تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798984829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجویز یک نسخه تربیتی برای فرزندان صحیح نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تجویز یک نسخه تربیتی برای فرزندان صحیح نیست
مشاور امور تربیتی و مسائل خانواده با تاکید بر اینکه در تربیت فرزندان باید تفاوت های فردی در نظر گرفته شوند گفت: یک نسخه واحد را نباید برای چند فرزند در خانه تجویز کرد.

تجویز یک نسخه تربیتی برای فرزندان صحیح نیست

یعقوب فرجی در گفتگو با گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ؛در خصوص مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان گفت: از والدین خواست در تربیت فرزندان مقایسه بین فرزندان نداشته باشند چرا که مقایسه شخصیت کودکان را خراب می کند.
وی در تشریح ابزارهای تربیتی برای تغییر رفتار کودکان گفت: موثرترین و کارآمدترین ابزار تربیتی محبت است، و در تربیت کودکان باید بنای کلی بر محبت استوار باشد.
این مشاور امور تربیتی از تشویق و تنبیه نیز بعنوان ابزار تربیتی برای تغییر رفتار کوکان یاد کرد و گفت: البته تشویق بر تنبیه تقدم دارد؛  چرا که علاوه بر تشویق راه صحیح را نیز مشخص می کند.


کودک را تنبیه نکنید، مختصری با کودک قهر کنید 
وی با بیان اینکه بهترین و کارآمدترین تنبیه فرزندان و کودکان، قهر کردن و محروم کردن از توجه است گفت:
در آموزه های دینی تاکید بر این است که که کودک را تنبیه نکنید، فقط مختصری با کودک قهر کنید.
فرجی ادامه داد: تنبیه کودک در جمع دوستان باعث ستیزه جویی کودک و ایجاد حس دشمنی با همسالان می شود.
وی در خصوص شیوه صحیح انتقاد از رفتار کودکان و نوجوانان نیز گفت: انتقاد یعنی جراحی روان، انتقاد باید در موقعیت و با رعایت انصاف صورت گیرد، بطوریکه در کنار موارد منفی، نکات مثبت رفتاری افراد را در نظر گرفت.
وی یکی دیگر از ابزارهای تغییر رفتار کودکان و نوجوانان را نیز راهکار تلقین اعلام کرد و گفت: در دوره کودکی اول و دوم تا قبل از نوجوانی، کودک تلقین پذیر است.
وی یادآور شد: تلقین اهمیت خاصی در تربیت کودکان دارد و تلقین منفی روحیه کودک را تضعیف می کند و اعتماد به نفس کودک را ضعیف می کند.
فرجی از تشخیص و شخصیت دهی به کودک نیز بعنوان یکی دیگر از راهکارهای تغییر رفتار در کودکان و نوجوانان یاد کرد و گفت: تو سری خوردن کودک، باعث نمی شود که خواسته های والدین از کودک محقق شود؛ احترام به کودک می تواند باعث بهترین تغییر رفتارها شود.
وی در خصوص تربیت صحیح فرزندان گفت: فرزندان ما آنگونه نخواهند بود که ما می خواهيم؛ بلکه فرزندان ما آنگونه خواهند بود که ما هستیم.


نوجوان در جستجو و بازسازی هویت خود است
وی ادامه داد: پدر و مادر برای ایجاد تغییر در رفتار فرزندان خود، ابتدا باید رفتار خود را تغییر دهند.
وی از نوجوانی یا به تعبیری رنج سنی 11 تا 19 سالگی بعنوان حساس ترین دوره تربیتی یاد کرد و گفت: رفتار در دوره نوجوانی به خودی خود متزلزل است، نوجوان دچار بحران هویت است و در جستجو و بازسازی هویت خود است.
وی ادامه داد: نوجوان به دنبال شخصیت است، یکی از مولفه های اصلی شخصیت، خود پنداره است که نگاه اطرافیان این را در افراد ایجاد می کند.
به گفته فرجی بحران بلوغ یا همان تغییرات بدنی، رفتار کودک و نوجوان را دچار تغییر و تحول می کند، و نباید بابت این رفتارها، کودکان را قضاوت کنیم.
وی منشاء خشم در کوکان را کم خونی و مسائل وراثتی دانست و گفت: به مرور محیط بیشتر تاثیر می گذارد و تاثیر وراثت کم رنگ می شود.
این مشاور امور تربیتی ادامه داد: رفتار چون ریشه در وراثت دارد تقریبا تغییر آن به سختی صورت می گیرد و اخلاق نیز منبعث از وراثت است.


فقط 10 درصد رفتار افراد را می بینیم
فرجی هدف از تربیت را تغییر رفتار اعلام کرد و گفت: تا زمانی که در نتیجه آموزش های تربیتی، شاهد تغییر رفتار در گیرنده پیام نشدیم، تربیت نتیجه مطلوب را نگرفته است. 
وی با تاکید بر تفاوت نگرشی در ایجاد تغییر در رفتار گفت: یک رفتار شناس باید، بداند که رفتاری که می بینید، بخشی از واقعیت است و باید علل زمینه ساز رفتار در افراد را تشخیص دهیم. 
این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی با بیان اینکه لزوما رفتار، آن چیزی نیست که ما می بینیم ادامه داد: فقط 10 درصد رفتار افراد را می بینیم و متاسفانه از سایر تاثیرات و شرایطی که باعث بروز این رفتار شده است، غافل هستیم.
این مشاور امور تربیتی کوکان و نوجوانان با ابراز تاسف از اینکه روحیه قضاوت زود هنگام در اکثر موارد دیده می شود گفت: قضاوت زود هنگام باعث تغییر رفتار و موضع در قبال دیگران می شود، و باید در برخی موارد خود را به تغافل بزنیم.








۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن