تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل ستاد استانی در حوزه آبخیزداری گلستان/ لزوم توسعه شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در شورای برنامه ریزی گلستان مطرح شد؛
تشکیل ستاد استانی در حوزه آبخیزداری گلستان/ لزوم توسعه شهرها

شورای برنامه ریزی استان گلستان


شناسهٔ خبر: 3858534 - شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
استانها > گلستان

.jwplayer{ display: inline-block; } گرگان – تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی در حوزه آبخیزداری گلستان و لزوم توسعه شهرهای استان از مهم ترین مواردی بود که در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان مطرح شد. به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای برنامه ریزی گلستان ظهر شنبه با موضوع حوزه آبخیزداری و سند آمایش با حضور استاندار، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در این جلسه گفت: مدیریت حوزه آبخیزداری، مدیریتی جامع و سیستمیک است که باید کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه استان را به همراه داشته باشد. حسین پیش قدم افزود: تولید ۹۲ محصول زراعی و وجود مشکلات آب و خاک، گلستان را به یکی از استان‌های با اهمیت در کشور تبدیل کرده است. وی تصریح کرد: از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور توقع داریم تا نگاهی جامع‌تر به مسائل و مشکلات استان گلستان در این حوزه داشته باشد. گلستان جزو سه استان با اهمیت کشور در حوزه آبخیزداری است مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان نیز اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مشارکت دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان بیش از ۲۰ پایان نامه با موضوعات سیل، فرسایش، بیابان زدایی و ... در حوزه چلچای ازائه کرده است. ابوطالب قزلسفلو افزود: چلچای یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌های آبخیزداری گلستان بوده که بزرگ‌ترین سد استان با هزینه‌ای زیاد در آنجا احداث خواهد شد. وی ادامه داد: گلستان یکی از سه استان کشور بوده که در حوزه آبخیزداری خود ستاد استانی و شهرستانی تشکیل داده و فرمانداری‌ها به همراه دستکاه های اجرایی در آن مشارکت خواهند داشت.


گلستان ۱۴۱۴ ظرفیت بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را ندارد عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان نیز با بیان اینکه آمایش سرزمین دوای همه دردها نیست، گفت: آمایش سرزمین تلاشی گروهی است و در ارائه نتایج حاضر، ۲۵ عضو هیئت علمی و دانشجوی دکترا و کارشناسان بسیاری از دستگاه‌های ذیربط به طور مستقیم و غیر مستقیم همکاری کرده‌اند. سلمان ماهینی افزود: پیش شرط آمایش این است که مردم و مسئولان در گذشته در مواردی استفاده‌های نادرست از طبیعت انجام داده‌اند و ممکن است بدون بررسی همه جانبه طبیعت، استفاده‌های نادرستی در آینده آن انجام دهند. وی با بیان اینکه آمایش سرزمین مشورت پذیر است اما توصیه پذیر نیست، خاطرنشان کرد: آمایش سرزمین بیشتر ارشادی بوده و اگر اجرایی شود مزایای بسیاری خواهد داشت و نتیجه آن در میان مدت و دراز مدت حاصل می‌شود اما از سود کوتاه مدت پایدارتز است. ماهینی با اشاره به وجود یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد دامی در استان گلستان گفت: توان مراتع استان ۸۰۰ هزار واحد دامی است و ۳۵۰ هزار واحد دامی دیگر بهتر است به شکل مجتمع در کانون‌های مناسب نگهداری شوند. وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد جلوگیری از فشار بر مراتع، حفظ منابع ژنتیک مراتع و گیاهان دارویی، جلوگیری از فرسایش بیش از حد خاک، انجام اقدامات اصلاحی مراتع و قرق مراتع شمال شرقی برای مدتی مناسب را شاهد خواهیم بود. عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان با اشاره به لزوم توسعه شهرهای استان گلستان، اظهار کرد: لازم است با تکمیل امکانات زیربنایی و نیازهای جمعیتی، سرریز جمعیت به سوی این شهرها هدایت شود تا شاهد برقراری تعادل باشیم. ماهینی افزود: باید توجه داشت که دو شهر گرگان و علی آباد کتول در معرض زلزله‌های شدید قرار دارند و هر گونه تغییر جمعیتی در این شهرها باید با لحاظ کردن این نکته انجام شود. وی ادامه داد: گلستان ۱۴۱۴ استانی است که بر اساس توان حداکثر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در آن، اقدام به توسعه شهرها و روستاها شده است. وی یادآور شد: این عدد با توجه به رشد فعلی ۱.۹ درصد جمعیت در استان به دست آمده و گلستان ظرفیتی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را ندارد و باید برای جمعیت نیز به شکل مناسبی رابطه اسنان و سرزمین تنظیم شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن