تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816826409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد ایران برای توسعه کشتی زنان به اتحادیه جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیشنهاد ایران برای توسعه کشتی زنان به اتحادیه جهانی
فدراسیون کشتی ایران برای توسعه کشتی در میان زنان بالخصوص بانوان مسلمان، شيوه جديدي از كشتي بانوان با پوشش متفاوت را به عنوان cover- singlet wrestling" به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهاد داد.


به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در پیشنهاد ارسالی ایران به اتحادیه جهانی کشتی با توجه به اینکه پوشش کنونی زنان باعث شده است قشر زیادی از بانوان نتوانند در این رشته حضور داشته باشند، پیشنهاد برگزاری این شيوه جدید را با رعایت کامل پوشش به اتحادیه جهانی کشتی ارائه داده است.
 
قرار است این پیشنهاد در نشست آتی كميسيون ساير کشتی های  وابسته به اتحادیه جهانی كشتي كه مقر آن در استانبول ترکیه است، مطرح شود و فدراسیون کشتی ايران در اين زمينه ارائه گزارش خواهد نمود.  
 
بخشی از متن پیشنهاد ارسالی فدراسيون ایران به نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:  
 
بسیاری از زنان به دلیل شرايط متفاوت و خاص فيزيكي نسبت به مردان  و يا ملاحظات فرهنگی خاصی که دارند، علاقمند نیستند در رشته ای فعالیت کنند که چنین پوششی دارد.  
 
این ممانعت فرهنگی فقط مربوط به گرایش هاي مذهبی خاص نیست ، بلکه این پوشش مورد تایید بسیاری از زنان اروپایی و آمریکایی و حتي زنان فعال و صاحب مدال المپيك و جهان حال حاضر در كشتي بانوان نیزنيست و این عامل می تواند مسئله اي بازدارنده برای جذب بخش قابل توجهی از زنان دنیا برای حضور و فعالیت در رشته کشتی باشد.
 
از طرف ديگر همانطور که در گزارش های داوری المپيك نیز اعلام شده بود، یکی از تخلفات بالا در  کشتی زنان كشيده شدن  موي  سر بهنگام مبارزه بوده است.
 
اين پيشنهاد با حفظ سلامت زنان که به لحاظ فیزیکی طبیعتا از ظرافت ظاهري  متفاوتي  نسبت به مردان  برخوردار هستند و باید آسیب کمتری به سر و صورت آنها وارد شود ،  نيز ارتباط مستقيمي دارد.، يعني ضرورت دارد براي نحوه پوشش مو در زنان بهنگام مبارزه در كشتي تمهيداتي انديشيد. پوشش مناسبي كه بتواند هم از آن به عنوان محافظت مو استفاده شود و هم گوش بند، که از فک و صورت زنان را نيز محافظت کند.  
 
با توجه به پیگیری هایی که فدراسیون كشتي ایران  انجام داده است، پیشنهاد می شود  که شيوه جديدي از کشتي زنان با پوشش و حفاظت مناسب به  عنوان  "cover- singlet wrestling"به رشته هاي کشتی های تحت پوشش اتحاديه جهاني  اضافه شود و امکانی را فراهم نماید که جمعی از زنان علاقمند به کشتی که به سبب عدم علاقمندي به نوع پوشش، شانسی برای حضور در این رشته ورزشي رانداشته اند ، از این فرصت جديد  استفاده کنند  و به آمار جامعه كشتي جهان اضافه شود.
 
 قوانین و مقررات اين كشتي كاملاً مشابه قوانين کشتی آزاد بانوان است. اما اوزان آن در وضعيتي ساده تر و شفاف تر نسبت كشتي آزاد بانوان عبارتند از: ٥٠-٥٥-٦٠-٦٥-٧٠-٧٥ كيلو گرم است.
 
نوع دوبنده اين زنان علاقمند به كشتي ، لباسي مناسب و در دسترس براي همگان مي باشد،  كه از موي سر تا كف پا را تا پوشش  داده و محافظت مي كند. هم چنين مو و سر بانوان كشتي گير در اين نوع از كشتي، با كلاهي مخصوص و گوش بند محافظت مي شود. مطمئن باشيد این نوع پوشش و محافظت، توسعه كشتي بانوان را در بین زنان علاقمند به كشتي تسریع می کند.  
 
با توجه به مذاکرات صورت گرفته، فدراسیون کشتی ایران با همكاري نهادهاي متخصص نسبت به تهيه طرحي در اين باره اقدام نموده است.  
بديهي است اين شيوه از كشتي بانوان، مي تواند در مجموعه يكي از كميته هاي مرتبط با شيوه هاي كشتي وابسته به اتحاديه جهاني كشتي،  فعاليت خود را آغاز كند.  
 
فدراسيون كشتي ايران آماده ارائه توضيحات مضاعف و در صورت لزوم  كمك به توسعه اين شيوه جديدكه  با پوشش مناسب زنان همراه است،  خواهد بود.



۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن