تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799058972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات رسمی بادام‌هندی ممنوع‌ الورود! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: درحالیکه وزارت کشاورزی بارها نسبت به قاچاق بودن بادام هندی و دیگر محصولات خشکباری هشدار داده و اعلام کرده که بادام هندی‌های موجود در بازار مجوز واردات ندارند و قاچاق هستند، بالغ بر هشت تن از این محصول از طریق مبادی رسمی استان فارس به کشور وارد شده است.

به گزارش تراز ،سالانه بیش از یک میلیون و ۱۸۵ هزار تن انواع محصولات خشکباری اعم از پسته، بادام، گردو، کشمش، فندق، توت، انجیر و بادام زمینی در کشور تولید می شود که با توجه به حجم بالای تولید و تنوع آن‌ها، سال‌هاست که وزارت جهاد کشاورزی واردات محصولات خشکباری را ممنوع کرده و این تولیدات علاوه بر تامین بازار داخلی،به سبد صادراتی بخش کشاورزی تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی منتشر شده طی هشت‌ ماه نخست امسال هشت تن و ۵۸۰ کیلوگرم بادام هندی به ارزش ۲۹ هزار و ۱۷۲ دلار از امارات و از طریق منطقه ویژه اقتصادی شیراز به کشور وارد شده است. در صورتیکه مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا گفته بود که "با توجه به میزان و تنوع تولید محصولات خشکباری هیچ کمبودی برای تامین آن در کشور نداریم و واردات این محصولات ممنوع است و بر همین اساس تمام محموله‌های بادام هندی مجوزی نداشته و قاچاق محسوب می شوند و از آن‌جا که حتی در صورت نبودن این نوع از خشکبار مردم می‌تواند به راحتی از تنوع این محصولات استفاده کرده و ویتامین و پروتئین مورد نیاز خود را از ۲۲ قلم آجیل و خشکبار تولید شده در کشور تامین کنند مجوزی برای واردات بادام هندی نمی‌دهیم".

این در حالی است که نه تنها این آمار واردات بادام هندی که به صورت رسمی صورت گرفته است، ناقض این اظهارات و مجوزهای صادر نشده است بلکه شاید ده‌ها برابر آن به صورت غیر رسمی و قاچاق به کشور وارد شود که به عنوان مثال می توان به کشف ۱۰ تن بادام هندی قاچاق به ارزش بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال از سوی پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای گذشته اشاره کرد.

 گرچه برخی تشکل‌های بخش خصوصی مانند رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان و خشکبار تهران معتقدند که وزارت جهاد کشاورزی با صادر نکردن مجوز برخی محصولات خشکباری مانند بادام هندی که در داخل تولید نمی‌شود یا فندق که به دلیل سرمازدگی پارسال، تولیدش کاهش پیدا کرده است، عامل افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی قیمت این محصولات شده است اما صادرات بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری انواع محصولات خشکباری ایرانی به بیش از ۱۷۰ کشور جهان نشان‌دهنده این مسئله است که نه تنها نیازی به واردات خشکبار نداریم بلکه کشوری صادرکننده در این زمینه به شما می‌رویم و با توجه به آفات و بیماری‌های نباتی و گیاهی که گریبان‌گیر محصولات داخلی‌مان شده است، وزارت جهاد کشاورزی باید بیش از پیش نسبت به این مسئله حساس باشد و آن‌ را جدی بگیرد نه اینکه در استانی مانند کهگیلویه و بویر احمد بادام هندی به عنوان محموله قاچاق  کشف و توقیف شود و در استانی دیگر مانند شیراز همین محصول از مبادی رسمی به کشور وارد شود.


منبع: ایسنا

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 28 آذر 1395 - 14:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن