تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817477016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند ملی پیشگیری و کنترل دیابت در مازندران رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
سند ملی پیشگیری و کنترل دیابت در مازندران رونمایی شد

دیابت


شناسهٔ خبر: 3857036 - پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
استانها > مازندران

.jwplayer{ display: inline-block; } بابلسر- سند ملی پیشگیری و کنترل دیابت با حضور مسئولان وزارت بهداشت در بابلسر استان مازندران رونمایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهدوی مدیر برنامه کشوری پشگیری و کنترل دیابت ظهر پنجشنبه در حاشیه   نشست استانی مدیریت دیابت با محوریت رونمایی از سند ملی  پیشگیری و کنترل دیابت  در  رستوران میزبان بابلسر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه بهداشت طرح های جامع و برنامه های سازمان یافته ای برای پیشگیری و کنترل دیابت دیده شده است اظهار کرد: این بیماری شایع غیر واگیردار روزبه روز در حال افزایش است و در عین حال عوارض  و اختلالات عصبی هم به دنبال دارد. وی افزود: عوارض چشمی، قطع عضو، نارسایی های قلبی و کلیوی و حتی در برخی موارد مرگ از عوارض ناخوشایند این بیماری است.
 
معاون اجرایی و مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت ، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت:  همزمان با اجرای این طرح برنامه کنترل و پیشگیری از بیماری غیر واگیر دیابت مورد توجه قرار گرفت و طرح‌های جامع و سازماندهی شده‌ای برای پیشگیری و کنترل این بیماری دیده شد که شامل اقداماتی در سه سطح پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری، شناسایی افراد در معرض خطر و مبتلا شده و همچنین درمان به موقع و مناسب  است. مهدوی، افزود: برنامه پیشگیری که شامل کلیات ، اهداف مراقبت از دیابت و توجه به موضوع  آموزش و پژوهش دارای چهار فصل است  که در فصل دوم از ثابت نگه داشتن دیابت و چاقی، غربالگری ، شناسایی بیماری، دسترسی به خدمات ، بررسی ثانوی عوارض دیابت تا  ثبت الکترونیکی دیابت و ... توجه شده است. وی با بیان اینکه دیابت همه قسمت های بدن فرد بیمار را درگیر می کند  و با اشاره به هزینه های بالای درمان این بیماری ، ادامه داد: طبق مطالعه انجام شده نزدیک به چهار میلیارد دلار در سال ۹۰ هزینه سالانه دیابت برآورد شد؛ این هزینه ها  شامل هزینه های مستقیم و غیر مستقیم است البته هزینه های مستقیم که مربوط به دارو ودرمان است بخش عمده را تشکیل می دهد و در عین حال هزینه های غیر مستقیم که غیر قابل برآورد است چیزی کمتر از هزینه های دارو و درمان نیست. معاون اجرایی و مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت در پایان ، گفت: در بیمه همگانی سلامت، درصدی از سهم پزشک خانواده  به کنترل بیماری غیر واگیر اختصاص داده شد منتها بیماری  دیابت و   بیماری فشار خون بایستی  باهم شناسایی و مراقبت شود. به گزارش مهر؛  در این نشست سند ملی دیابت با حضور مسؤولان حوزه بهداشت و درمان مازندران در رستوران میزبان  معرفی و این سند  در قالب تفاهم‌نامه‎ای بین استان‌های فارس، آذربایجان شرقی و مازندران با شرکت "نوونوردیسک پارس" زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برای اجرا رونمایی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن