منطقه‌ای حتما تا پایان سال رشد بیش از انچه که هدف‎گذاری کرده‌ایم تحقق خواهد یافت.


در ادامه این گفت‌وگو مجری با اشاره به ابراز نگرانی و تردید برخی کارشناسان درباره تداوم نرخ رشد از رئیس جمهور درباره این نگرانی‌ها پرسش‌هایی مطرح کرد که روحانی در پاسخ با تاکید بر اینکه معقتد به تداوم رشد اقتصادی هستیم، خاطر نشان کرد برای سال اینده به کار و تلاش بیشتری نیاز داریم چرا که باید علاوه بر جذب سرمایه فضای کار مناسب را نیز فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه در بعضی بخش‎‌ها در آینده نرخ رشد به اندازه نرخ فعلی نخواهیم بود، اظهار کرد: در بخش‌هایی مانند بخش نفت، رشد به سرعت فعلی نخواهد بود. در همین راستا دولت چیزی حدود ۱ میلیارد دلار هزینه کرد تا تولید نفت که در سال گذشته چیزی حدود یک میلیون بشکه در روز بود، با تلاش مهندسان و کارگران نفتی به بالای ۲. ۲ میلیون بشکه برسد.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ادامه رشد بر اساس محاسبات و پیش بینی‌های انجام شده قطعی است، به تغییرات نرخ رشد در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در نخستین سالی که دولت توانست نرخ رشد اقتصادی را محاسبه کند این رشد ۳ درصد بود. این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ با نرخ منفی ۱. ۹ درصدی مواجه بودیم. رشد سال گذشته خیلی مناسب نبود اما سال جاری به دلیل انکه بعد از برجام فضا برای رشد صادرات نفتی و غیرنفتی فراهم شده است، شاهد رشد مناسبی خواهیم بود.


به گزارش ایسنا،روحانی با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی در سال جاری خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه نخست ۱۳۹۵ میزان صادرات غیرنفتی حدود ۳۱ میلیارد دلار اعلام شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته با ۱۰ درصد رشد مواجه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هم نرخ صادرات نفتی و هم نرخ صادرات غیرنفتی عدد خوبی است به شرایط اقتصادی کشور امیدوار هستیم.




۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن