تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817399786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن عروسی شهید مدافع حرم لبنانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
جشن عروسی شهید مدافع حرم لبنانی

صلاح الدین یوسف.jpg


شناسهٔ خبر: 3859430 - یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
مجله مهر > دیگر رسانه ها

.jwplayer{ display: inline-block; } مادر بی صبرانه منتظر بود تا شاهد بزرگترین و با شکوه ترین روز زندگی فرزندش باشد. شادمانی وجود خانواده را فراگرفته بود. «صلاح» در حال آمدن به خانه بود. همه چیز برای استقبال از شهید آماده بود. حریم حرم نوشت: مادر باور نمی‌کرد که «صلاح»* آنقدر بزرگ شده که زمان دامادی‌اش فرا رسیده باشد. حتی نشانه‌های مردانگی هم معصومیت دوران کودکیش را نپوشانده و آن برق آسمانی و ملکوتی همیشگی از چشمانش نهان نشده است. آن طفل دردانه مادر که با نگاه کردن به او در عمق جانش احساس آرامش می کرد، دیگر برای خود مردی شده بود. 

همزمانی جشن میلاد نبی گرامی اسلام (ص) و جشن عروسی «صلاح» شادمانی مادر را فزونی می‌بخشید. قرار بود مراسم عروسی او در روز ۱۷ ربیع الاول برگزار شود. اما مدتی قبل از آنکه موعد جشن ازدواج برسد، «صلاح» کوله اش را بر دوش گرفت و راهی میدان جهاد شد. «صلاح » پیش از حرکت والدینش را صدا زد تا با آن‌ها وداع کند و رویشان را برای آخرین بار ببوسد. پدر و مادر از نحوه خداحافظی او بسیار متعجب شدند و زمانی که علتش را پرسیدند او جواب داد: « این بار دوست دارم که با هر دوی شما وداع کنم ». او می‌دانست که موعد دیدار محبوبش نزدیک‌ است و از صمیم قلبش درک کرده بود که لحظه دیدار فرا رسیده است.
 


رفت و خبری از او نشد

همه یقین پیدا کرده بودند که که مراسم عروسی هرگز در زمان مشخص شده برگزار نخواهد شد. «صلاح» به مادرش گفته بود «ان شا الله عروسی من در روز ۱۷ ربیع الاول خواهد بود و به تعویق نخواهد افتاد» اما هیچ خبری از او نبود. آنچه نصیب مادر شده بود انتظاری جان فرسا بود. حتی خبر شهادت پسرش هم می‌توانست آبی بر آتش وجودش باشد. 

دو هفته قبل از فرارسیدن زمان عروسی جمعی از دوستان «صلاح» قصد رفتن به عتبات مقدس در عراق را داشتند. پدر شهید از آنها خواست تا از حضرت عباس (ع) بخواهند تا برگشت فرزندش را تسهیل بخشد به این امید که کمی از داغ فراق و دوری که طاقت مادر «صلاح» را طاق کرده بود، کم کند. گریه‌های شب و روز مادر قلب پدر را به آتش می کشاند.

پدر و مادر «صلاح» منتظر در خانه نشسته بودند که تلفن به صدا در آمد. شماره از عراق بود. پدر به چهره همسرش نگاه کرد؛ اشک در چشمانش می‌درخشید. دوست «صلاح» از پدر او پرسید که آیا «صلاح» برگشته است؟! و پدر با بغضی در گلو جواب داد: «نه».  

مکالمه تلفنی به سرعت به پایان رسید و مدتی سکوت در خانه حکم فرما شد. پدر نزدیک همسرش نشست و دلداری اش داد: «بر می گردد ... «صلاح» به همین زودی بر می‌گردد.»

هیچ نشانی از بازگشت «صلاح» در کار نبود اما پدر در اعماق قلبش بازگشت فرزندش را حس می‌کرد. با خود می‌گفت چرا برنگردد؛ من از دوست صلاح که زائر عتبات مقدس است خواسته‌ام تا به حضرت عباس (ع) متوسل شود و از او بخواهد تا شفیع شود و صلاح را به ما برگرداند.

درست در همان روز، تلفن به صدا در آمد. شماره از داخل لبنان بود. پدر «صلاح» آنچه را که می‌شنید باور نمی‌کرد. شادمانی و خوشحالی بی وصفی در قلب پدر شهید موج می‌زد. «صلاح» برگشته بود. انتظار به پایان رسید

روزها گذشت تا اینکه انتظار جان فرسای خانواده به پایان رسید. هر کسی مشغول کاری بود؛ یکی ماشین را آورده بود و دیگری آن را برای داماد آماده می کرد؛ دیگری با دسته‌های گل می آمد و آن دیگری تصویر بزرگی از داماد آماده کرده بود. مادر داماد سینی بزرگی در دستش داشت که در آن گلبرگ‌های پرپر شده قرار داشت و نغمه‌هایی در مدح فرزندش آماده کرده بود و می‌خواست از خصلت‌های فرزند دلبندش برای دیگران بگوید.

دوست «صلاح» همانی که از عراق با پدر شهید تماس گرفته بود بعد از آنکه شنیده بود «صلاح» هنوز برنگشته، به حرم حضرت ابوالفضل (ع) رفته، ضریح را گرفته و فریاد زده بود: «یا عباس(ع)! «صلاح» را برگردان. مگر نه اینکه هر کسی در شام شهید شود «عباس زینب» است!». 

علی رغم گمان برخی، مراسم جشن دامادی «صلاح» درست در همان زمان مشخص برگزار شد. مادر بی صبرانه منتظر بود تا شاهد بزرگترین و با شکوه ترین روز زندگی فرزندش باشد. شادمانی وجود خانواده را فراگرفته بود. «صلاح» در حال آمدن به خانه بود. همه چیز برای استقبال از شهید آماده بود. شهید «صلاح الدین علی یوسف» درست در روز یکشنبه ۱۷ ربیع الاول ( ۲۰۱۴/۱/۱۹- ۱۳۹۲/۱۰/۲۹) به خانه بازگشت. 

«صلاح» خلف وعده نکرد و درست در همان تاریخی که مشخص کرده بود به خانه بازگشت و در جشن داماد شدنش حضور یافت.
  *شهید « صلاح الدین علی یوسف» جوان ۲۵ ساله اهل «شهابیه» لبنان و از رزمندگان مقاومت لبنان در تاریخ ۲۰۱۳/۱۱/۱۹ – ۱۳۹۲/۸/۲۸  در غوطه شرقی واقع در سوریه طی عملیاتی شهادت طلبانه که با هدف نجات دیگر رزمندگان مقاومت از محاصره تروریست‌های تکفیری انجام شد، به شهادت رسید و دو ماه بعد پیکر پاکش تشییع شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن