تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817567221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تزریق خون تازه به داوران فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: در سال‌های اخیر قضاوت داوران فوتبال در مسابقات داخلی چالش‌های زیادی را برای فدراسیون به وجود آورده و حتی چند باری کار به وزارت ورزش هم کشیده است. با این‌که عادت غلط اعتراض مربیان به داور همچنان در برخی از بازی‌های لیگ برتر تکرار می‌شود، اما به نظر می‌رسد با تغییراتی که در مدیریت داوری فوتبال به وجود آمده، فدراسیون در تلاش است تا داوران را از نظر سخت‌افزاری و امکانات در شرایط خوبی قرار دهد و به‌تدریج سطح کیفی قضاوت‌ها نیز بالا برود.

واردات ساعت بعد از هدست

مشکل واردات هدست‌های داوران بعد از مدت زیادی چندی پیش حل شد و حالا همه داوران لیگ برتری با سیستم رادیویی در هر مسابقه در ارتباط هستند. فدراسیون در گام بعدی در تلاش است تا ساعت‌های «پلار» که مخصوص اندازه‌گیری میزان آمادگی جسمانی داوران است را وارد کند تا از این طریق آنالیز دقیق‌تری روی عملکرد آنها داشته باشد. این ساعت‌ها در مسابقات بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و معیار دقیقی برای بررسی وضع داوران به شمار می‌رود.

پشتوانه‌سازی

علاوه بر این‌که فدراسیون با واردات وسایل پیشرفته داوری در تلاش است این قشر را از نظر سخت‌افزاری تأمین کند، قصد دارد با برگزاری کلاس‌های پیشرفته آنها را از نظر فنی نیز به سطح بالاتری برساند. در همین راستا روز گذشته کلاس داوری پیشرفته زیر نظر مدرسان فیفا در آکادمی فوتبال با حضور ٣٠ داور زیر ٣٥‌سال افتتاح شد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشت و از این کلاس به‌عنوان مسیری در جهت جوانگرایی و پشتوانه‌سازی برای داوران یاد کرد.

افتخارات بین‌المللی

جدا از بحث داخلی، در یک‌ سال اخیر افتخارات زیادی در بخش بین‌المللی نیز برای داوری به دست آمده است. سرآمد این اتفاقات انتخاب علیرضا فغانی به‌عنوان بهترین داور آسیا و قضاوت او در فینال المپیک بود. جالب است بدانید که یکشنبه شب از این داور ایرانی به همراه ٢ کمک‌داورش برای قضاوت فینال سوپر لیگ هند استفاده شد و این موضوع نشان از پیشرفت سطح داوری ایران است. جدا از این موضوع افزایش تعداد داوران الیت ایران در AFC نیز جزو برنامه‌های اصلی فدراسیون قرار گرفته است؛ اگر چه بزرگترین اتفاق در چند‌ سال آینده بدون ‌شک می‌تواند انتخاب تیم داوری ایران برای قضاوت در جام‌جهانی ٢٠١٨ باشد.

کامرانی‌فر: همه پیشرفت داوری را لمس می‌کنند

حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره افزایش امکانات سخت‌افزاری داوران به «شهروند» می‌گوید: «یکی از بحث‌هایی که خودم بعد از حضور در دپارتمان داوری داشتم، اندازه‌گیری میزان جابه‌جایی و دوندگی داوران در طول هر مسابقه بود. مهم است که داور بتواند در هر بازی نزدیک به صحنه باشد و از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد. این موضوع در دستور کار دپارتمان قرار گرفت و ما هم از یکی، ٢ ساعت «پلار» که از قبل داشتیم، استفاده کردیم اما این تعداد بسیار محدود بود. به فدراسیون اطلاع دادیم که نیاز است تمام داوران این ساعت‌ها را در اختیار داشته باشند و امیدوارم به‌زودی شاهد رسیدن آنها به جامعه داوری باشیم.»وی همچنین می‌افزاید: «این ساعت‌ها باید در اختیار داوران قرار بگیرد تا حتی میزان دوندگی آنها در تمرینات نیز مشخص شود. فیفا برای داوران جام‌جهانی از این سیستم استفاده می‌کند و اطلاعات فنی آنها را می‌گیرد. این سیستم کمک زیادی به ما می‌کند تا علاوه بر مسافت، میزان جابجایی، مسافت طی‌شده،‌ اطلاعات جسمانی و حتی ضربان قلب داوران را هم بدانیم. به جز این در آینده برنامه‌های دیگری هم داریم که امیدوارم همه آنها با حمایت فدراسیون عملی شود.»کامرانی‌فر در پایان می‌گوید: «من به‌عنوان رئیس دپارتمان داوری باید علاوه داوران در برابر تیم‌ها نیز پاسخگو باشم. در تلاش هستیم تا در پایان نیم‌فصل آماری را ارایه دهیم که همگان متوجه پیشرفت داوری در ایران شوند و تغییرات را لمس کنند. ما امکانات سخت‌افزاری را مهیا می‌کنیم و ناخودآگاه سطح قضاوت‌ها نیز بالا می‌رود.»

تحول بزرگ

بی‌جهت نیست که علیرضا فغانی، بهترین داور فعلی فوتبال ایران بارها در صحبت‌های خود اعلام کرده که داوری از فوتبال سبقت گرفته و در سطح بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با روی کار‌آمدن حسن کامرانی‌فر در دپارتمان داوری که به‌عنوان یکی از پرافتخارترین کمک‌داوران تاریخ فوتبال ایران نامش ثبت شده، به نظر می‌رسد خون تازه‌ای به قشر داوری تزریق شده و این انتصاب را می‌توان جزو موارد مثبت کارنامه چند ماهه ریاست مهدی تاج در فدراسیون دانست. حتی مربیان و مدیران نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند که اشتباهات داوری نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و باید امیدوار بود که با این روند داوران ایرانی بیشتری در سطح بین‌المللی خودشان را مطرح کنند. البته نباید از خواسته‌های داوران نیز چشم‌پوشی کرد که هنوز هم برای سفر به شهرستان‌ها و قضاوت مسابقات مختلف با دردسرهای زیادی روبه‌رو هستند.




۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن