تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819675370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خوزستان خبر داد: بازگشايي مرز شلمچه در آينده نزديك پس‌از حدود سه‌ماه تعطيلي صادرات روزانه 300 كاميون كالا از طريق مرز شلمچه به عراق با بازگشايي مجدد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار خوزستان خبر داد: بازگشايي مرز شلمچه در آينده نزديك پس‌از حدود سه‌ماه تعطيلي صادرات روزانه 300 كاميون كالا از طريق مرز شلمچه به عراق با بازگشايي مجدد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار خوزستان از بازگشايي مرز شلمچه پس از حدود سه ماه تعطيلي، در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني استانداري خوزستان، سيدجعفر حجازي در جلسه توسعه صادرات غير نفتي، درباره بازگشايي مجدد مرز شلمچه، گفت: از سوي طرف عراقي به ما اعلام شده كه آمادگي لازم براي بازگشايي مجدد اين مرز را داشته باشيم كه تمهيدات لازم از قبل پيش‌بيني شده و در حال انجام است.

وي اضافه كرد: ايجاد يك بارانداز همانند مرز چزابه از جمله اين اقدامات است كه با احداث آن مشكلات ترخيص و بارگيري كالا در مرز شلمچه برطرف شده، فرآيند صادرات سرعت خواهد گرفت.

حجازي گفت: تا پيش از بسته شدن مرز روزانه 150 كاميون كالا از طريق مرز شلمچه به كشور عراق صادر مي شد كه با بازگشايي مجدد آن و راه‌اندازي بارانداز، اين تعداد به 300 كاميون افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: جدا كردن مسير زوار از مسير كالا از ديگر اقداماتي است كه در مرز شلمچه صورت گرفته كه سبب افزايش سرعت صادرات كالا به كشور عراق مي‌شود.

استاندار خوزستان بيان كرد: ساختمان اصلي پايانه شلمچه هم اكنون در حال احداث است و تا مهرماه راه‌اندازي خواهد شد.

حجازي همچنين از پاكسازي 50 هكتار از اراضي آلوده به مين و گلوله در منطقه خبر داد و گفت: با اين اقدام برنامه‌ريزي براي اجراي ساير طرح‌ها و برنامه‌ها آسان‌تر مي‌شود.

وي افزود: هيات وزيران سه شهرك صنعتي براي خوزستان تصويب كرده كه از اين تعداد يك شهرك در منطقه شلمچه قرار دارد و شركت شهرك‌هاي صنعتي استان موظف شد تا مكان‌يابي اين شهرك را براي شروع زيرساخت‌ها و اختصاص اعتبار انجام دهد.

حجازي با بيان اينكه گزارش‌هايي مبني بر صادرات كالاهاي غير استاندارد به عراق شده، گفت: اجازه ندهيد كه كالاهاي غير استاندارد از طريق مرزهاي استان به كشور عراق صادر شود.

وي در ادامه خواستار كاهش بروكراسي براي سرعت بخشيدن به صادرات كالا از طريق مرزهاي خاكي استان شد و گفت: به عنوان دستگاه‌هاي دولتي در كاهش هزينه‌هايي كه به تجار وارد مي‌شود كمك كنيم تا تلفات محصول كاهش و سرعت بيشتري به روند صادرات داده شود

استاندار خوزستان همچنين در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استانداري گفت: اعتبارات اختصاص يافته به خوزستان در سال جاري حدود 20 هزار ميليارد ريال است كه نسبت به سال 84، چهار برابر افزايش دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - سيد جعفر حجازي افزود: چهار هزار و 300 ميليارد ريال اعتبار ديگر نيز ظرف دو هفته آينده در استان توزيع خواهد شد.

وي اضافه كرد: اعتبارات اختصاص يافته به خوزستان در سال‌جاري حدود 20 هزار ميليارد ريال است كه نسبت به سال 84، چهار برابر افزايش دارد.

حجازي ضمن تاكيد بر جذب اعتبارات، بيان كرد: به منظور رشد و توسعه استان و بهره‌مندي مردم يكي از برنامه‌ها در سال جاري اين است كه تا قبل از پايان سال تمام طرح‌ها را به عنوان سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي به پايان برسانيم.

وي اضافه كرد: مقام معظم رهبري، رئيس‌جمهوري و هيات دولت اهتمام ويژه‌اي نسبت به خوزستان داشته‌اند و بايد از اين فرصت‌ها و ظرفيت‌ها براي رشد و توسعه هر چه بيشتر استان استفاده كرده، كارهاي عقب‌مانده را به نتيجه برسانيم.

حجازي با اشاره به احتمال دور دوم سفر هيات دولت در نيمه دوم سال جاري به استان، گفت: فرمانداران و مديران بايد پيشنهادات و طرح‌هاي خود را براي تصويب در دور دوم سفر هيات دولت به خوزستان تا ظرف 10روز آينده به صورت مكتوب ارائه كنند.

وي ادامه داد: همچنين از سوي مديران دستگاه‌هاي اجرايي و فرمانداران بايد نظارت كمي و كيفي بر اجراي پروژه‌ها انجام شود و بر سرعت‌بخشي اجراي اين پروژه‌ها تلاش بيشتري كنند.

حجازي با اشاره به افزايش پديده‌هاي گرد و غبار طي شش ماهه اخير در استان، افزود: اين پديده تنها شامل خوزستان نمي‌شود و استان‌هاي همجوار غربي و مركزي را نيز دربر گرفته است.

وي ادامه داد: با همكاري‌ها و مذاكراتي كه از سوي ما و وزارت امور خارجه صورت گرفته است، درصدديم تا اين مشكل را در سطح بين‌المللي پيگيري و حل كنيم.

استاندار خوزستان در ادامه به برگزاري كنكور در خوزستان اشاره كرد و گفت: مديران و فرمانداران بايد براي هر چه بهتر برگزار شدن كنكور تلاش كنند تا دانش‌آموزان بتوانند با آرامش بيشتري در كنكور شركت كنند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن