تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817071666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین همایش ملی «پژوهش درحوزه سلامت» در شاهرود به اتمام رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با معرفی برترین‌ها از بین ۳۰۰مقاله؛
نخستین همایش ملی «پژوهش درحوزه سلامت» در شاهرود به اتمام رسید

علوم پزشکی شاهرود


شناسهٔ خبر: 3851936 - یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
استانها > سمنان

.jwplayer{ display: inline-block; } شاهرود-نخستین همایش ملی پژوهش در حوزه توسعه سلامت کشور با ارائه ۳۰۰مقاله، دو کارگاه آموزشی و ۱۰سخنران برتر کشوری با حضور نمایندگانی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شاهرود به اتمام رسید. به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش ملی نقش پژوهش و تحقیق در حوزه توسعه سلامت و نیروی انسانی، ویژه دانشگاه های علوم پزشکی به همت معاونت توسعه انسانی و حوزه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی و به میزبانی و همت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن شهید پورسینای این دانشگاه پس از دو روز به کار خود پایان داد. ۳۰۰ مقاله ارائه شدند سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در باره این همایش به خبرنگار مهر، گفت: همایش نقش پژوهش در حوزه سلامت برای نخستین بار به پیشنهاد و راهبری معاونت توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت و درمان به میزبانی این دانشگاه با ارائه ۳۰۰ مقاله، ۶۰ پوستر، ۱۰ سخنران از میان پژوهشگران برتر و ۱۵ سخنرانی جانبی به مدت دو روز برگزار شد. حمید کلالیان مقدم همچنین توضیح داد: اهمیت و نقش پژوهش در حوزه سلامت و توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین بخش های امروز وزارت علوم است که این اهمیت ما را برآن داشت تا با برگزاری اولین همایش نقش پژوهش در حوزه سلامت بتوانیم آغازگر راهی باشیم که در انتهای آن پیوند بین پژوهش و تصمیم سازی حوزه سلامت مستحکمتر شود. وی درباره برگزاری این همایش، افزود: خوشبختانه این همایش با حضور دو تن از مشاوران وزارت بهداشت، روسای دانشگاه های علوم پزشکی و محققان بسیاری از سراسر کشور برگزار شد که این امر در کنار میزبانی کوهورت کشوری در شهریور ماه سالجاری دومین میزبانی موفق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سه ماه اخیر بوده است.

اهمیت پژوهش در حوزه سلامت برهمگان آشکار است مشاور توسعه منابع انسانی وزارت علوم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نقش پژوهش در حوزه سلامت، گفت: امروز نیروی انسانی یک سرمایه ارزشمند در حوزه سلامت است که باید به ارتقای این بخش بزرگ از خانوده سلامت اهمیت ویژه ای داد و این اهمیت بخشیدن جز در سایه تحکیم رابطه بین پژوهش و مدیریت میسر نخواهد بود. علی باقری بیان داشت: اهمیت پژوهش بر همگان آشکار است و امروز بدون پژوهش نمی توان اطلاعات درست به دست آورد و بدون اطلاعات نمی توان تصمیم سازی کرد لذا پژوهش به مثابه چراغ راهی در زمینه مدیریت است که می بایست آنرا اهمیت بخشید که خوشبختانه طی سال های اخیر در وزارت بهداشت اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. وی افزود: برگزاری و میزبانی خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نخستین همایش پژوهش و توسعه سلامت به ما نشان داد که چه میزان ظرفیت بالقوه خوب در حوزه پژوهش های ساختاری در خانواده بزرگ دانشگاه های علوم پزشکی کشور نهفته است که امیدواریم با تداوم آن در سال های آتی شاهد رخدادهای درخشانی در حوزه سلامت باشیم. باید با پژوهش به کمک حوزه سلامت رفت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در خلال این همایش به خبرنگار مهر، گفت: این دانشگاه در حوزه پژوهش خوشبختانه اقدامات خوبی را به کار بسته که برگزاری کوهورت و مطالعات بین گروهی مختلف در حوزه های بیارجمند، چشم پزشکی و تاثیر آن بر رانندگی برای نخستین بار در کشور و مطالعات چشم پزشکی دانش آموزان و پژوهش های علمی در زمره این موارد هستند. سید عباس موسوی درباره محورهای اصلی برگزاری این همایش بیان داشت: هدف غایی و نهایی ما در برگزاری چنین همایش هایی اصلاح ساختار نظام نوین سلامت و کمک به وزارتخانه متبوع است همچنین مدیریت منابع انسانی کارآمد در نظام سلامت، نظام بهره وری و نگهداشت تجهیزات، تاسیسات و فضاهای فیزیکی، مدیریت دانش، فناوری و نوآوری در نظام سلامت و مشارکت بخش دولتی و غیردولتی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش محسوب می شود. وی افزود: آشنایی با آخرین مقالات و دستاوردهای علمی، دانشگاه ها را به سوی تحولی افزون تر رهنمود می کند و باید این همایش ها برگزار شود تا بتواند به ارتقا جایگاه علمی دانشجویان و اساتید کمک کند.

. دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رتبه ۱ کشوری را داراست رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین گفت: بی شک برگزاری هر همایش به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتقاء دانش افراد بخصوص دانشجویان اثرگذار است چرا که صاحبنظران متخصص در این همایش ها حضور دارند و اساتید و دانشجویان در خلال برگزاری همایش با آخرین مقالات آشنا می شوند و در مجموع می توان گفت به ارتقاء جایگاه علمی در دانشگاه کمک می کند. موسوی افزود: طبق مصوبات شورای عالی فرهنگی نوعی ساختار بندی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت گرفته که طی آن دانشگاه ها به ۱۰ منطقه تقسیم شده است این رنکینگ و رتبه بندی توسط معاونت توسعه وزارت خانه انجام می شود و دانشگاه ها را از نظر اقدامات و برنامه هایی که در حوزه توسعه و در بخش های مالی، اداری پروژه های مختلف انجام شده است به ۱۰ منطقه تقسیم می کند. وی ادامه داد: امروز دانشگاه های علوم پزشکی استان های مازنداران، گیلان، بابل، گلستان و سمنان در منطقه آمایشی یک قرار دارند و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بین دانشگاه های علوم پزشکی این حوزه حائر رتبه یک کشوری است. اولویت های پژوهش در حوزه سلامت شاخته شوند قائم مقام و مشاور توسعه منابع وزارت بهداشت نیز در خلال این همایش، با تاکید بر نقش پژوهش در افزایش بهره وری حوزه سلامت، گفت: مدل پیشنهادی به منظور افزایش بهره وری این است که اولویت های پژوهشی در حوزه منابع انسانی را شناسایی کنیم و معتقدیم میان پژوهشگری که به امتیاز دانشگاهی فکر می کند و پژوهشگری که به فکر خروجی پژوهش ها است که چطور مشکلات را درمان کند فرق وجود دارد. غلامرضا خاکی با بیان اینکه باید اولویت های حوزه سلامت را ابتدا شناخت، ابراز داشت: یکی از وظایف مدیران تقویت ارزش ها در منابع انسانی است که باید در این حوزه به امر پژوهش توجه ویژه ای داشت تا بدانیم آنچه درآن گرفتار شدیم چیست؟ و با دانستن درک درستی از گرفتاری ها، مشکلات را حل و فصل کنیم. وی انجام تصمیمات صحیح برپایه اطلاعات را از نشانه های مدرن بودن یک نظام مدیریتی دانست و تصریح کرد: اگر بر پایه خبر تصمیم گیری کنیم سازمان ها به معتمدان نیاز دارند و اگر تصمیم گیری بر اساس اطلاعات است به کارشناسان و پژوهشگران نیازمند هستیم و اگر بخواهیم در حوزه منابع انسانی در بخش سلامت جامعه پژوهش کنیم باید نخست نیازها را مورد بررسی قرار دهیم.

. دانشگاه های علوم پزشکی نقش مهمی در پژوهش دارند قائم مقام و مشاور توسعه منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: بهترین تعاملی که می تواند ما را در حوزه عملکرد یاری کند علم پزشکی است چراکه معتقدیم همانگونه که در علم در پزشکی به دنبال پیشگیری و درمان هستیم به همان نسبت نیز باید در مدیریت به دنبال درمان باشیم. خاکی، مدیریت را چیزی جز دانش تغییر دادن ندانست و تصریح کرد: مدیریت نه روان شناختی و نه جامعه شناسی است و یکی از مواردی که باید بر اساس آن نیاز سنجی صورت گیرد انسان و مهارت های آنها و سیستم هایی که به انسان مربوط است را شامل می شود. وی افزود: راهبردها و استراتژی هایی که در حوزه منابع انسانی با آن مواجه هستیم یکی از مهم ترین چالش های پیش رو است و فرهنگ را می توان یکی از واژه های مظلوم نام نهاد و منابع انسانی اولین دغدغه ما در حوزه سلامت است که به صورت مستقیم متوجه فرهنگ است و پژوهش نیز نیازمند اطلاعات اولیه و خمیر مایه تصمیم گیری است و تصمیم گیری درست، خود نمونه بارزی از مدیریت محسوب می شود. همه دستگاه ها به فکر ترویج پژوهش باشند معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه به منظور افزایش بهره وری باید پژوهش در اولویت قرار گیرد و این مطالعات در حورزه های مختلف جامعه به کار گرفته شود، ابراز داشت: همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند برای مطالعه برنامه ریزی داشته باشند و اگر امروز در حوزه کشاورزی صنعت و پزشکی دارای دستاوردهای بسیار مطلوبی هستیم نشان می دهد جوانان به علم و فناوری توجه و پژوهش را جدی تلقی کرده اند. محمود قنبری ضمن تاکید بر اینکه باتوجه به تنگناهای مالی در بحث بودجه ها باید درصدی از بودجه به پژوهش اختصاص یابد و بدون مطالعه و پژوهش کارها نمی تواند اقدامات بنیادین را انجام داد، ابراز داشت: هر تصمیم و برنامه ریزی باید با پیش نیاز پژوهش انجام گیرد و اگر توانستیم آن را در مسیر درست هدایت کنیم می توان به سوی مهارت آموزی گام برداشت که این امر می تواند زمینه ایجاد جامعه ای شکوفا را فراهم کند. وی با بیان اینکه در سال های اولیه دولت یازدهم نگاه ویژه ای به امر پژوهش شد که دستاوردهای خوبی را به وجود آورد، افزود: این مهم می طلبد تا با همکاری مدیران و اختصاص بودجه برای تحقیق و پژوهش و انجام برنامه ریزی های مناسب به سوی ارتقا دانش و بهبود عملکرد گام برداریم.

رویکرد سنتی به حوزه پژوهش جواب نمی دهد رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو اظهار داشت: در رویکرد سنتی بر وظایف و مسئولیت های مدیر تاکید می شود ولیکن در دیدگاه جدید، کانون توجه بر نقش مدیر و قابلیت‌های لازم برای ایفای هر نقش است. محمد حسین سالاریان زاده بیان داشت: آموزش مبتنی بر شایستگی منجر به شکل گیری  آن دسته از خصوصیات فرد که زیربنای رفتارهای موفق شغلی وی است می گردد که  این خصوصیات شامل مورادی مانند دانش یا همان علم فراگرفته شده، مهارت توانایی پیاده‌سازی علم در عمل، تجربه یادگیری از شکست‌ها و موفقیت‌ها، نگرش یا تصویر ذهنی چارچوبی که میدان اندیشه و عمل را شکل می‌دهد و ویژگی های اخلاقی است. وی با اشاره به اهمیت انگیزش کارکنان، افزود: در حوزه بهداشت ارائه خدمات سلامت، سلامتی اعم از بهداشت و درمان کاری پر زحمت و پر مخاطره است که دستیابی به کیفیت و کارایی و عدالت در ارائه این نوع خدمات ارتباط مستقیم با تمایل  و انگیزش کارکنان آن دارد. سیده هانیه سجادی، سمانه کریمی، فهیمه ربانی خواه در این همایش به عنوان سخنرانان برتر و سمیه جعفریان، مریم صدیقی و سید داوود نصراللهی پورشیروانی به عنوان نفرات برتر حوزه پوستر مورد تجلیل قرار گرفتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن