تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817128052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با درآمد پرورش شترمرغ تبلیغ می‌کنم | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مشاغل زیادی هستند که ما آن‌ها را به درستی نمی‌شناسیم. آدم‌های زیادی هم هستند که هنوز جویای شغل مناسب هستند. مجله مهر شما را با برخی از این مشاغل آشنا می‌کند.

به گزارش تراز ، با دست‌خالی هم می‌توان یک کار تولیدی را آغاز کرد. «سید هادی علوی» طلبه جوان بندرگزی ثابت کرده که می‌توان با همت و حتی بدون هیچ پس‌اندازی کاری را شروع کرد و در آن موفق هم بود. این طلبه که به قول خودش قبلاً تجربه کارخانه‌داری داشته، حدود دو سال گذشته شانس خود را در پرورش شترمرغ امتحان می‌کند و از درآمد کار اقتصادی‌اش، کار فرهنگی می‌کند. آقای علوی با دست‌خالی کار خود را شروع می‌کند و در مدت کمی می‌تواند در این کار موفقیت کسب کند. بااین‌همه سختی‌های کار که او خودش آنها را قانون‌های دست‌وپاگیر می‌نامد، او را دچار مشکلات زیادی کرده است؛ تا جایی که الآن فقط به‌خاطر فنس‌کشی دور زمینش، به ساختمان‌سازی غیرمجاز محکوم و ۵۳ میلیون جریمه شده است! این طلبه جوان کار پرورش شترمرغ را همچنان شغلی پرسود می‌داند؛ به‌شرط اینکه بتوان از قوانین سفت‌وسخت آزاد شد.

شترمرغ هنوز در ایران ناشناخته است

شما برای شروع به‌کار در این شغل اول باید یک زمین داشته باشید و مقداری هزینه اول که بتوانید با آن جوجه بخرید و پرورش دهید و در ادامه هم به یک دستگاه جوجه کشی احتیاج پیدا  می‌کنید. میزان هزینه اولیه به بودجه و امکانات شما بستگی دارد؛ اما برای خریدن یک زمین دوهزار متری حداقل به ده میلیون و برای تهیه ۴۰ عدد جوجه‌ شترمرغ تقریبا به هفت میلیون احتیاج دارید. مواد غذایی موردنیاز شترمرغ‌ها را ذرت، سویا و یونجه تشکیل می‌دهد و علاوه بر آن باید در هر تن غلات، ۶۰ کیلو هم ویتامینه اضافه کرد. ویتامینه‌ها کمک می‌کند که شترمرغ‌ها سریع‌تر رشد کنند و به سن پروار برسند. قبلاً که این مکمل‌ها به غذای شترمرغ‌ها اضافه نمی‌شد، سن رشد و پروار این حیوان در ایران ۱۴ ماه بود که الآن به هفت ماه رسیده است. شترمرغ در ایران حیوان ناشناخته‌ای است و پرورش آن در کشور هنوز تخصصی نیست و بیشتر افراد سنتی کار می‌کنند.

چگونه از شترمرغ مراقبت کنیم؟

برای هر ۴۰ الی ۵۰ شترمرغ، یک نفر برای رسیدگی به آن‌ها کافی است. شترمرغ از بهمن‌ماه شروع به تخم‌گذاری می‌کند و تا مهرماه و زمانی که هوا هنوز گرم است، این تخم‌گذاری ادامه دارد. تقریباً ۴۲ روز در دستگاه جوجه‌کشی طول می‌کشد که جوجه‌ها سرازتخم دربیاورند. باید در این قسمت مراقب رطوبت و دمای هوا باشید. دمای هوا را به‌وسیله دستگاه تنظیم می‌کنید؛ اما اگر رطوبت هوا زیاد است، می‌توانید از دستگاه‌های سرمایشی کمک بگیرید. هر شترمرغ روزانه تقریباً دو کیلوگرم غذا می‌خورد که این میزان در ماه‌های ابتدایی کمتر است. مثل اکثر حیوانات، شترمرغ هم باید در فضایی تمیز و ساکت پرورش پیدا کند و تا سه‌ماهگی باید مستمر و روزانه به آن‌ها رسیدگی کرد و تا پنج‌ماهگی هم باید در مکانی سیمانی رشد کند؛ چراکه ممکن است گل‌ولای بخورد و درنهایت به خاطر انباشت این گل‌ولای در روده‌شان بمیرد. غذای این حیوانات باید تازه و سالم باشد و غذای کپک‌زده در دسترس آن‌ها نباشد. کسانی که تازه کار هستند باید این نکته را بدانند که در سال اول فقط دخل‌وخرجشان برابر می‌شود.

شترمرغ دورریختنی ندارد

پرورش شترمرغ از هر نظر سوددهی دارد. هر شترمرغ ۸۰ الی ۹۰ کیلو گوشت و سه تا چهار کیلو روغن دارد و هر کیلو گوشت شترمرغ ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان است. البته روغن شترمرغ از گوشتش هم پرطرفدارتر است و پوست و تخم‌مرغ آن‌هم قابل‌استفاده است. اگر تخم‌ها به جوجه تبدیل شدند که می‌توان آن‌ها را پروار کرد؛ اما اگر این تخم‌ها خراب بودند و به هر دلیلی جوجه نشدند، نگران نباشید! می‌توان به روش خاصی این تخم‌ها را خالی کرد و از آن‌ها برای مصارف تزیینی استفاده کرد. البته به‌صورت جداگانه هم می‌توان تخم شترمرغ را برداشت کرد که به خاطر امگا۶ و امگا۳ زیاد آن بیشتر به‌عنوان مکمل به درد ورزشکاران می‌خورد. علاوه بر گوشت و روغن و تخم شترمرغ از پوست آن‌هم می‌توان درآمدزایی کرد.


منبع: مجله مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 11 دى 1395 - 11:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن